Toon posts:

Werking led plafonlamp met afstandsbediening op schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luani
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
Mijn vraag

onthoudt een ledlamp die te dimmen en aan/uit te schakelen is met afstandsbediening zijn laatste settings als ik hem schakel met ''gewone'' schakelaar?

achtergrond:

Ik zoek een platte ledlamp voor de gang, maar veel komen tegenwoordig met een afstandsbediening en 100 functies. Ik wil gewoon kunnen zien als ik de knop omzet en niet de afstandsbieding moeten pakken om de setting te wijzigen naar standje kunnen zien.

Beste antwoord (via Luani op 15-02-2023 12:18)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Luani schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb al verschillende lampen in mijn handen gehad, maar van de doos werd ik niet echt wijzer.

Zo'n paneel kan prima een oplossing zijn. Waarvan is het frame gemaakt? Ik zou hem graag in het zwart willen.
Ik heb zelf die ik linkte besteld met een wit frame erbij, frame is van aluminium of iets vergelijkbaars en zijn 4 delen met plastic klemmetjes, die schroef je (op één rand na) vast tegen het plafond en dan schuif je het paneel erin, paneel sluit je aan en dan klik je het laatste deel vast. Veel makkelijker kan het niet qua installeren.

Als ik even zoek op Google vind ik bijvoorbeeld deze in het zwart, maar dat is een andere dan die ik heb. Lijkt veelal hetzelfde.

Let er wel even op dat veel panelen ook nog zelf een frame hebben dat je ziet, en die zijn dan vaak wit. Je zou even een live chat kunnen starten bij een willekeurige webwinkel om te vragen of ze opties hebben die (op het lichtgevende gedeelte na) zwart zin.

Alle reacties

• Oon
  • Niet online
Dat ligt helemaal aan welke lamp het is, daar is echt niks nuttigs over te zeggen. Er zijn hele smart systemen die hun state herstellen als ze van de stroom zijn geweest, en er zijn domme lampen met afstandsbediening die dat niet doen.

Ik heb zelf een LED paneel van Noxion (deze), kun je met zoiets niet af? Die zijn te krijgen in alle soorten en maten voor een prima schappelijke prijs. Ze hebben ze ook in dimbare variant, waar je dus een gewone dimmer op kunt zetten.

Let er wel op dat dit inbouwpanelen zijn, dus je moet er in de meeste gevallen nog een framepje bij bestellen, dus tel een tientje of twee bij de prijs op :)

• Luani
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
Oon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:23:
Dat ligt helemaal aan welke lamp het is, daar is echt niks nuttigs over te zeggen. Er zijn hele smart systemen die hun state herstellen als ze van de stroom zijn geweest, en er zijn domme lampen met afstandsbediening die dat niet doen.

Ik heb zelf een LED paneel van Noxion (deze), kun je met zoiets niet af? Die zijn te krijgen in alle soorten en maten voor een prima schappelijke prijs. Ze hebben ze ook in dimbare variant, waar je dus een gewone dimmer op kunt zetten.

Let er wel op dat dit inbouwpanelen zijn, dus je moet er in de meeste gevallen nog een framepje bij bestellen, dus tel een tientje of twee bij de prijs op :)
Ik heb al verschillende lampen in mijn handen gehad, maar van de doos werd ik niet echt wijzer.

Zo'n paneel kan prima een oplossing zijn. Waarvan is het frame gemaakt? Ik zou hem graag in het zwart willen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Luani schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb zelf die ik linkte besteld met een wit frame erbij, frame is van aluminium of iets vergelijkbaars en zijn 4 delen met plastic klemmetjes, die schroef je (op één rand na) vast tegen het plafond en dan schuif je het paneel erin, paneel sluit je aan en dan klik je het laatste deel vast. Veel makkelijker kan het niet qua installeren.

Als ik even zoek op Google vind ik bijvoorbeeld deze in het zwart, maar dat is een andere dan die ik heb. Lijkt veelal hetzelfde.

Let er wel even op dat veel panelen ook nog zelf een frame hebben dat je ziet, en die zijn dan vaak wit. Je zou even een live chat kunnen starten bij een willekeurige webwinkel om te vragen of ze opties hebben die (op het lichtgevende gedeelte na) zwart zin.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee