Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end systeem voor real time Audio Productie. Ik game niet veel maar soms, GPU redelijk weinig prioriteit. Wel 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3500,00 totaal.
Welke onderdelen heb je al?
1x Samsung 980 nvme, 3x Samsung 870 4TB SSD, 1x Samsung 860 SSD 2TB, 1x Ironwolf 16TB HDD, 1x Barracuda HDD 8TB, 2x ultrawide monitors (3440X1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het draaien van mijn zware audio template is 128GB ram vereist, het MOBO + RAM combi is de enige combi ik online gevonden heb met goede snelheid prestaties (in dat specifieke geval). 128GB DDR5 is een tricky dingetje, moet gewoon geluk mee hebben zo lijkt het. Qua processor is single core prestatie het belangrijkste. MOBO is premium en heeft genoeg sata poorten die ik nodig heb (kan ook sata kaart kopen eventueel). Er komt een PCIE 1x Firewire 800 kaart erin en ik ga er derhalve van uit dat die compatible is met een x4 slot?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elke suggestie van anderen. Ik heb zelf wel veel onderzoek gedaan maar het is 6 jaar geleden dat ik zelf een system heb samengesteld/gebouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stabiel systeem.
.
Ga je overklokken?
Wellicht licht overklokken, zover de koeling het toe laat.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de lijst hieronder voor een systeem tot hij kapot gaat (+/- 6 jaar). Ik denk ook niet dat ik in die tijd een betere computer nodig zal hebben dan misschien de GPU te vervangen als ik dan nog actief game. Ik zoek ook advies in de fan keuzes ik maak. Hoe gaat die RGB van de Lian Li en Arctic RGB samen? En vooral kan ik de 3 fans die bij de NZXT case meegeleverd krijg gebruiken voor "push/pull" configuratie en zowel NZXT, Lian Li en Arctic tegelijk aansluiten op mobo? NZXT zijn geen RGB fans.
Iemand andere suggesties of ideeen?
High end systeem voor real time Audio Productie. Ik game niet veel maar soms, GPU redelijk weinig prioriteit. Wel 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3500,00 totaal.
Welke onderdelen heb je al?
1x Samsung 980 nvme, 3x Samsung 870 4TB SSD, 1x Samsung 860 SSD 2TB, 1x Ironwolf 16TB HDD, 1x Barracuda HDD 8TB, 2x ultrawide monitors (3440X1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het draaien van mijn zware audio template is 128GB ram vereist, het MOBO + RAM combi is de enige combi ik online gevonden heb met goede snelheid prestaties (in dat specifieke geval). 128GB DDR5 is een tricky dingetje, moet gewoon geluk mee hebben zo lijkt het. Qua processor is single core prestatie het belangrijkste. MOBO is premium en heeft genoeg sata poorten die ik nodig heb (kan ook sata kaart kopen eventueel). Er komt een PCIE 1x Firewire 800 kaart erin en ik ga er derhalve van uit dat die compatible is met een x4 slot?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elke suggestie van anderen. Ik heb zelf wel veel onderzoek gedaan maar het is 6 jaar geleden dat ik zelf een system heb samengesteld/gebouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stabiel systeem.

Ga je overklokken?
Wellicht licht overklokken, zover de koeling het toe laat.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de lijst hieronder voor een systeem tot hij kapot gaat (+/- 6 jaar). Ik denk ook niet dat ik in die tijd een betere computer nodig zal hebben dan misschien de GPU te vervangen als ik dan nog actief game. Ik zoek ook advies in de fan keuzes ik maak. Hoe gaat die RGB van de Lian Li en Arctic RGB samen? En vooral kan ik de 3 fans die bij de NZXT case meegeleverd krijg gebruiken voor "push/pull" configuratie en zowel NZXT, Lian Li en Arctic tegelijk aansluiten op mobo? NZXT zijn geen RGB fans.
Iemand andere suggesties of ideeen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-13900K Boxed | € 619,- | € 619,- |
1 | Moederborden | ASUS ProArt Z790-CREATOR WIFI | € 585,- | € 585,- |
1 | Videokaarten | Intel Arc A770 16GB | € 389,- | € 389,- |
1 | Behuizingen | NZXT H9 Flow Zwart | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | € 136,41 | € 136,41 |
1 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120 V2 3-pack Zwart, 120mm | € 99,90 | € 99,90 |
7 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120 V2 single pack Zwart, 120mm | € 29,90 | € 209,30 |
2 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 310,- | € 620,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Overclocking | Thermal Grizzly Intel 12th Gen CPU Contact Frame | € 39,90 | € 39,90 |
Totaal | € 3.088,31 |