Het Grote Radeon 2 VS Geforce 3 Topic

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
lo heb een topic gemaakt

ik ben dus benieuwd welke het beter ga doen?
ben dus van plan een geforce 3 te kopen als de radeon niet beter is.
iemand al spec. van de radeon 2?

Verwijderd

Na precies een halve minuut gezocht te hebben vond ik dit

Misschien kan je er wat mee :)

Anders bekijk je hier nog wat andere links

Verwijderd

Ik denk btw dat de Radeon 2 het gaat maken, helemaal als ze met een lagere prijs op de markt worden gebracht, en helemaal als ze daarna nog meer in prijs dalen :9

• Morph666
//
According to a posting at French site Puces 3D, the Radeon 2 will be based on a 350MHz core equipped with six rendering pipelines, contain a programmable vertex shader and support DirectX 8.1. The chip will be fabbed at 0.15 micron.

Some of that contradicts what we've heard. The last spec we read had the Radeon 2 chip, codenamed the R200, will run at 250MHz, support four rendering pipelines.
//

Dus geforce 3 loopt standaart op 200 / 460 ?
en de radeon 2 op 250 / 350?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tja.. ik heb net een maand een GF3 en dus ga ik deze echt niet vervangen voor een radeon2, hoe snel/goed/beter deze ook is.

m'n gf3 is het komende jaar nog snel zat verwacht ik zo..

trouwens aan 't eind van het jaar komt er toch alweer een hoop andere concurrentie (Kyro3/BitBoys/Matrox)

Sys Specs

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik moet zeggen,de 2d van mijn Gf3 is perfect. En de 3d is zelfs nog beter dan die radeon.

Dus voor mij is de keus al gemaakt.

Laterzz :)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
ook maar eens wat neerblaaten.

GF3: leuk, snel, HRAA, duur.

Radeon2: leuk, snel, Truform, duur.

bitboys en matrox gaan niet echt iets releasen wat bij deze in de buurt komt.

Kyro3 kan heel interessant worden, benieuwd hoe goed ze er t&l bij kunnen knutselen, en of ie nog goedkoop blijft met ddr geheugen ed.

Ik denk dat de R2 een stukje sneller zal zijn als ie uitkomt, maar dat nVidia dan een gf3 Ultra/Titanium op de markt gooit die weer een stukje sneller is. Goed nieuws voor ons natuurlijk, concurentie. Op de HCC zullen GF3's nog maar 400-500 zijn waarschijnlijk, en dan ga ik er misschien ook wel een kopen. Of niet, als truform echt leuk word en bij alle spellen aankan (bij oude spellen vooral!). Radeon2 zal dan ~600 zijn ofzo, net iets te duur imho, maar misschien toch het overwegen waard.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Morph666
Hmmz... dus volgens jouw kost de geforce 3 nog maar 400/500 piek op de HCC? hmmz... lijkt mij onwaarschijnlijk en de Radeon 2 is nog niet uit en die gaat al about $300 kosten dat is ongeveer 1000 piek met 19% btw...

dus ik sta nu op het punt om morgen geforce 3 te kopen of als jij beweert dat ie in 2 maanden meer dan de helft gaat zakken ( aangezien ie laatste tijd niks gezakt heeft )???

lijkt mij onwaarschijlijk, iemand nog een mening?

btw? stel dat ik morgen die GF3 zou kopen welke moet ik dan nemen?
ik wil geen slecht merk ofso ( leadtek, powercolor )
maar ook geen prophet ( $$$$ )
ik ga draaien op 1600x1200x32bit in Windows XP ( OEM :Y) )
op 19" verder heb ik een AMD 1200 ( kan tot 1540 ) en 256sdram pc133 met abit kt7

hij moet vooral goed in 3d / 2d zijn en maybe dat ik de core clock naar 275 wil schroeven ( bepaalde merken die goed zijn )

d8 zelf bij me eigen :
GeForce 3 VIVO Golden Sample ( Wat Is VIVO ??? )
Asus 8200 Deluxe

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:41 schreef Morph666 het volgende:
Hmmz... dus volgens jouw kost de geforce 3 nog maar 400/500 piek op de HCC? hmmz... lijkt mij onwaarschijnlijk en de Radeon 2 is nog niet uit en die gaat al about $300 kosten dat is ongeveer 1000 piek met 19% btw...

dus ik sta nu op het punt om morgen geforce 3 te kopen of als jij beweert dat ie in 2 maanden meer dan de helft gaat zakken ( aangezien ie laatste tijd niks gezakt heeft )???

lijkt mij onwaarschijlijk, iemand nog een mening?

btw? stel dat ik morgen die GF3 zou kopen welke moet ik dan nemen?
ik wil geen slecht merk ofso ( leadtek, powercolor )
maar ook geen prophet ( $$$$ )
ik ga draaien op 1600x1200x32bit in Windows XP ( OEM :Y) )
op 19" verder heb ik een AMD 1200 ( kan tot 1540 ) en 256sdram pc133 met abit kt7

hij moet vooral goed in 3d / 2d zijn en maybe dat ik de core clock naar 275 wil schroeven ( bepaalde merken die goed zijn )

d8 zelf bij me eigen :
GeForce 3 VIVO Golden Sample ( Wat Is VIVO ??? )
Asus 8200 Deluxe
uh Leadtek is dus geen slecht merk. sterker nog tis een goed merk. alleen is het een tijdje niet zow bekend geweest. kheb me laten vertellen dat leadtek een hele goede 2D heeft.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
De radeon2 zal binnenkort uitkomen (toch?), en net iets meer gaan kosten dan een gf3. Nvidia released kort daarna een GF3 Ultra, en dan gaat alles langzaam zakken. In de afgelopen paar maanden is de GF3 ook gezakt van ~1500 naar ~900 tot 1000. Tweedehands kan je ze al voor ~700 vinden. Over een paar maanden, met concurentie en lagere prijzen op de beurs => 400 tot 600. (ietsje voorzichtigere schatting, we zullen zien).

ps. waarom zou je nu al een GF3 kopen? op het moment een beeetje slechte prijs/performance.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Pagina: 1