Biedingen buiten de veiling vs hoogste bod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik bied net wat te koop aan met veilingmodus in de hoop natuurlijk dat een open veiling voor iedereen eerlijk verloopt. Ik heb de veiling een beejte midden in de nacht opgevoerd met als gevolg dat deze ook afliep midden in de nacht. Nu krijg de volgende ochtend na het aflopen van de veilig niet één maar meerdere mailtjes met de vraag of het al verkocht is samen met een aanzienlijk hoger bod erbij.

Nu is de veiling volgens de voorwaarden niet bindend, maar ik vind het ook een beetje ontransparant tegenover de bieders die wel via de advertentie geboden hebben. Zeker de hoogste bieder denkt aan de winnende hand te zijn. Aan de andere kan het is niet een eurootje verschil. De onderhandse biedingen zijn tot wel 25% hoger. En ik ben budget aan 't maken voor een andere PC, dus elke euro is meegenomen.

wat to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je bent er niet aan gebonden maar ik zou het zelf wel chique vinden het goed aan de hoogste bieder op de veiling te gunnen voor zijn biedprijs.

Alternatief, dit voorleggen en kijken of hij kan/wil middelen. Vind ik beduidend minder chique.

offtopic:
als je het geld nodig hebt is dat wel makkelijker gezegd dan wanneer dat minder een rol speelt

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Veiling hier is niet bindend, communicatie is daarin tegen wel belangrijk vertel de hoogste bieder dat je een significant hogere bieding hebt gehad 25% is meer dan redelijk om de keuze te maken mocht die daar overheen willen kan die dat kenbaar maken anders helaas, je bent ook geen verantwoording schuldig aan niemand waar je het geld voor nodig hebt.

Je hebt het over transparant zijn, je eigen veiling omhoog bieden is naar mijn mening ook niet transparant, zet dan gewoon vanaf bedrag bij dat je comfortable vind. Wat @PcDealer zegt, ik las opvoeren als in biedingen zelf uitbrengen.

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 14-02-2023 16:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

42dpi schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:05:
Je hebt het over transparant zijn, je eigen veiling omhoog bieden is naar mijn mening ook niet transparant, zet dan gewoon vanaf bedrag bij dat je comfortable vind.
Opvoeren is in dit verband volgens mij plaatsen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
PcDealer schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:29:
[...]

Opvoeren is in dit verband volgens mij plaatsen.
Lijkt mij ook.
TS zegt 's nachts te hebben geplaats, waardoor ook 's nachts afgelopen.

On-topic:

Als ik het hoogste bod had uitgebracht, en mij wordt de volgende dag bericht gestuurt dat een veel aantrekkelijker bod is binnengekomen dan zal ik kunnen begrijpen dat je daarvoor gaat.

Zoals gezegd zijn biedingen niet bindend.

Ik zou het fijn vinden om voor de keuze te worden gestelt om mee te gaan in prijs, maar zal hier wellicht vanaf zien omdat mijn gedachte kan zijn dat je probeert het bedrag op te hogen omdat het hoogste bod je niet aanstaat.

Ik had net zo goed overboden kunnen worden in de tijd dat de veiling nog actief was.

Een nette reactie, waarin je aangeeft een veel interessanter aanbod te hebben gehad waar je graag op ingaat zou ik persoonlijk wel begrip voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:26
Sowieso is het maar afwachten of de hoogste bieder überhaupt nog interesse heeft. Mijn ervaring met veilingen is dat ze vaker geen deal tot gevolg hebben dan wel (zowel als bieder als adverteerder).
Pagina: 1