Toon posts:

Onderhandelen bij zonnepaneel offertes, hoe pak je dat aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-03 14:17
Hi allemaal,

Ik loop een beetje vast met offertes qua zonnepanelen. Wat ik vooral merk is dat de euro per wp bij mij erg hoog ligt. Ontvang verschillende offertes van 1,8 euro per wp, terwijl ik bij anderen 1,3 euro per wp lees.

Wat mij opvalt is dat ze rekenen met energie tarieven van 0,95 cent per kwh. Dat is niet de huidige prijs, ik geloof dat dat nu zo'n 35 cent is? Ik zit zelf nog voor 24 cent de komende 2 jaar.
Hierdoor is je terugverdientijd gewoon beroerd, helemaal als de salderingsregel verandert/verdwijnt.
Onderstaande offerte, wat kan ik hier nou mee? Wat is een reele prijs euro/wp als je micromvormers hebt en wat is een strategie om te onderhandelen met deze leveranciers?
Als jullie een goede leverancier weten hoor ik het graag overigens.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Wij kennen jouw dak niet dus geen idee of €1,80 reëel. Als het een erg complex dak is en dan zou er idd op die prijs uitgekomen kunnen worden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gewoon meer offertes opvragen, onderhandelen zou ik als legger niet doen in de huidige markt, je hebt toch wel genoeg werk.
True schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:12:
Ik had 17 verschillende offertes van 8 aanbieders opgevraagd waarvan er eentje tot op heden wel is komen kijken (woont 2km verderop) maar geen offerte uitgebracht heeft voor een relatief gemakkelijk dak (zuid, dakpannen 3x5stuks).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee