Toon posts:

Na verhuizing hosting krijg ik de website niet meer online

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-03 21:32
Goedemorgen allemaal,

Ik zat met mijn website bij Versio en ben door de kosten overgestapt op Vimexx.
Van tevoren heb ik een backup gemaakt van mijn Wordpress database.
Nu heb ik bij Vimexx Wordpress geïnstalleerd en de database met Filezilla weer geüpload, met de inloggegevens van Vimexx.
In mijn directadmin zie ik ook dat er netjes 250mb in gebruik is (de grootte van mijn database backup) alleen de site geeft aan ''The site is experiencing technical difficulties.'' en ik kom verder ook geen pagina op.

Wat gaat hier nu mis? Ik ben niet zo heel technisch met betrekking tot websites bouwen en dergelijke. Ik heb voor het maken van de backup al een guide moeten volgen, maar nu loop ik toch echt vast. Waarschijnlijk mis ik iets kleins wat ik over het hoofd zie, wat wellicht vanzelfsprekend is, alleen ik zie het gewoon niet. Hopelijk heeft iemand hier het antwoord.

Mocht er nog meer info nodig zijn of screenshots van bepaalde schermen dan is dat geen probleem!

Alle reacties

• XNL073
  • Laatst online: 19:13
Wellicht dat de volgende pagina je op weg kan helpen? https://jetpack.com/blog/...periencing%20PHP%20errors.

En anders kun je wellicht eventueel de helpdesk van Vimexx vragen of ze je wat op weg willen helpen? volgens mij zijn de bij vimexx daar nooit zo moeilijk in.

Beweso.nl - websiteontwikkeling, onderhoud en hosting

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 15:39
Probeer anders eens via DirectAdmin je PHP versie omlaag te gooien als test.. weet je zeker dat je je wp config ook hebt voorzien van de nieuwe database settings?

Try not to become a man of success but a man of value.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
T_Verhoeven schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:26:
de database met Filezilla weer geüpload, met de inloggegevens van Vimexx.
Uhh, kun je dit toelichten?

Over het algemeen gebruik je software om met MySQL te verbinden, tenzij je SQLite gebruikt. Als je de database als bestand zou uploaden zou de MySQL server herstart moeten worden. Wat heb je precies via Filezilla geupload?

Kun je logbestanden van je website aan? Kan is groot dat Vimexx gewoon PHP 8 gebruikt, en je WP daar nog niet klaar voor is

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Heb je de MySQL gegevens in WP-Config.php aangepast met de MySQL database gegevens van Vimexx?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Oon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:43:
[...]
Over het algemeen gebruik je software om met MySQL te verbinden, tenzij je SQLite gebruikt. Als je de database als bestand zou uploaden zou de MySQL server herstart moeten worden. Wat heb je precies via Filezilla geupload?
Ik heb nog nooit van een hosting gehoord dat een gebruiker de fysieke bestanden (*.frm en *.idb) van een database toegestuurd kreeg. Daar kan je ook niks mee. Die zijn afhankelijk van de versie, en configuratie. De enige beste oplossing is een SQL-dump te maken naar een textueel formaat met queries.

Je moet de database uiteraard dus importeren.
Een *.sql bestand is ook geen database, maar enkel een export-bestand die je moet importeren. Dat kan met phpMyAdmin bijvoorbeeld. Of als je hosting SSH ondersteunt met mysqldump.
[...]
Kans is groot dat Vimexx gewoon PHP 8 gebruikt, en je WP daar nog niet klaar voor is
PHP 8 is al een poosje uit, en de ontwikkelaars hebben al een paar jaar de tijd gehad om over te stappen. Sterker zelfs: We zitten al in de branches PHP 8.0, 8.1 én 8.2 die ondersteund worden.

Verder kan je van Wordpress dus wel verwachten dat ze PHP 8 ondersteunen. Mogelijk zijn er plug-ins die misschien niet zullen werken, maar die zou je eigenlijk moeten dumpen en een gelijkwaardige zoeken. het beste advies is om na de update eerst de site uit te testen zonder plug-ins, en deze stapje voor stapje aan te zetten. Als de site moeilijk doet, dan heb je de schuldige plug-in.

[Voor 66% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2023 13:10]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• T_Verhoeven
Allen bedankt voor het meedenken! Ik zal zo goed mogelijk antwoorden op jullie vragen:
XNL073 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:37:
Wellicht dat de volgende pagina je op weg kan helpen? https://jetpack.com/blog/...periencing%20PHP%20errors.

