Mijn huidige PC is inmiddels bijna zes jaar oud en ik wil hem gaan vervangen voor een krachtiger model. Vorig jaar rond deze tijd won ik al informatie in via een topic omdat ik toen op zoek was naar een mooie ITX-kast voor in de woonkamer. Destijds heb ik besloten nog even te wachten en nu de Fractal Design North bestaat wil ik daarvoor gaan in plaats van voor een ITX-kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en gamen. Ik heb een 1440p/144hz scherm dat ik blijf gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel geen harde bovengrens, maar de kosten moeten wel te verantwoorden zijn. Daarnaast ben ik liever 'safe than sorry'; ik geef liever nu 100 euro meer uit voor een 'te krachtig' onderdeel dan dat ik over drie jaar denk; 'had ik toch maar...' Ik wil er namelijk wel weer een jaar of vijf mee vooruit kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en headset zijn al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een overzicht gemaakt van wat ik denk nodig te hebben. Het lijkt me compleet, maar ik ben er een aantal jaar uit, dus misschien mis ik wat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever Intel dan AMD.
Ik vind het fijn als veel producten van hetzelfde merk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Fractal Design North is een harde eis. Ik weet dat hij slecht leverbaar is.
The usual; stil, koel en als het kan ook energiezuinig. Waterkoeling vind ik eng.
Ik laat de PC assembleren (ik ben te lomp om dat zelf te doen). Het liefst kies ik daarbij voor Azerty (goede ervaringen mee in het verleden). Ik probeer dus zoveel mogelijk producten te kiezen die zij in het assortiment hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
-of deze producten bij elkaar passen (vooral op gebied van moederbord en RAM).
-of de voeding krachtig en goed genoeg is.
-of er belachelijk dure/overkill onderdelen zijn.
-of er onderdelen zijn een bottleneck gaan vormen.
-of er onderdelen zijn die vervangen kunnen worden voor een beter (eventueel iets duurder) onderdeel.
-of ik te veel of te weinig fans heb uitgekozen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en gamen. Ik heb een 1440p/144hz scherm dat ik blijf gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel geen harde bovengrens, maar de kosten moeten wel te verantwoorden zijn. Daarnaast ben ik liever 'safe than sorry'; ik geef liever nu 100 euro meer uit voor een 'te krachtig' onderdeel dan dat ik over drie jaar denk; 'had ik toch maar...' Ik wil er namelijk wel weer een jaar of vijf mee vooruit kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en headset zijn al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een overzicht gemaakt van wat ik denk nodig te hebben. Het lijkt me compleet, maar ik ben er een aantal jaar uit, dus misschien mis ik wat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever Intel dan AMD.
Ik vind het fijn als veel producten van hetzelfde merk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Fractal Design North is een harde eis. Ik weet dat hij slecht leverbaar is.
The usual; stil, koel en als het kan ook energiezuinig. Waterkoeling vind ik eng.
Ik laat de PC assembleren (ik ben te lomp om dat zelf te doen). Het liefst kies ik daarbij voor Azerty (goede ervaringen mee in het verleden). Ik probeer dus zoveel mogelijk producten te kiezen die zij in het assortiment hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
-of deze producten bij elkaar passen (vooral op gebied van moederbord en RAM).
-of de voeding krachtig en goed genoeg is.
-of er belachelijk dure/overkill onderdelen zijn.
-of er onderdelen zijn een bottleneck gaan vormen.
-of er onderdelen zijn die vervangen kunnen worden voor een beter (eventueel iets duurder) onderdeel.
-of ik te veel of te weinig fans heb uitgekozen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 319,90 | € 319,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 969,90 | € 969,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 150,- | € 150,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
4 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM Bruin, 140mm | € 22,95 | € 91,80 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 89,- | € 89,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
Totaal | € 2.523,30 |