Beste Tweakers,
Op dit moment, heeft onze VVE (5 appartementen) een oud ATEA intercom.
2 appartementen hebben wel een aansluiting, 3 appartementen niet.
Dus de VVE is op zoek naar een nieuwe systeem.
Bij offertes van 2 aanbieders hebben wij een aanbod:
* Intercomdirect.nl (eigen merk?): Eur 5000 (incl. installatie)
* Vercoma systeem: video intercom: Eur 6700 (incl. installatie)
* Siedle system: video intercom: Eur 9000 (incl. installatie)
Op dit moment in mijn appartement is geen bedrading/intercom.
Ik wil liever mijn geld besparen en voor een Ring oplossing kiezen:
* Ring Wifi (batterij) deurbel: simpel installatie en 2 way gesprek als iemand aanbelt
+
* Ring Intercom: Om de deurslot te openen.
Nou mijn vraag:
Hoe krijg ik deze Ring Intercom installeerd in de huidige (ATEA) of toekomstig (Vercoma / Siedle) systeem, om alleen de deurslot te ontgrendlen ? (Spraak zal gaan via de Ring deurbel).
Normaal gesproken, komt deze Ring Intercom op een audio handset, voor spraak + deuropener, maar die handset/installatie heb ik niet in mijn appartement.
Ik dacht misschien is het mogelijk om de Ring Intercom beneden naaste de voordeur te hangen, en dan 2? draden of zo (welke?) in de deuropener circuit te verbinden ?
De bedrijven die onze offertes gaven zeggen deze Ring Intercom is niet betrouwbaar, en een speciaal electricien nodig is bla bla .. En als ik na de oplevering deze Ring Intercom zou toevoegen dan is geen garantie meer bla bla..
Aub hulp. Deze intercom wereld lijkt zo moeilijk om wat sense te maken
Mijn dank is groot
Voordeur:
Op dit moment, heeft onze VVE (5 appartementen) een oud ATEA intercom.
2 appartementen hebben wel een aansluiting, 3 appartementen niet.
Dus de VVE is op zoek naar een nieuwe systeem.
Bij offertes van 2 aanbieders hebben wij een aanbod:
* Intercomdirect.nl (eigen merk?): Eur 5000 (incl. installatie)
* Vercoma systeem: video intercom: Eur 6700 (incl. installatie)
* Siedle system: video intercom: Eur 9000 (incl. installatie)
Op dit moment in mijn appartement is geen bedrading/intercom.
Ik wil liever mijn geld besparen en voor een Ring oplossing kiezen:
* Ring Wifi (batterij) deurbel: simpel installatie en 2 way gesprek als iemand aanbelt
+
* Ring Intercom: Om de deurslot te openen.
Nou mijn vraag:
Hoe krijg ik deze Ring Intercom installeerd in de huidige (ATEA) of toekomstig (Vercoma / Siedle) systeem, om alleen de deurslot te ontgrendlen ? (Spraak zal gaan via de Ring deurbel).
Normaal gesproken, komt deze Ring Intercom op een audio handset, voor spraak + deuropener, maar die handset/installatie heb ik niet in mijn appartement.
Ik dacht misschien is het mogelijk om de Ring Intercom beneden naaste de voordeur te hangen, en dan 2? draden of zo (welke?) in de deuropener circuit te verbinden ?
De bedrijven die onze offertes gaven zeggen deze Ring Intercom is niet betrouwbaar, en een speciaal electricien nodig is bla bla .. En als ik na de oplevering deze Ring Intercom zou toevoegen dan is geen garantie meer bla bla..
Aub hulp. Deze intercom wereld lijkt zo moeilijk om wat sense te maken

Mijn dank is groot

Voordeur:
[Voor 17% gewijzigd door drwoo op 20-02-2023 09:54. Reden: Prijzen gecorrigeerd en extra optie toegevoegd]