En anders kun je wellicht eventueel de helpdesk van Vimexx vragen of ze je wat op weg willen helpen? volgens mij zijn de bij vimexx daar nooit zo moeilijk in.
Ik heb van Jetpack ook keurig de mail gekregen dat de website offline is. Het restoren van de backup is niet (goed?) gelukt
St4ck3r schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:38:
Probeer anders eens via DirectAdmin je PHP versie omlaag te gooien als test.. weet je zeker dat je je wp config ook hebt voorzien van de nieuwe database settings?
Daarbij bedoel je de wp-config.php file in de folder die de naam van de website heeft toch? Dat is inderdaad aangepast. Dat van de DirectAdmin PHP versie moet ik even nakijken dat zegt me zo niks en heb ik dan ook niet gedaan.
[...]

Uhh, kun je dit toelichten?

Kun je logbestanden van je website aan? Kan is groot dat Vimexx gewoon PHP 8 gebruikt, en je WP daar nog niet klaar voor is
Met Filezilla heb ik verbonden via: Host, gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens heb ik de bestanden versleept van de backup (met login gegevens) naar het rechter venster.

En hoe check ik de PHP versie? Zowel van de website als op Vimexx?
elcapon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:58:
Heb je de MySQL gegevens in WP-Config.php aangepast met de MySQL database gegevens van Vimexx?
Als je daarmee de wp-config file bedoeld dan wel.
AW_Bos schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Ik heb nog nooit van een hosting gehoord dat een gebruiker de fysieke bestanden (*.frm en *.idb) van een database toegestuurd kreeg. Daar kan je ook niks mee. Die zijn afhankelijk van de versie, en configuratie. De enige beste oplossing is een SQL-dump te maken naar een textueel formaat met queries.

Je moet de database uiteraard dus importeren.
Een *.sql bestand is ook geen database, maar enkel een export-bestand die je moet importeren. Dat kan met phpMyAdmin bijvoorbeeld. Of als je hosting SSH ondersteunt met mysqldump.

[...]

PHP 8 is al een poosje uit, en de ontwikkelaars hebben al een paar jaar de tijd gehad om over te stappen. Sterker zelfs: We zitten al in de branches PHP 8.0, 8.1 én 8.2 die ondersteund worden.

Verder kan je van Wordpress dus wel verwachten dat ze PHP 8 ondersteunen. Mogelijk zijn er plug-ins die misschien niet zullen werken, maar die zou je eigenlijk moeten dumpen en een gelijkwaardige zoeken. het beste advies is om na de update eerst de site uit te testen zonder plug-ins, en deze stapje voor stapje aan te zetten. Als de site moeilijk doet, dan heb je de schuldige plug-in.
Ik kom de website niet op, dus ook niet op de login pagina. Dingen uitzetten werkt niet meer want door de verhuizing (ook al liep de vorige hosting nog niet af) kom ik ook met de settings van Versio nergens meer in op de website.

• Oon
  • Niet online
T_Verhoeven schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Met Filezilla heb ik verbonden via: Host, gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens heb ik de bestanden versleept van de backup (met login gegevens) naar het rechter venster.

En hoe check ik de PHP versie? Zowel van de website als op Vimexx?
Mar dat zijn je bestanden, dus WordPress zelf (de code), je thema's en plugins, en evt. uploads. Daar zit niet de database bij, tenzij je een SQLite database hebt gebruikt via een plugin, wat me niet lijkt.

Heb je dus ook een .sql bestand (of .sql.gz, of .tar.gz met daarin een .sql, of .zip met daarin een .sql) van Versio geplukt en die naar je nieuwe database geïmporteerd?

• T_Verhoeven
Ja die heet:
(gebruikersnaam)_wordpress.sql

En is ook geupload:

• Oon
  • Niet online
T_Verhoeven schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:07:
Ja die heet:
(gebruikersnaam)_wordpress.sql

En is ook geupload:

[Afbeelding]
Maar je zegt ook hier weer geupload, heb je dat bestand geïmporteerd naar de database, of alleen via FileZilla? FileZilla kan geen database importeren.

Je moet dus echt onder DirectAdmin -> MySQL Management op Upload Backup geklikt hebben, of via bijv. PHPMyAdmin dat SQL bestand hebben geïmporteerd. Het SQL bestand via FTP uploaden doet niks behalve zorgen dat andere mensen je SQL bestand kunnen downloaden.

• T_Verhoeven
Oon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:11:
[...]

Maar je zegt ook hier weer geupload, heb je dat bestand geïmporteerd naar de database, of alleen via FileZilla? FileZilla kan geen database importeren.

Je moet dus echt onder DirectAdmin -> MySQL Management op Upload Backup geklikt hebben, of via bijv. PHPMyAdmin dat SQL bestand hebben geïmporteerd. Het SQL bestand via FTP uploaden doet niks behalve zorgen dat andere mensen je SQL bestand kunnen downloaden.
Ik haalde daar de benamingen door elkaar. De bestanden zijn via Filezilla gegaan en de SQL via PHPMyAdmin.

