Materiaal van ombouw schouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva_di
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo!

Wij zijn ons huis aan het renoveren en het slopen van de schouwombouw van jaren 70 staat ook op de planning. Weet iemand wat voor materiaal dit zal kunnen zijn? De schuine rookkanaal is hiervan gebouwd en gestuct. Onder het stucwerk is een materiaal dat eerst steenachtig lijkt, is oranje van kleur en glinst een beetje net als een steen. Onder deze laag lijkt er weer gips te zitten die vrij dik is, volgens mij paar centimeter.

Alvast bedankt voor de input.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
gemalen kabouter-dromen ?

Was er maar een manier om makkelijk een plaatje van iets te maken en dat te posten ;)

Kijk hoe dan ook uit, een rookkanaal/schouw uit die tijd heeft bijna altijd iets van asbest.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 14-02-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eva_di
Oh, even kijken. Hij geeft aan dat er twee foto's zijn toegevoegd maat ik zie ze idd niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva_di
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcz_ux_fnVBjnNWhhxGO0hzM85c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2j0gALvYn4uCbnq498PwmoK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpyeWl3MtE8SDR8dCK0CHxyAzR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZejTlVoW5WNZMe8Urgq7CboB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik denk eigenlijk een steenstrip waar overheen is gestuct. maar het is moeilijk te zien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva_di
Oke dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Is het oranje laagje niet gewoon voorstrijk voor het stucwerk? Is ook vaak roze of oranje van kleur.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva_di
Bedankt Gdzr. Het lijkt inderdaad zo. Vandaag de gat groter gemaakt en dat is gewoon heel dikke gipsplaat (of twee lagen).
Pagina: 1