Toon posts:

Kitwerk vloer/plinten foutieve kit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JHFR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:05
Afgelopen maand grijze vloertegels laten leggen in de garage.
Vervolgens is de kitter geweest en heeft strak kitwerk afgeleverd.

Enige wat mij behoorlijk irriteert/frustreerd is dat de kit veel zand/stof aan trekt.
Voor zover ik mij kan herinneren heeft de kitter Den Braven siliconenkit grijs uit een koker toegepast.

5 jaar geleden is mijn keramisch parket vloer netjes professioneel afgekit. Deze kit is na 5 jaar nog als nieuw en hier hecht (gelukkig) totaal niets aan.
Ik kan mij herinneren dat deze kitter zogenaamde worsten gebruikte als kit.

Nu mijn badkamer binnenkort wordt betegeld en afgekit wil ik zeker niet weer dat hier allemaal stof/zand aan vast gaat zitten. Is siliconenkit wel de beste kit voor het afkitten van vloer-/wandtegels?

Wie heeft de gouden tip/ wat is er mis gegaan bij de grijze tegel?

Tweede vraag. Is hier nog wat aan te doen, ik heb al geprobeerd de kit met terpentine te behandelen in de hoop dat de kit geen stof/zand meer aan trekt echter dit heeft geen nut.

[Voor 43% gewijzigd door JHFR op 14-02-2023 19:39]

Alle reacties

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13
Dat het in een worst zat zegt niet over de kit helaas, dan kan het nog steeds acrylaat, siliconen, polymeer of een andere kit zijn.

• JHFR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:05
Waar kitten jullie plint/vloer of de badkamer mee af?
Siliconenkit en wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken die geen zand/stof aantrekken?

iets is bij mij fout gegaan maar wat.

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:51
JHFR schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:23:
Afgelopen maand grijze vloertegels laten leggen in de garage.
Vervolgens is de kitter geweest en heeft strak kitwerk afgeleverd.

Enige wat mij behoorlijk irriteert/frustreerd is dat de kit veel zand/stof aan trekt.
Voor zover ik mij kan herinneren heeft de kitter Den Braven siliconenkit grijs uit een koker toegepast.

5 jaar geleden is mijn keramisch parket vloer netjes professioneel afgekit. Deze kit is na 5 jaar nog als nieuw en hier hecht (gelukkig) totaal niets aan.
Ik kan mij herinneren dat deze kitter zogenaamde worsten gebruikte als kit.

Nu mijn badkamer binnenkort wordt betegeld en afgekit wil ik zeker niet weer dat hier allemaal stof/zand aan vast gaat zitten. Is siliconenkit wel de beste kit voor het afkitten van vloer-/wandtegels?

Wie heeft de gouden tip/ wat is er mis gegaan bij de grijze tegel?

Tweede vraag. Is hier nog wat aan te doen, ik heb al geprobeerd de kit met terpentine te behandelen in de hoop dat de kit geen stof/zand meer aan trekt echter dit heeft geen nut.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat het aan het klimaat in de garage ligt.
Uit https://www.vlk.nu/cms/streambin.aspx?documentid=4009 :
Bij buitentoepassing hebben over het algemeen de op siliconen gebaseerde producten, door hun statische karakter, een sterkere neiging om vuildeeltjes vast te houden dan andere kit- soorten. Soms is dit niet alleen op de kitvoeg zelf zichtbaar, ook enkele centimeters naast de voeg kan deze vervuiling zichtbaar zijn. Vooral bij bouwprojecten met lichte kleuren waar het uiterlijk een grote rol speelt, dient hiermee rekening te worden gehouden en kan het aan te bevelen zijn om de voegen af te dichten met een MS-polymeerkit of een PU-kit. Door de voegen regelmatig schoon te maken met zeepwater of ander (geschikt!) reinigingsmiddel kan de vervuiling sterk worden verminderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee