Vraag

• Miek80
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-03 08:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Max 400 euro, maar mijn voorkeur ligt tussen de 275 en 350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De belangrijkste functie voor mij is de camera. Op zich ben ik redelijk tevreden met de kwaliteit van de normale foto's maar de zoom gebruik ik nooit omdat ik zoveel kwaliteit verlies, met mn huidige camera, ook zou een betere kwaliteit in slecht/weinig licht (zonder kunstlicht) fijn zijn.verder wil ik wel 128gb (heb nu 64 vlgs mij)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie tussen de bomen het bos niet zo ongeveer. Het merk maakt me op zich niet veel uit. Ik ben geen type wat merkvast is, hiervoor had ik een Samsung. Ik wil wel graag dat mn telefoon een aantal jaar meegaat (3-5 jaar)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie er altijd enorm tegenop om over te stappen naar een nieuw toestel (laptop bijv net zo lol), het liefst zou ik ongeveer hetzelfde terugwillen met een betere camera en meer geheugen.
Verder ben ik heel simpel in het gebruik van mn telefoon, ik gebruik de basics (want heb hekel aan aan nieuwe dingen wennen :P), whats app, beetje facebook, spelletje candy crush, tikkie en storytell zijn eigenlijk de enige apps die ik regelmatig gebruik... en google maps als routeplanner :P

Ik ben een echte noob op technologisch/mobiel gebied. Ik kan me slecht voorstellen wat het verschil tussen de ene waarde en andere waarde is, het ene besturingssysteem of het andere, processors en snelheden.
Een duur toestel waar van alles op en aan zit is aan mij niet echt besteedt omdat ik 80% ervan dan toch niet gebruik.

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen met het aanraden van merken en/of toestellen

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Als je het jezelf makkelijk wil maken, Samsung A53 nemen, zit aan de top van je budget rond de 350 Euro, meest verkochte telefoon (wat helpt met support hoesjes e.a. zaken), nog 4 jaar software updates te verwachten, prima camera. A54 komt binnenkort uit en zal dan rond de 450-500 Euro kosten verwacht ik en is iets sneller.
uitvoering: Samsung Galaxy A53, 6GB ram, 128GB opslag Zwart

Wil je inleveren op de camera, dan zit de A33 er onder, en dat is ook de onderkant van je budget rond de 279 Euro:
uitvoering: Samsung Galaxy A33 128GB opslag Zwart

Voordeel van Samsung is dat ze hun manier van werken constant houden over de devices, en met SmartSwitch ook makkelijk zaken van het ene naar het volgende toestel overzet. Plus ze de 5 jaar updates minimaal garanderen op de toestellen in de A serie en hoger.

Andere merken kun je ook naar kijken, zoals Oppo/OnePlus/Realme/Vivo of Xiaomi/Poco. Allemaal ook prima toestellen, alleen vind ik persoonlijk qua software en hardware kwaliteit net niet van het niveau Huawei/Samsung hoewel ze wel stappen maken en ook hun schare fans hebben, echter verschillende van hun modellen hebben beperkte support of kortere support, bij de duurdere modellen zie je wel verbeteringen daarin.

• Miek80
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-03 08:01
Wat is het verschil tussen de A53 en de A52S?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Miek80 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:26:
Wat is het verschil tussen de A53 en de A52S?
A52s is model van 2021, krijgt een jaar korter updates dan de A53 uit 2022, heeft een snellere processor, is iets minder energie zuinig heeft nog een 3.5mm poort. Verder zijn ze vergelijkbaar en was/is de A52s zeker hier op Tweakers een populair model vanwege de snellere processor.
uitvoering: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart
Gezien jij lang lijkt te doen met je telefoon en je huidige ook niet tot de snelste gerekend wordt en je daar blij mee bent is de A53 denk ik de betere keuze.
Hier een goede vergelijking tussen de 2:
https://www.xda-developer...ng-galaxy-a52-5g-4g-a52s/

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-03 18:23
Ik zou gaan voor de Pixel 6a. Gezien je vooral de camera belangrijk vindt is dat toch veruit de beste keuze binnen je budget. De 6a krijgt updates tot 2027, dus je kunt er ook zeker nog zo'n 4 jaar mee vooruit.

De camera van de Pixel 6a werkt ook een stuk beter bij slecht licht dan die van de A53:
https://www.dxomark.com/samsung-galaxy-a53-5g-camera-test/
https://www.dxomark.com/google-pixel-6a-camera-test/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee