Ik wil zonnepanelen, en heb een offerte voor 8 panelen op west:
8x 395 Wp Risen Solar Energy zonnepanelen
Growatt MIC 3000TL-X omvormer
Complete installatie inclusief montagematerialen en connectoren
Netto prijs 3.672,20
Maar om de opgewekte energie en het verbruik beter te spreiden over de dag is het misschien handiger om ook de panelen te spreiden over west en oost. Dus ik heb en nieuwe offerte gevraagd. Dat resulteerde is de volgende offerte:
12x 420 Wp Jinko Solar zonnepanelen
Growatt MIN 4200TL-XH (Battery Ready) omvormer
Netto prijs 5.474,10
Nu heeft men 6 panelen op west en 6 panelen op oost gepland.
Van de 6 panelen op oost liggen er 3 boven langs de dakkapel en 3 onder langs. Dat laatste wil ik niet.
Het zouden dan dus 3 panelen op oost en 6 (of misschien 8 ) op west worden.
Ik heb begrepen dat er 2 strings op één omvormer kunnen, maar kan dat ook met verschillende wattages?
Nou komt er donderdag iemand van het bedrijf kijken, en in de voorbereiding daarop leek het mij een goed plan om de vraag hier eens neer te leggen en jullie mening daarover te horen.
En wat vinden jullie van de prijzen?
Alvast bedankt voor het meedenken...
8x 395 Wp Risen Solar Energy zonnepanelen
Growatt MIC 3000TL-X omvormer
Netto prijs 3.672,20
Maar om de opgewekte energie en het verbruik beter te spreiden over de dag is het misschien handiger om ook de panelen te spreiden over west en oost. Dus ik heb en nieuwe offerte gevraagd. Dat resulteerde is de volgende offerte:
12x 420 Wp Jinko Solar zonnepanelen
Growatt MIN 4200TL-XH (Battery Ready) omvormer
Netto prijs 5.474,10
Nu heeft men 6 panelen op west en 6 panelen op oost gepland.
Van de 6 panelen op oost liggen er 3 boven langs de dakkapel en 3 onder langs. Dat laatste wil ik niet.
Het zouden dan dus 3 panelen op oost en 6 (of misschien 8 ) op west worden.
Ik heb begrepen dat er 2 strings op één omvormer kunnen, maar kan dat ook met verschillende wattages?
Nou komt er donderdag iemand van het bedrijf kijken, en in de voorbereiding daarop leek het mij een goed plan om de vraag hier eens neer te leggen en jullie mening daarover te horen.
En wat vinden jullie van de prijzen?
Alvast bedankt voor het meedenken...

[Voor 1% gewijzigd door h.nekkers op 14-02-2023 19:34. Reden: aanvulling]