Toon posts:

17.1" TFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag voor een vriend van me:

Bestaan er 17" TFT schermen van minder dan 2000 Gulden (40.000 Bef) die toch een aanvaardbare kwaliteit hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op de site van global computer een 17" LCD van Systemax voor $639 tegengekomen.

Heeft iemand ooit als eens gehoord van dit merk of dit scherm?

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28

Paladin

Play Ball!

hmz ik denk dat 17,1" tft toch snel rond de 2300 komt te liggen van iiyama hebben ze die dingen geloof ik moet je ff in pricewatch en dit forum zoeken want ik heb ze gezien.

greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
Kan er me iemand zeggen waarop er moet gelet worden als je een lcd koopt.

Er staat daar wel een native resolution bij, dat snap ik wel :) maar de rest zoals LCD type (TFT TN, TFT MVA, ...) en de brightness (bv 250cd / m²) en het contrast (bv 1:400)weet ik niet goed wat ik er van moet maken.

Wat zijn daar slechte/normale/goede waarden in?

Verwijderd

Devies blijft toch: zelf kijken :)

Wij hebben op school nu oa Samsung TFT's en Philips Brilliance TFT's, maar daar zie je het verschil echt wel in terug. Maar die Brilliance dingen zijn ook echt duur.

edit: ook nog een zaal vol mooie zwarte IBM TFT'tjes maar die heb ik nog niet echt geinspecterd :)

Verwijderd

Topicstarter
We zijn gaan kijken naar een NEC 1700M+, die nu hier (in België) i.p.v. 60.000 bef (3000 gulden) 40.000 bef (2000 gulden) kost.

Ik vond dat wel een mooi beeld maar ik kon niet vergelijken met andere tft's. Daarom wilde ik graag weten wat een goede brightness en contrast waarde zijn.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Thommy:

Contrast en helderheid -> Des te hoger des te beter.
Pixel response -> des te lager des te beter.

Niet dat bv. een contrast van 200:1 of zo slecht is, maar beter is altijd goed, niet? ;)

De meeste 17" TFT schermen hebben sowieso betere contrast verhoudingen dan de meeste 15" TFTs.
Pagina: 1