Vraag

• stannie66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 18:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe pc om nieuwe games op te spelen zoals Hogwarts Legacy, maar ook wil ik mijn dagelijkse werkactiviteiten snel kunnen uitvoeren. Ik werk als online marketeer, maar daarnaast ben ik ook ZZP'er en maak ik voor kleine klanten websites. De programma's die ik daarvoor gebruik zijn over het algemeen Photoshop, Adobe XD en vraag ik wat meer van Chrome als browser dan misschien de gemiddelde mens.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te kijken rond de €1500,-. Mijn huidige pc heb ik destijds zelf in elkaar gezet, maar als het voor dit bedrag ongeveer in elkaar gezet kan worden is dat mooi. Windows installeren kan ik zelf wel, maar ook hier als het kan mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord/muis en audio is al aanwezig. Het zijn 2 simpele Samsung 27 inch full had schermen. Misschien dat ik later nog eens wil kijken naar een 34 inch widescreen. Ook heb ik in mijn huidige systeem 2 ssd's zitten die ik graag in de nieuwe wil inzetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een snelle cpu en mid range gpu handig is voor de dingen die ik ermee wil gaan doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niet uit, gebruik nu Intel en altijd goed gedaan, maar dat betekend niet dat ik dat nu weer wil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grote van de kast is niet belangrijk, graag wil ik wel zoveel mogelijk rgb opties :p ja ik weet, maar dat vind ik nou eenmaal mooi. Het zou fijn zijn als het een beetje een stil is en niet extreem veel energie vraagt.

Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan(te weinig kennis over)

Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ook een logische combinatie van onderdelen. Niet dat ik iets koop waar ik niet alles uit de onderdelen haal. De meeste van jullie hebben daar veel meer verstand van dan ik:)

Extra:
Nu had ik een build gemaakt op Alternate en op memorypc.de. Bij memorypc.de kwam ik op een mooi bedrag uit van €1521.60 met de volgende onderdelen:

Dit is de lijst die ik daar heb samengesteld:

Wat niet terug te vinden is op tweakers:
Case
SQ Tower 01T RGB - black - glass window
Operating system (Windows)
Windows 11 Pro 64Bit - nederlands

En de voeding is op die website:
be quiet! Pure Power 11 FM - 850W full modular - 80 PLUS Gold

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 145,-€ 145,-
1VideokaartenAMD Radeon RX 6750 XT€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 FX Black€ 48,22€ 48,22
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 219,91€ 219,91
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 139,90€ 139,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,21€ 59,21
Totaal€ 921,24

In totaal 1521.60 incl windows 11 pro en is deze in elkaar gezet 2 jaar garantie en gratis thuis berzorgd.
Wat vinden jullie hiervan? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alle reacties

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Je wilt het laten assembleren of is zelf bouwen ook een optie?

Je voeding kan makkelijk naar 650W met deze setup.

Als je de optie hebt voor een 6700XT voor iets minder zou ik die kiezen. Stuk zuiniger en relatief weinig prestatieverschil.

Hoeveel kost dat geheugen by memorypc? Sneller DDR4 32GB geheugen met RGB is <€100.

Windows 11 pro OEM licentie heb je al voor €5-10 bij de betere key-shops. Zie: Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat?

[Voor 13% gewijzigd door Boris1986 op 15-02-2023 15:18]

• stannie66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 18:56
Hoi Boris,

Bedankt voor je reactie!

Ik zou het eventueel zelf kunnen bouwen, maar heb dat maar 1 keer eerder gedaan. (en had het idee dat het memorypc.de niet echt duur was.

Hoe duur het geheugen is kan ik zo niet vinden, omdat dit een aanpassing is om een "pre build" maar ik zie dat ik voor hetzelfde geld ongeveer deze keuze kan maken:
32GB DDR4 RAM 3600 MHz ADATA XPG Spectrix D60G RGB

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Ter vergelijking zij dit ongeveer dezelfde componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)€ 99,90€ 99,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 6750 XT Challenger Pro 12G OC€ 459,-€ 459,-
1BehuizingenThermaltake Level 20 MT ARGB€ 85,24€ 85,24
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 54,40€ 54,40
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2E3200C16€ 95,90€ 95,90
1VoedingenAsus ROG Strix 650W Gold€ 89,-€ 89,-
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,21€ 59,21
Totaal€ 1.251,65

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee