Toon posts:

afstand naar muur ambilight nieuwere model

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Vraag

• mattheu
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 10:46
Mijn vraag
...
hallo
ik lees niet veel hoe ver je nu echt een ambilight tv van de muur moet hangen.
ik heb hem nu aan een beugel en de achterkant hangt ongeveer 6 cm van de muur, maar vind dat het licht niet zo mooi is als toen hij op de voet verder van de muur stond.
je ziet nu veel kleine kleurvlekken ipv een geheel verspreid over de muur zeg maar. iemand enig idee wat de beste afstand is om een egaal kleurbeeld op de muur te krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heel internet afgespeurd komt vaak hele oude berichten tegen

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Zet hem terug op de voet en test het
Er is volgens mij geen voorgeschreven afstand.

• mattheu
ja op de voet vind ik geen optie, is niet mooi .
ik was van plan anders zo een verstelbare muurbeugel te kopen. maar als het niet loont heeft dit geen zin daarom mijn vraag hoe anderen dit hebben opgesteld.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Om de meest ideale kijkervaring met Ambilight te garanderen moeten televisies zo’n zeven centimeter van de muur worden geplaatst.

https://nl.hardware.info/...ie-van-philips-tv-a-sound

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mattheu
ja ik lees het moet ik kijken dat ik hem met spacers iets verder van de muur krijg

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mattheu schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:44:
ja ik lees het moet ik kijken dat ik hem met spacers iets verder van de muur krijg
Spacers? Haal de muurbeugel er af en monteer (geschilderde) houten balkjes of een plaat multiplex/MDF tussen muurbeugel en muur en je bent er ook. Dit kan zeer netjes lowtech.

• mattheu
ja dat is ook een optie.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@mattheu In de handleiding van mijn 806 staat:

Bij montage aan een muur, plaatst u de TV
maximaal 15 cm van de wand.

https://www.philips.nl/c-...-android-tv/ondersteuning

Je kan het Ambilight natuuriljk nog wel uitbreiden met andere Hue lampen ;)

[Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 15-02-2023 18:14]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• mattheu
ja maximaal maar je vind nergens iets over minimale afstand van de muur.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
mattheu schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:11:
ja maximaal maar je vind nergens iets over minimale afstand van de muur.
TEST HET.

Het is echt een persoonlijk iets.
Zet dat ding op zijn voet, zet hem op een tafel tegen de muur.
En kijk, bevalt het niet, iets van de muur afhalen.
Is het helemaal naar wens? meten hoeveel afstand er tussen de achterkant en de muur zit.
En open een topic hoe je dit afstand met een muurbeugel kan krijgen.

Antwoord: balkjes, lange bouten en moeren en draadeinde etc

• mattheu
ja dat ga ik inderdaad weer proberen. bedankt voor jullie hulp

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Dit topic heeft geen discussiewaarde. Zoals al gezegd, probeer wat je zelf prettig vindt. Dit topic gaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee