Toon posts:

VVE: ATEA Intercom aanpassen / vervangen met Ring

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:40
Beste Tweakers,

Op dit moment, heeft onze VVE (5 appartementen) een oud ATEA intercom.
2 appartementen hebben wel een aansluiting, 3 appartementen niet.

Dus de VVE is op zoek naar een nieuwe systeem.

Bij offertes van 2 aanbieders hebben wij een aanbod:
* Intercomdirect.nl (eigen merk?): Eur 5000 (incl. installatie)
* Vercoma systeem: video intercom: Eur 6700 (incl. installatie)
* Siedle system: video intercom: Eur 9000 (incl. installatie)

Op dit moment in mijn appartement is geen bedrading/intercom.

Ik wil liever mijn geld besparen en voor een Ring oplossing kiezen:

* Ring Wifi (batterij) deurbel: simpel installatie en 2 way gesprek als iemand aanbelt
+
* Ring Intercom: Om de deurslot te openen.

Nou mijn vraag:

Hoe krijg ik deze Ring Intercom installeerd in de huidige (ATEA) of toekomstig (Vercoma / Siedle) systeem, om alleen de deurslot te ontgrendlen ? (Spraak zal gaan via de Ring deurbel).

Normaal gesproken, komt deze Ring Intercom op een audio handset, voor spraak + deuropener, maar die handset/installatie heb ik niet in mijn appartement.

Ik dacht misschien is het mogelijk om de Ring Intercom beneden naaste de voordeur te hangen, en dan 2? draden of zo (welke?) in de deuropener circuit te verbinden ?

De bedrijven die onze offertes gaven zeggen deze Ring Intercom is niet betrouwbaar, en een speciaal electricien nodig is bla bla .. En als ik na de oplevering deze Ring Intercom zou toevoegen dan is geen garantie meer bla bla..

Aub hulp. Deze intercom wereld lijkt zo moeilijk om wat sense te maken :)

Mijn dank is groot :)

Voordeur:

[Voor 17% gewijzigd door drwoo op 20-02-2023 09:54. Reden: Prijzen gecorrigeerd en extra optie toegevoegd]

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
het is niet van jou dus als de vve iets anders wil heb je er gewoon vanaf te blijven.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

Illusion

(the art of)

Niet kloten met ring voor een VVE.
Over een jaar een nieuwe huurder/koper-> hoe ga je de accounts overzetten?
Over twee jaar is er eentje stuk-> geen onderdelen meer leverbaar
Etc etc.

Zo’n vercoma, niko of tcs systeem doet het over 20 jaar nog steeds.
Ik had tot voor kort een tcs(/niko) systeem uit 1990 met 117 woningen waar nog steeds onderdelen voor leverbaar zijn.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
drwoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:41:
Ik wil liever mijn geld besparen en voor een Ring oplossing kiezen:

* Ring Wifi (batterij) deurbel: simpel installatie en 2 way gesprek als iemand aanbelt
En als alle bewoners zoiets willen dan hangen er straks 5 verschillende videodeurbellen op een rijtje? Wat een armoede...
2 appartementen hebben wel een aansluiting, 3 appartementen niet.
Dit is natuurlijk een onwenselijke situatie, ik mag hopen dat de VVE zoiets voor de toekomst niet meer wil en een oplossing kiest voor 5 gebruikers.

Als je geld wilt besparen op het aanleggen van bekabeling en je de andere 4 appartementen mee kunt krijgen, kun je best een oplossing welke een app op je telefoon gebruikt overwegen. Maar ik zou wel één oplossing voor buiten willen met 5 drukknoppen.

Zoiets? https://www.doorbird.com/en/shop/?ean=4260423870819

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• drwoo
twain4me schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:56:
het is niet van jou dus als de vve iets anders wil heb je er gewoon vanaf te blijven.
Het is de subset van de VVE die van de trap gebruik maakt, dus geld komt niet van de VVE pot maar de 5 appartementen moet apart deze klus betalen.

Van zover dat ik begreep, is deze initiatieve op opt-in basis en niet verplicht.
Illusion schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:01:
Niet kloten met ring voor een VVE.
Over een jaar een nieuwe huurder/koper-> hoe ga je de accounts overzetten?
Over twee jaar is er eentje stuk-> geen onderdelen meer leverbaar
Etc etc.
"Nieuwe huurder/koper" -> Ring deurbel resetten en ze kunnen eigen account aanmaken toch?

"Over twee jaar is er eentje stuk-> geen onderdelen meer leverbaar" -> nieuwe Ring kopen voor 50-60 euro. Is zelfde als mijn Alexa echo apparaten, ook van Amazon. Hebben lang mee gegaan.

Als van 60 euro 2-3 jaar me gaat is geld waard , voor mij persoonlijk ..
Xander schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:12:
[...]
En als alle bewoners zoiets willen dan hangen er straks 5 verschillende videodeurbellen op een rijtje? Wat een armoede...
[...]
2 mensen overwegen Ring. Ik denk het kan netjes bij de deur geplaats kan. Of zelf in een op maat gemaakt faceplate..
Xander schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:12:

Als je geld wilt besparen op het aanleggen van bekabeling en je de andere 4 appartementen mee kunt krijgen, kun je best een oplossing welke een app op je telefoon gebruikt overwegen. Maar ik zou wel één oplossing voor buiten willen met 5 drukknoppen.

Zoiets? https://www.doorbird.com/en/shop/?ean=4260423870819
Doorbird is een veel duurder oplossing helaas..

Wat ik wel met de VVE subset afgesproken: ze nemen een buitenunit met wel 5 beldrukkers. Zodat als mensen na 1-2 jaar willen bijsluiten, kunnen ze de bekabeling van de een etage naar de andere.. (+ eventueel relais) etc.

• twain4me
drwoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:43:
[...]

Het is de subset van de VVE die van de trap gebruik maakt, dus geld komt niet van de VVE pot maar de 5 appartementen moet apart deze klus betalen.

Van zover dat ik begreep, is deze initiatieve op opt-in basis en niet verplicht.
dat kan, maar wil niet zeggen dat je mag sleutelen aan de deuropener (of een ring mag ophangen) als je niet mee wil doen. ;)

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:10
Uit eigen ervaring spreek ik dat draadloos in een appartementencomplex (15 eenheden) uiterst onbetrouwbaar is. We zijn, na twee jaar ellende, aan het kijken of we dit bedraad kunnen maken. Zou dus zeker niet voor Ring gaan.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Één Ring deurbel gaat al hartstikke onbetrouwbaar zijn als die verder moet verbinden dan het eerste appartement, helemaal het appartement bovenaan het trappenhuis. Als je daar meerdere draadloze deurbellen naast elkaar gaat hangen dan krijg je alleen flinke storing, en dat wordt al helemaal niks.

Daarnaast lijkt het me niet wenselijk dat er vijf deurbellen langs elkaar gaan opnemen bij alle beweging. Op je eigen oprit prima, dat je 100% tegen de wet in een videodeurbel ophangt die meer dan alleen je oprit filmt (zoals veel mensen doen) prima, maar bij een appartementengebouw kun je niet echt zeggen dat er niet onnodig mensen in beeld komen.

Als je al een camera hebt moet die gewoon alleen actief worden richting het appartement waarvan op de knop is gedrukt, dus 1:1 intercom, en niet voor iedereen waarvan de Ring ook beweging ziet. Daarnaast wil je écht geen deurbellen op batterij, want die gaat in zo'n situatie heel snel leeg zijn (veel storing dus vaak opnieuw signaal zoeken, en heel veel beweging want 5x zoveel bewoners en bezoekers).

Als je daar ook nog bijtelt dat je de deur op afstand wil openen zou je dus Amazon toegang moeten geven tot de deur van je appartementengebouw, daar moet gewoon iedere bewoner het mee eens zijn.

Ik zou nog eens wat andere offertes opvragen, maar ook die Vercoma is geen verkeerde als je voor 5000 euro klaar bent. Dat is 1000 euro per appartement, maar dan heb je wel een deurbel die gewoon professioneel is aangesloten, volledig bedraad en veilig werkt, waar geen derde partij in Amerika mee kan kijken, en die het over 15 jaar nog gewoon doet.

Wil je je deurbel 'smart' maken dan doe je dat maar aan de binnenkant van je appartement, je kan ook bij een intercom systeem gewoon de 'client' vervangen door een VOIP server oid die je telefoon belt.

Ik zeg ver weg blijven van Ring spul. Werkt prima in een enkel woonhuis, maar in deze situatie is het meer problemen op je nek halen dan dat je er mee wint.
Ik snap goed dat een Ring deurbel goedkoop is en dat het leuk spul is, ik heb er zelf ook een, maar het is gewoon een akelige gedachte dat iemand zelf aan de gedeelde buitendeur gaat knutselen met cloud rommel.

• drwoo
twain4me schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:51:
[...]
dat kan, maar wil niet zeggen dat je mag sleutelen aan de deuropener (of een ring mag ophangen) als je niet mee wil doen. ;)
:) Op dit moment hangen wel 2 dradloos deurbellen (geen wifi varianten)..
Niemand heeft iets gezegt dat een apart deurbel nu niet (meer) mag ..
Het is een slapende VVE zo te zeggen >:)

Ik zoek alleen info of het kan om met de huidige deuropener te praten :)

Als het niet lukt/mag dan doe ik wat ik voor jaren gedaan heb: als de bel gaat dan 4 trappen naar beneden en 4 trappen weer boven . Goed voor mijn gezondheid.. :P
Staalfreak schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:52:
Uit eigen ervaring spreek ik dat draadloos in een appartementencomplex (15 eenheden) uiterst onbetrouwbaar is. We zijn, na twee jaar ellende, aan het kijken of we dit bedraad kunnen maken. Zou dus zeker niet voor Ring gaan.
Het is een hele oud huis in het centrum, allemaal van hout en steen. Wifi heeft hier geen probleem..

Ik zie het ook als een Proof Of Concept: Als dit goed werkt, dan kan de VVE deze project wat jaren uitstellen

• twain4me
drwoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:03:
[...]

:) Op dit moment hangen wel 2 dradloos deurbellen (geen wifi varianten)..
Niemand heeft iets gezegt dat een apart deurbel nu niet (meer) mag ..
Het is een slapende VVE zo te zeggen >:)

Ik zoek alleen info of het kan om met de huidige deuropener te praten :)

Als het niet lukt/mag dan doe ik wat ik voor jaren gedaan heb: als de bel gaat dan 4 trappen naar beneden en 4 trappen weer boven . Goed voor mijn gezondheid.. :P
ik denk dat je dan gewoon geen bel meer hebt als je niet mee doet. ;)

maar ze geven toch juist geld uit zodat dat niet meer hoeft? als het allemaal gaar en niet doordacht is nu. Dan begrijp ik wel dat er losse dingen worden opgehangen. maar als er een werkend alternatief is wil je die wildgroei van deurbellen toch gewoon niet meer. ik zou er in iedergeval niet blij van worden als ik heb betaald voor een nieuw systeem en het blijft alsnog een houtjetouwtje aanzicht.

en "inprikken" op de deuropener zou ik hoe dan ook niet toestaan, wordt het systeem vast niet minder storingsgevoeliger van. bij een appartement horen kosten voor een belplateau (onderhoud en vervangen) en daar behoor je als vve gewoon voor te sparen. slapende vve's lijken allemaal leuk op papier totdat de shit de ventilator raakt, dan krijg je dit soort initiatieven vandaar dat ze ook niet meer mogen slapen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Doorbird biedt oplossingen met slimme deurbel in combinatie met meerdere bellen.

Freelance Drupal developer

• drwoo
@TimDJ / @twain4me / @Oon / @Staalfreak / @Xander / @Illusion :

Ik ben heel dankbaar om jullie inzet en informatie en overweeg nu om mee te doen en verder offertes te aanvragen :)

Had geen idee dat Ring zou zo veel interferentie gevoelig zou zijn en had alleen mijn tweaker hat on om in knutsel modus met de huidige situatie een goedkoop oplossing (voor mij tenminste) te hebben..

