Toon posts:

Sony tv geeft geen beeld meer, wel audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 15:26
Leuk gevalletje van 'wtf nu weer' in een week waarin alles al misgaat.

Paar weken terug merkte ik dat m'n tv kuren begon te krijgen als ik via de ingebouwde Netflix app een serie keek. Sommige series begonnen artefacten te vertonen, andere niet. Dit zag eruit als een verticale streep in het midden van het beeld en verschillende afwijkende kleuren over het scherm. Vervelend, maar overkomelijk.

Echter, de tv heeft het nu helemaal begeven lijkt het. Aantal dagen terug opgestart, compleet zwart. Audio doet het wel en de verschillende hdmi ingangen deden het ook nog. Ik heb daarom de tv gereset door de stroom eraf te halen en de aan/uit knop ingedrukt te houden. Maar nu blijkt dat het hele interne systeem naar de klote lijkt. Ik krijg het installatiedeuntje te horen en als ik op de afstandsbediening klik, hoor ik ook dat ik door de menu's ga, maar geen beeld. Ik heb toevallig net door maar random te klikken het toetsenbord kunnen oproepen, dus het scherm werkt nog wel. Ik kan overigens niet typen.

Ik heb een Google TV gekocht in de hoop dat ik die kon gebruiken, maar als ik die inplug werkt het niet, want ik kan niet switchen naar een andere hdmi poort ...

Iemand hier ervaring mee of weet waar dit vandaan komt? Ik kan online niks nuttigs vinden helaas.

Bij voorbaat dank!

Ottie

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Ottie93 Lijkt me een kwestie van garantie, reparatie of vervanging.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Ottie93
Greatsword schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:22:
@Ottie93 Lijkt me een kwestie van garantie, reparatie of vervanging.
Ding is 5 jaar oud helaas. Ik heb de hoop dat iemand dit probleem kent en het nog gefixt kan worden haha.

Ottie

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Openmaken en alle flatcables controleren. Even losmaken en reseaten. Is het echt zwart, als je er met een lampje op schijnt van dicht bij? Zie je dan geen donkere beelden? Zo ja, is het de backlight. Een van de prints kan dan stuk zijn.

[Voor 55% gewijzigd door NimRod1337 op 14-02-2023 18:34]

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:10
Vermoedelijk backlight, zie je ook geen vaag beeld als je met zaklamp op beeldscherm schijnt?

• Ottie93
HvanL schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:41:
Vermoedelijk backlight, zie je ook geen vaag beeld als je met zaklamp op beeldscherm schijnt?
Backlight werkt. Ik ben nu net zo ver gekomen dat ik met veel geluk in het wifi instelmenu terecht ben gekomen. Toen kreeg ik beeld zolang ik het wachtwoord moest invullen. Weliswaar in het Pools, maar goed. Tv werkt dus en heel soms laat ie dus delen van het menu zien, maar zodra ik dan ergens op klik is het weer zwart.

Het lijkt alsof de software gecrasht is, maar elke reset levert hetzelfde resultaat op.

[Voor 7% gewijzigd door Ottie93 op 14-02-2023 18:48]

Ottie

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Welke Sony?
TypeNr?

Firmware up to date?
Geen rood brandend led lampje aan de voorkant?

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
In dat geval een fabrieksreset proberen. Ik zou ook uitzoeken of het mogelijk is de firmware via USB te installeren, zodat je hem helemaal "schoon" kunt maken.

• Ottie93
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:14:
Welke Sony?
TypeNr?

Firmware up to date?
Geen rood brandend led lampje aan de voorkant?
Sony KD-55XE8599

Nee, altijd geüpdatet en geen problemen ondervonden. Op de afgelopen weken na dan.

Ottie

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:49
Ik denk dat het moederbord defect is. op alie hebben ze dit wel vaak en is soms het proberen waard.
Zelf ook aantal x gehad, enkel wel bij samsung.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee