Toon posts:

automatische installatie stappen stapgewijs doorheen gaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:29
Beste tweakers,

ik wil graag een simpele vraag aan jullie stellen.

Als het gaat om Linux software installaties (automatische) en je wordt gevraagd dingen in te voeren bijvoorbeeld gebruikersnaam, wachtwoord Y or No etc

en je bijvoorbeeld een fout hebt ingevoerd om terug te gaan naar de vorige vraag kan dat in Linux_

Mijn voorbeeld is als volgt.

Had verkeerd gelezen ik moest een username invoeren ipv dat heb ik de password ingevoerd en dan op enter gedrukt, toen werd me dus gevraagd om een paswoord in te voeren.

In windows kan je bijvoorbeeld een stap terug etc, hoe is dat hier?

Heb niks kunnen vinden op google, neem aan dat het niet bestaat en ik dus de complete installatie opnieuw moet uitvoeren_

ik ben nog niet goed in Linux,

Beste antwoord (via theduke1989 op 14-02-2023 16:48)

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12
Kort antwoord: In een wizard kan je terug omdat hij eerst de parameters verzameld en die pas later uitvoert, in een script kan dat niet behalve als het script error handling heeft en bij een fout wachtwoord deze opnieuw aan de gebruiker vraagt.
Het hangt dus echt van het installatie script af.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12
Kort antwoord: In een wizard kan je terug omdat hij eerst de parameters verzameld en die pas later uitvoert, in een script kan dat niet behalve als het script error handling heeft en bij een fout wachtwoord deze opnieuw aan de gebruiker vraagt.
Het hangt dus echt van het installatie script af.

• theduke1989
klopt, dan kan dit op slot, want ik moest het compleet opnieuw uitvoeren.

dat is wel een nadeel hiervan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het een script dat iemand zelf heeft geschreven of iets 'eenvoudigs' dat je online vond en dat hebt uitgevoerd of een of andere software leverancier? Want als je het zelf hebt gemaakt of iemand in je omgeving, kan je het natuurlijk altijd nog aanpassen om er beter mee om te gaan. Bijvoorbeeld door aan het einde te vragen of alles goed is ingevuld of een keus opgeven om dat specifieke item opnieuw in te voeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• theduke1989
Het is een script van een CMDB software i-doit. Het heeft een automatische installer/script. Maar je moet dingen invoeren voor mariadb etc. En daar ging het mis.

Dit is een stuk minder van Linux. Op windows omgeving heb je dit niet.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laat mij raden: Bij Windows heb je een hele installatie wizard? Geeft iig wel aan waar de ontwikkelaars meer moeite in hebben gestoken om zo foolproof mogelijk te maken. Aan de andere kant, als je 100 tickets krijgt van klanten over het proces en >90 daarvan zitten op Windows, wil je het aantal 'domme' meldingen ook wel beperken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee