sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Slecht ladende webpagina's (Salt Internet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:54
Hi, ik weet niet of dit het goede forum is, ik heb regelmatig "last" van webpagina's die niet geheel laden. Zie de screenshot. Mijn internetverbinding is glasvezel 10gb en heeft op de relevante PC een downloadsnelheid van 939mbps via Wifi 6 en upload 787mbps met ping van 3ms. Dit deels laden gebeurt bij 1 op de 10 pagina's zo ongeveer. Na een refresh laadt de pagina dan wel goed. Browser=chrome.

Modem is de "saltbox" van de provider (https://www.salt.ch/en/help/home/internet/fiber-box-x6)
Moeder is asus z790 prime a; ingebouwde wifi.

Exact hetzelfde gebeurt ook op laptops in huis (ook via wifi verbonden).

Kan ik ergens een instelling wijzigen of wat gebeurt hier ? dank !!

Beste antwoord (via pc01 op 10-03-2023 01:00)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 21:33
pc01 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:06:
Norton 360 draait wel op de computer.
Dat is waarschijnlijk je probleem. ERR_CACHE_READ_FAILURE in google chrome

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb je dit ook via de computers welke via de kabel zijn aangesloten?

Wat doet een ping naar de default gateway?
Wat doet een ping naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google DNS).
Wat doet een andere browser?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Die 10Gb is een typo denk ik? 10Gbit kun je namelijk niets mee als alles aan de WiFi hangt.
Gaat nog wel een paar generaties duren voordat je draadloos zoveel bandbreedte haalt ;)

Maar idd even testen met een ethernet kabel, dan weet je of het aan de WiFi van de router ligt
of dat het in je netwerk of die van de provider zit. Probeer ook lokaal op het testapparaat
de DNS naar cloudflare, quad9 of google dns te zetten (resp. 1.1.1.1, 9.9.9.9 of 8.8.8.8).

I reject your reality and substitute my own

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Heb je als test ook eens andere browser geprobeerd? Heb je dan hetzelfde issue?

GamerTag: ReVisionsX

• pc01
Dank allemaal; ik ga de verschillende genoemde opties proberen. De ping naar de gateway geeft 2ms. Het is wel degelijk 10gbit internet; de enige snelheid per glasvezel die de provider aanbiedt (in zwitserland).

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Ik heb het ook wel eens, maar dan alleen met Chrome.
Ben sinds een tijdje weer over op Firefox en daar heb ik het nog nooit gehad.

Maar het lijkt er dan op alsof de stylesheet niet wordt ingeladen. Na een refresh is het vaak opgelost.
Dat het aan de internetverbinding ligt lijkt me sterk, want in mijn monitoring, streaming en Discord gesprekken zie/merk ik geen drops.

📡 ADS-B / MLAT / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X

• pc01

Dit probleem lijkt inderdaad alleen in chrome voor te komen; in Firefox lijkt het niet te gebeuren.
Ik heb alle extensies uitgezet in chrome; helaas geen verbetering.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25

lier

MikroTik nerd

Wat zie je als je F12 indrukt, Netwerk (of Network) kiest en vervolgens de pagina opnieuw ververst? Zie je daarnaast ook errors? Misschien een (over)enthousiaste addblock killer?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pc01
Voor de reload (pagina niet goed geladen):

Na de reload (overigens laden pagina's tot nu toe na een reload wel altijd goed):

Ik heb alle extensies uitstaan in chrome; adblocker lijkt me dan niet kunnen ? Norton 360 draait wel op de computer.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05
Wat gebeurd er als je een in private venster gebruikt?
En als test een volledig nieuw profiel in Chrome ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 21:33
pc01 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:06:
Norton 360 draait wel op de computer.
Dat is waarschijnlijk je probleem. ERR_CACHE_READ_FAILURE in google chrome
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee