Gezien er hier binnenkort een elektrische auto aan komt, en ik binnen afzienbare tijd ook wel eens van verwarming op gas naar een warmtepomp zal gaan, ben ik m'n elektrische aansluiting eens beginnen bekijken.
Zijn er hier mensen die dit overwegen of al gerealiseerd hebben?
Het lijkt me interessant om de 'gewone' verbruikers op de primaire aansluiting te hebben met een 'klassiek' contract, omdat je die vaker tijdens piekmomenten gebruikt (en dan is een dynamisch contract net duur) terwijl de laadbare verbruikers zoals elektrische auto (en eventueel batterij of zo) op de secundaire meter kunnen, en dan tijdens dalmomenten kunnen aangeschakeld worden.
Vreemd genoeg was de klantendienst van Fluvius vandaag eerder afwijzend hierover, en 'zou dit alleen interessant zijn voor bedrijven die een speciaal tarief hebben onderhandeld'.
Ik heb de oefening nog niet gemaakt, maar ga dat een van de komende dagen wel eens doen, om te kijken wat dat zou kunnen opleveren, want bvb 's nachts de auto laden is makkelijk georganiseerd en als ik me niet vergis zijn de prijzen dan typisch enorm laag.
Iemand ervaring met een tweede meter (en bvb een dynamisch contract voor bvb opladen auto of batterij of ...) of ideeën over?
- Huidige situatie: huis van 1958 met de originele bakelieten elektriciteitsmeter, kabels komen 'in de lucht' via de voorgevel binnen.
Contract met Ecopower.
Geen gekke verbruikers, totaal jaarverbruik met 3 komt op 3000 kWh inclusief véél thuiswerk. - Toekomstige situatie:
Bovenstaande plus:
Laadpaal (dus de huidige aansluiting gaat er gegarandeerd uit telkens ik begin te laden als er geen nieuwe meter komt. (auto is een Mercedes EQE, die laden aan 11kW).
Warmtepomp (ooit)
(zonnepanelen zijn hier niet aan de orde wegens bosrijke omgeving)
Zijn er hier mensen die dit overwegen of al gerealiseerd hebben?
Het lijkt me interessant om de 'gewone' verbruikers op de primaire aansluiting te hebben met een 'klassiek' contract, omdat je die vaker tijdens piekmomenten gebruikt (en dan is een dynamisch contract net duur) terwijl de laadbare verbruikers zoals elektrische auto (en eventueel batterij of zo) op de secundaire meter kunnen, en dan tijdens dalmomenten kunnen aangeschakeld worden.
Vreemd genoeg was de klantendienst van Fluvius vandaag eerder afwijzend hierover, en 'zou dit alleen interessant zijn voor bedrijven die een speciaal tarief hebben onderhandeld'.
Ik heb de oefening nog niet gemaakt, maar ga dat een van de komende dagen wel eens doen, om te kijken wat dat zou kunnen opleveren, want bvb 's nachts de auto laden is makkelijk georganiseerd en als ik me niet vergis zijn de prijzen dan typisch enorm laag.
Iemand ervaring met een tweede meter (en bvb een dynamisch contract voor bvb opladen auto of batterij of ...) of ideeën over?
[Voor 11% gewijzigd door Church of Noise op 14-02-2023 19:52]