Voorzetwand plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Dag, ik woon in een huis uit 1907. Vanzelfsprekend flink gehorig, en met luide buren niet altijd ideaal.

Nu wil ik graag een voorzetswand laten plaatsen in de woonkamer om wat geluid te dempen. Ik kan genoeg oplossingen vinden, maar dat is allemaal om zelf te plaatsen. Ik wil het dus laten doen.

Zijn er hier mensen met ervaring hiermee? Enige tips voor bedrijven die dit doen? (Omgeving Utrecht).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 08:46

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zoek een random bouwbedrijf / klusbedrijf in de buurt (vraag eens rond aan je buren of ze ervaringen hebben) en vraag om een offerte voor een geluidsisolerende voorzetwand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 14:19
In geheel Tweakers stijl heb ikadvies waar je niet om vroeg:

Geluidsisolatie is een vak apart. Wat voor soort geluid, hoe komt het je kamer binnen (is het airborne geluid of contactgeluid). Zomaar een geluidsisolerende muur neerzetten kan precies niks helpen, en weggegooid geld zijn. Heb je wat tekeningen om duidelijk te maken waar het geluid precies vandaan komt?

Het laten doen kun je wel uitbesteden, maar ik zou je zelf erin verdiepen in wat de beste oplossing is, en dat letterlijk aan een klusbedrijf voorleggen.

Wat basis info: https://isostore.com/research/basic-sound-isolation-concepts

Succes!

Edit: misschien een concretere vraag: hoor je ze praten (meestal airborne geluid) of is het klussen, bass van de muziek, etc soort geluid (meestal contactgeluid)?

[ Voor 11% gewijzigd door Muldert op 15-02-2023 11:12 ]