Huidige offertes:
Ze hebben "Tuya App". Weet niet hoe goed het werkt, en of het lokaal hosted is, of in China.

Over DoorBird gesproken:

Is dit een bekende en lang megaande investering? Goed in de markt met ervaringen?

Totaal hardware zou deze 3 items zijn?

1 x IP Video Doorstation: https://www.doorbird.com/en/shop/?ean=4260423871342
5 x Indoor station: https://www.doorbird.com/en/shop/?ean=4260423860902
1 x Door controller: https://www.doorbird.com/en/shop/?ean=4260423860346

Doorbird is in the cloud hosted? niet lokaal? op hun website zeggen ze USA/DE...

Eenmaal meer: ik vind jullie hulp geweldig en ben blij dat ik deze topic geplaats hebt voordat ik de Ring daadwerkelijk gemonteerd heb.

Nu denk ik om te voorstellen dat als de VVE deze project 1-2 jaar uit kan stellen, dan doe ik mee ..
( Wij hebben net 6000 euro uitgegeven om 12 connected (bedraad+batterij+RF) rookmelders te laten plaatsen, tegen mijn advies om van Amazon een set van 12 Nest of X-Sense of dergelijke batterij+RF stukken zelf kopen en plaatsen voor 500 euro vs. 6000 dat ze betaald hebben)

[Voor 6% gewijzigd door drwoo op 14-02-2023 21:32]

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-03 07:40
drwoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:05:
@TimDJ / @twain4me / @Oon / @Staalfreak / @Xander / @Illusion :

Ik ben heel dankbaar om jullie inzet en informatie en overweeg nu om mee te doen en verder offertes te aanvragen :)

Had geen idee dat Ring zou zo veel interferentie gevoelig zou zijn en had alleen mijn tweaker hat on om in knutsel modus met de huidige situatie een goedkoop oplossing (voor mij tenminste) te hebben..

Huidige offertes:

Over DoorBird gesproken:

Is dit een bekende en lang megaande investering? Goed in de markt met ervaringen?

Eenmaal meer: ik vind jullie hulp geweldig en ben blij dat ik deze topic geplaats hebt voordat ik de Ring daadwerkelijk gemonteerd heb.

Nu denk ik om te voorstellen dat als de VVE deze project 1-2 jaar uit kan stellen, dan doe ik mee ..
( Wij hebben net 6000 euro uitgegeven om 12 connected (bedraad+batterij+RF) rookmelders te laten plaatsen, tegen mijn advies om van Amazon een set van 12 Nest of X-Sense of dergelijke batterij+RF stukken zelf kopen en plaatsen voor 500 euro vs. 6000 dat ze betaald hebben)
Ik verkoop best wat intercomsystemen, ook van DoorBird, Siedle en Vercoma.

Voor bovenstaande DoorBird setup heb je geen losse deurcontroller nodig, die heb je eigenlijk alleen nodig als je om veiligheidsredenen geen contact uit je buitenpost wilt gebruiken of als je meer dan 2 deuren moet besturen.

Qua duurzaamheid, onze oudste DoorBird hangt nu een jaar of 5, heb er nooit klachten over gehoord.Wel 1x een toestel gehad wat het uit de doos al niet deed, maar dat was binnen no-time opgelost door de importeur.

DoorBird zou een goede optie zijn, ook qua bedrading (elk binnentoestel kan in principe op het eigen modem aangesloten worden). Als iemand niet mee wil doen kan hij/zij later alsnog met alleen de aanschaf van een toestel ook aangesloten zijn.

Hosting inderdaad Duits.

[Voor 5% gewijzigd door Joost075 op 14-02-2023 21:37]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
drwoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:05:
Over DoorBird gesproken:

Ik heb er niet echt ervaring mee. Alleen ooit eens 1x zo'n ding in mijn handen gehad en even met de app staan spelen.

De reden dat ik het voorstelde was juist omdat je volgens mij met alleen het eerste artikel al klaar kunt zijn. In plaats van een binnentoestel kun je ook een app op je telefoon gebruiken. Het klinkt alsof jij daar voldoende aan zou hebben.

Medebewonwers die er wel behoefte aan hebben kunnen dan zo'n indoor station kopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee