Toon posts:

Canon Pixma MG3650, alleen scannen met lege inkcartridges?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 09:19
Deze AIO printer gebruikte ik alleen om te scannen toen de inkt al enige tijd op was.
Maar toen ik weer opnieuw een scanopdracht wilde uitvoeren, kreeg ik ineens de melding dat de printer nog in gebruik is.
De printer kan ik in het netwerk gewoon terugvinden, omdat deze draadloos aan de modem/router is gekoppeld.
Op de printer zelf knippert het lampje 15 of 16x wat aangeeft dat de inkt op is en cartridges vervangen moeten worden.
Ik wil alleen de scanner van deze printer blijven gebruiken.
Op de internationale canonsite vond ik een lijst met alle printer series die je zonder inkt nog wel als scanner kunt blijven gebruiken.
Hiervoor moet je per serie een aantal stappen doorlopen.
De serie waar mijn printer bij hoort staat niet in de lijst.
Betekent dat voor mijn printer dat ik die niet alleen als scanner kan blijven gebruiken?
Of is er toch een andere manier om alleen de scanner van deze printer te kunnen blijven gebruiken?

...

Windows 11, hiervoor hoeft geen relevante software geïnstalleerd te worden om de printer te gebruiken.
...

Printer reset, opnieuw instellen en koppelen aan modem/router werkte ook niet, de 'printer in gebruik' melding blijft en het lampje dat knippert (lege cartridge) blijft ook.
Ook in Windows printer/scanner verwijderd na reset en opnieuw toevoegen biedt geen soelaas.
...

[Voor 3% gewijzigd door mcp-mario op 15-02-2023 10:28]

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:20
En als je de cartridge afplakt? het schijnt dat op de cartridge vaak een venstertje zit. Dit venstertje wordt gebruikt om het inktniveau te bepalen. Als je dit venstertje afplakt, kan de printer het inktniveau niet meer bepalen.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:00
Ik heb een printer/scanner die niet wilde scannen met lege cartridges de snaar los gehaald die de print koppen aan dreef. Hierdoor ging in printer storing voordat die door had dat de cartridges leeg waren, waardoor het scannen nog wel werkte. Kan een optie zijn dat te proberen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Via configuratiescherm / apparaten en printers direct scannen?
Meestal staan het print en scan onderdeel geïnstalleerd als aparte apparaten.
Probeer met bijvoorbeeld met Windows Fax en Scan?

• mcp-mario
The_Doman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:15:
Via configuratiescherm / apparaten en printers direct scannen?
Meestal staan het print en scan onderdeel geïnstalleerd als aparte apparaten.
Probeer met bijvoorbeeld met Windows Fax en Scan?

[YouTube: How to scan documents on a printer without ink or ink cartridge with EPSON or other printers]
Als ik het apparaat vanaf mijn netwerk benaderde kreeg ik voorheen de melding dat inkt bijna op is, wanneer ik het nu het apparaat wil benaderen krijg ik de melding 'in gebruik'.
Toen het apparaat wel nog bereikbaar was kon ik de printer en scanner als 2 apparaten vinden.
Als ik op de printer zelf kijk dan knippert het lampje 16x, dat heb ik uitgezocht en geeft aan dat de inkt op is.

• mcp-mario
ErnstvV schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:07:
Ik heb een printer/scanner die niet wilde scannen met lege cartridges de snaar los gehaald die de print koppen aan dreef. Hierdoor ging in printer storing voordat die door had dat de cartridges leeg waren, waardoor het scannen nog wel werkte. Kan een optie zijn dat te proberen.
Bij welke printer was dat dan?
Want om bij de snaar te komen moet er eerst e.e.a gedemonteerd worden.

[Voor 7% gewijzigd door mcp-mario op 23-02-2023 09:15]

• mcp-mario
hoi1234 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:19:
En als je de cartridge afplakt? het schijnt dat op de cartridge vaak een venstertje zit. Dit venstertje wordt gebruikt om het inktniveau te bepalen. Als je dit venstertje afplakt, kan de printer het inktniveau niet meer bepalen.
Bij deze printer wordt het inktniveau elektrisch gemeten d.m.v een printje, als ik het afplak krijg ik een storing en valt het apparaat stil.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:00
mcp-mario schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Bij welke printer was dat dan?
Ik dacht een HP. Dat is wel jaren geleden dat ik dat gedaan had.

• mcp-mario
ErnstvV schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Ik dacht een HP. Dat is wel jaren geleden dat ik dat gedaan had.
Bij oudere HP modellen was onderhoud idd makkelijker.
Dit is een Canon Pixma, om bij de snaar te kunnen moet vooraf eerst e.e.a gedemonteerd worden.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik weet niet of het helpt maar ik had juist vorige week bij een recent gekochte Canon Pixma MG2550 van een kennis ook een storing waarbij de printer opeens continue de melding "bezet" aangaf.
Alleen na alle drivers verwijderen en de laatste herinstalleren werkte het weer.
Maar dat was ook wel bij gebruik van directe USB aansluiting.
Probeer dus ook nog eens met USB verbinding indien mogelijk?

[Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 23-02-2023 13:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee