Toon posts:

AP Systems DS3L monteren op Blubase (Solarstell) Connect

Pagina: 1
Acties:

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Mijn nieuwe zonne-installatie vordert gestaag, maar het lijkt erop dat ik een "slechte" combinatie gemaakt heb:

- AP Systems DS3L
- Blubase (voorheen Solarstell) Connect

Plaatje:

Ik heb gisteren de DS3L's ontvangen, en had me dus niet gerealiseerd dat die dingen nogal groot zijn (30x26x4). Bij de kant van 30cm moet ook nog de lengte van de MC4 connectoren opgeteld worden.

Volgens mij gaat dit niet passen op de aangeraden manier (hoogkant in de voet van Solarstell bevestigen).

Opties die ik zie / overweeg:
  • beugel maken die om het profiel past en daar de DS3L aan vast schroeven...nogal een werkje
  • DS3 vast zetten aan de beton blokken, gaatje boren, plug erin, etc
  • Inverters los in de ballastbakken leggen...druist nogal tegen m'n principes in
Suggesties en ideeën zijn van harte welkom (omruilen van de spullen zie ik niet als een reële optie ;) )

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Net even gemeten, het wordt "los" op de ballast-bakken leggen (met een paar tie-wrapjes fixeren). Helaas lenen de blubase (solarstell) profielen zich niet goed om een inverter erop vast te zetten zonder kunst en vliegwerk.

Leermomentje: Volgende keer gewoon een kant en klaar pakket kopen, want er is toch van alles waar je als goedwillende amateur niet over nadenkt. Bij een compleet pakket is eea (hopelijk) netjes op elkaar afgestemd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee