Nu we eindelijk onze dakuitbouw hebben, is ons dakoppervlak uitgebreid en is er ruimte voor meer panelen. Ik wil nog steeds het dak zo vol mogelijk ondanks de salderingspraat. Ik ga ervanuit dat het nog steeds rendabeler is dan iets neerleggen dat overeenkomt met ons huidige vermogen. Hoewel ik hier nog steeds verschillende dingen over lees...
In hoeverre ga ik last hebben van de schaduwval?
Ik ga eigenlijk nog steeds vanuit dat ik dit in serie kan leggen. Denkt iemand daar anders over?
De kleur van de panelen maakt me niet uit (plat dak), ik wil zo hoog mogelijk rendement per m2. Budget is moeilijk te zeggen, deze offertes liggen alweer een stuk hoger dan een paar maanden terug
Totaal exclusief BTW € 7.864,30
Offerte 2
Offerte 3
Situatie
Beschikbare (dak)ruimte
Zie fotoSchaduw
Geen. Echter, er is een aircounit geplaatst (en er komt in de toekomst nog een tweede bij) en die staat wat mij betreft helemaal verkeerd. Hij staat dwars op het dak tussen het nieuwe en bestaande dak in. Terwijl ik had aangegeven hem tegen de grens met onze buren te zetten om schaduwval te voorkomen.In hoeverre ga ik last hebben van de schaduwval?
Ik ga eigenlijk nog steeds vanuit dat ik dit in serie kan leggen. Denkt iemand daar anders over?
Jaarverbruik
3300 maar dit zal de komende jaren nog toenomen (opgroeiende kinderen, meer schermen en koelen/verwarmen met airco)Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase. Tijdens de werkzaamheden voor de opbouw is al electra getrokken door de toevoer van de airco. Ik neem aan dat dit bruikbaar is. Zie rol naast de airco. (en een extra groep in de meterkast)Budget en doel
Zoals de meesten: zoveel mogelijk afdekken en een rendement creeren op terugleveren.De kleur van de panelen maakt me niet uit (plat dak), ik wil zo hoog mogelijk rendement per m2. Budget is moeilijk te zeggen, deze offertes liggen alweer een stuk hoger dan een paar maanden terug

Wie gaat het project uitvoeren
Ik wilde het zelf doen, maar er zijn weinig partijen te vinden die alleen de aansluitingen willen doen dus ik kom waarschijnlijk bij een zonneboer uit.Bijhouden van data
WenselijkReeds verkregen offertes
Offerte 1Totaal exclusief BTW € 7.864,30
Offerte 2
Offerte 3