Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe pc om nieuwe games op te spelen zoals Hogwarts Legacy, maar ook wil ik mijn dagelijkse werkactiviteiten snel kunnen uitvoeren. Ik werk als online marketeer, maar daarnaast ben ik ook ZZP'er en maak ik voor kleine klanten websites. De programma's die ik daarvoor gebruik zijn over het algemeen Photoshop, Adobe XD en vraag ik wat meer van Chrome als browser dan misschien de gemiddelde mens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te kijken rond de €1500,-. Mijn huidige pc heb ik destijds zelf in elkaar gezet, maar als het voor dit bedrag ongeveer in elkaar gezet kan worden is dat mooi. Windows installeren kan ik zelf wel, maar ook hier als het kan mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord/muis en audio is al aanwezig. Het zijn 2 simpele Samsung 27 inch full had schermen. Misschien dat ik later nog eens wil kijken naar een 34 inch widescreen. Ook heb ik in mijn huidige systeem 2 ssd's zitten die ik graag in de nieuwe wil inzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een snelle cpu en mid range gpu handig is voor de dingen die ik ermee wil gaan doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niet uit, gebruik nu Intel en altijd goed gedaan, maar dat betekend niet dat ik dat nu weer wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grote van de kast is niet belangrijk, graag wil ik wel zoveel mogelijk rgb opties
ja ik weet, maar dat vind ik nou eenmaal mooi. Het zou fijn zijn als het een beetje een stil is en niet extreem veel energie vraagt.
Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan(te weinig kennis over)
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ook een logische combinatie van onderdelen. Niet dat ik iets koop waar ik niet alles uit de onderdelen haal. De meeste van jullie hebben daar veel meer verstand van dan ik:)
Extra:
Nu had ik een build gemaakt op Alternate en op memorypc.de. Bij memorypc.de kwam ik op een mooi bedrag uit van €1521.60 met de volgende onderdelen:
Dit is de lijst die ik daar heb samengesteld:
Wat niet terug te vinden is op tweakers:
Case
SQ Tower 01T RGB - black - glass window
Operating system (Windows)
Windows 11 Pro 64Bit - nederlands
En de voeding is op die website:
be quiet! Pure Power 11 FM - 850W full modular - 80 PLUS Gold
In totaal 1521.60 incl windows 11 pro en is deze in elkaar gezet 2 jaar garantie en gratis thuis berzorgd.
Wat vinden jullie hiervan? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik wil een nieuwe pc om nieuwe games op te spelen zoals Hogwarts Legacy, maar ook wil ik mijn dagelijkse werkactiviteiten snel kunnen uitvoeren. Ik werk als online marketeer, maar daarnaast ben ik ook ZZP'er en maak ik voor kleine klanten websites. De programma's die ik daarvoor gebruik zijn over het algemeen Photoshop, Adobe XD en vraag ik wat meer van Chrome als browser dan misschien de gemiddelde mens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te kijken rond de €1500,-. Mijn huidige pc heb ik destijds zelf in elkaar gezet, maar als het voor dit bedrag ongeveer in elkaar gezet kan worden is dat mooi. Windows installeren kan ik zelf wel, maar ook hier als het kan mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord/muis en audio is al aanwezig. Het zijn 2 simpele Samsung 27 inch full had schermen. Misschien dat ik later nog eens wil kijken naar een 34 inch widescreen. Ook heb ik in mijn huidige systeem 2 ssd's zitten die ik graag in de nieuwe wil inzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een snelle cpu en mid range gpu handig is voor de dingen die ik ermee wil gaan doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niet uit, gebruik nu Intel en altijd goed gedaan, maar dat betekend niet dat ik dat nu weer wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grote van de kast is niet belangrijk, graag wil ik wel zoveel mogelijk rgb opties

Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan(te weinig kennis over)
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ook een logische combinatie van onderdelen. Niet dat ik iets koop waar ik niet alles uit de onderdelen haal. De meeste van jullie hebben daar veel meer verstand van dan ik:)
Extra:
Nu had ik een build gemaakt op Alternate en op memorypc.de. Bij memorypc.de kwam ik op een mooi bedrag uit van €1521.60 met de volgende onderdelen:
Dit is de lijst die ik daar heb samengesteld:
Wat niet terug te vinden is op tweakers:
Case
SQ Tower 01T RGB - black - glass window
Operating system (Windows)
Windows 11 Pro 64Bit - nederlands
En de voeding is op die website:
be quiet! Pure Power 11 FM - 850W full modular - 80 PLUS Gold
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 145,- | € 145,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6750 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 FX Black | € 48,22 | € 48,22 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 219,91 | € 219,91 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,21 | € 59,21 |
Totaal | € 921,24 |
In totaal 1521.60 incl windows 11 pro en is deze in elkaar gezet 2 jaar garantie en gratis thuis berzorgd.
Wat vinden jullie hiervan? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.