Toon posts:

Ik heb ineens moire op s900mt1, hoe kan da?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje een 19 inch s900mt1, maar ik heb nu ineens kromme lijnen naar beneden en naart boven lopen op dat ding, das toch moire?, nooit gehad, echt heel vaag, ik merkte het oen ik CFS2 aan het doen was, en nee, er liggen geen telefoons in de buurt van de monitor, althans, niet meer!

Kan het ook aan mn video kaart of beeldscherm drivers liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat het reeds verholpen is door de V-Moire Reduce lager te zetten, echt vaag? Het zou toch moeten zijn: Hoe hoger, hoe minder moire lijkt mij! :?!

Of zit ik er nu naast?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Dat Antimoiré systeem verhelpt het moire patroon door de pixels afzonderlijk iets te verplaatsen geloof ik (naar beneden en naar boven bijv.) Dus soms dan is het signaal heel netjes en krijg je moiré en door de pixels te verplaatsen gaat dat effect weg. Maar het kan natuurlijk ook andersom zijn, en dat zal wel bij jou het geval zijn :)

Hoe dat zomaar kan weet ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, hmm, bljft voor mij iets vaags, dat moire. Zou er wel eens wat meer over willen weten.

De V-reduce staat nu op 29 en de andere de H, staat op 0, die lijkt niets tegen de moire te kunnen en maakt al snel het beeld onzuiver! De V kan ik op 29 zetten zonder dat ik voor mijn gevoel beeldkwaliteit verlies!

Verwijderd

ik heb alleen toe te voegen dat ik ook zo'n monitor heb, en net een paar weken geleden ook voor het eerst moire te zien kreeg

(duidelijk bij mijn effen bureaublad)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:54 schreef BertV_de_tweede het volgende:
ik heb alleen toe te voegen dat ik ook zo'n monitor heb, en net een paar weken geleden ook voor het eerst moire te zien kreeg

(duidelijk bij mijn effen bureaublad)
Het is redelijk weg te werken bij mij, bij jou ook?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Hier ook het geval. Net een nieuwe S900MT1 gekocht... Nadat ik wat mooie effen plaatjes liet zien zag ik ook duidelijk die moire. Mijn probleem: ik heb de V-Reduce op 100% staan, en hij werkt het ook wel weg, maar nèt niet helemaal. Krijg het dus net niet weggewerkt....;-(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
Op zondag 02 september 2001 00:06 schreef Aesculapius het volgende:
Hier ook het geval. Net een nieuwe S900MT1 gekocht... Nadat ik wat mooie effen plaatjes liet zien zag ik ook duidelijk die moire. Mijn probleem: ik heb de V-Reduce op 100% staan, en hij werkt het ook wel weg, maar nèt niet helemaal. Krijg het dus net niet weggewerkt....;-(
Na laten kijken door iiyama. Heb ik ook gedaan bij een S901GT. Na twee keer terug te zijn geweest, was mijn monitor acceptabel.

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Wordt morgen opgehaald door TelePlan 8-)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb hier ff een freeware tooltje [70kb] geupload om je monitor te testen. Je kunt met F1 t/m F8 tussen verschillende testschermen schakelen, met spatie kun je het beeld stilzetten. Vooral bij F2 en F3 kun je goed zien of je monitor moiré patronen heeft. Ik heb 't met dat testscherm bijgesteld, en het beste beeld heb ik als H. Moiré tussen de 25 en 50 staat, maar dat kan bij iedereen verschillend zijn. Als ik V. Moiré verander zie ik gekgenoeg geen verschil? :?

#

Pagina: 1