• Oon
  • Niet online
T_Verhoeven schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:13:
[...]

Ik haalde daar de benamingen door elkaar. De bestanden zijn via Filezilla gegaan en de SQL via PHPMyAdmin.
Helemaal niet erg, daarom wilde ik het even zeker weten :)

De volgende stap is even in DirectAdmin naar 'Site Summary / Statistics / Logs' gaan, en dan achter de domeinnaam op 'Error Log' klikken. Met een beetje geluk heeft PHP daar meer info in gedumpt.

• T_Verhoeven
Oon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Helemaal niet erg, daarom wilde ik het even zeker weten :)

De volgende stap is even in DirectAdmin naar 'Site Summary / Statistics / Logs' gaan, en dan achter de domeinnaam op 'Error Log' klikken. Met een beetje geluk heeft PHP daar meer info in gedumpt.
Achter de domeinnaam zie ik niets, wel een stukje erboven:

• Oon
  • Niet online
@T_Verhoeven om even het relevante stukje van de log hier in dit topic te houden:

code:
1
Backend fatal error: PHP Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Access denied for user '<gebruikersnaam>'@'localhost' (using password: YES)

Waar ik <gebruikersnaam> van heb gemaakt staat je gebruikersnaam, volgens de log klopt die gebruikersnaam of het wachtwoord dat je erbij hebt gezet in wp-config.php niet. Ik zou die eens controleren. Dat is de gebruikersnaam en wachtwoord voor je nieuwe host, dus tenzij je die specifiek hetzelfde hebt gemaakt zal die niet overeen komen.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 09:17
Waarom probeer je het niet via een gratis plugin als https://wordpress.org/plugins/migrate-guru/
Heb deze al een paar keer gebruikt, en iedere keer is de complete website probleemloos overgezet.
Kwestie van de juiste credentials invoeren en gaan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Terzijde: altijd het wachtwoord aanpassen (naar een lang wachtwoord) na ontvangst, zeker als je het via e-mail kreeg.

En dan inderdaad waar relevant updaten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• T_Verhoeven
JeroenV_ schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:14:
Waarom probeer je het niet via een gratis plugin als https://wordpress.org/plugins/migrate-guru/
Heb deze al een paar keer gebruikt, en iedere keer is de complete website probleemloos overgezet.
Kwestie van de juiste credentials invoeren en gaan.
Oh dat filmpje ziet er wel heel handig uit! Hoe kan ik dit toepassen als ik niet meer de website op kom?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:18

nelizmastr

Goed wies kapot

T_Verhoeven schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Oh dat filmpje ziet er wel heel handig uit! Hoe kan ik dit toepassen als ik niet meer de website op kom?
Nou, niet. Er valt weinig te migreren als het origineel offline is :+

I reject your reality and substitute my own

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:06

Detmer

Professioneel prutser

Als de hosting bij Versio nog actief is kan je wel je domein laten verwijzen naar je Versio hosting en dan alsnog een backup maken. Zelf gebruik ik duplicator om backups mee te maken. Kan je ook nog naar kijken :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Mijn gok is dat je in de nieuwe hosting niet naar localhost moet verbinden.
Zoek in de accountgevens of welkomstmailtje van je hoster op met welke databaseserver je moet verbinden. En zet dat in de config van Wordpress.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 09:17
T_Verhoeven schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:10:
[...]
Niet inderdaad, je zult nog op de originele site de plugin moeten kunnen installeren.
Detmer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:01:
Zelf gebruik ik duplicator om backups mee te maken. Kan je ook nog naar kijken :) .
Duplicator is inderdaad ook een goeie ja, maar ook dan moet de website nog wel benaderbaar zijn om deze te installeren. Reden dat ik deze niet kon gebruiken is de grootte van de site (meer dan 2Gb), de gratis variant kon daar niet mee om gaan.

• T_Verhoeven
Detmer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:01:
Als de hosting bij Versio nog actief is kan je wel je domein laten verwijzen naar je Versio hosting en dan alsnog een backup maken. Zelf gebruik ik duplicator om backups mee te maken. Kan je ook nog naar kijken :) .
Ik heb het domein verlengd met een verhuizing. De hosting bij Versio is nog 2 weken actief. Hoe kan ik dit terugverwijzen zonder te verhuizen?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Als je domein verhuisd is, hangt het van de DNS af waar die heen verwijst.

• T_Verhoeven
AW_Bos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:33:
Als je domein verhuisd is, hangt het van de DNS af waar die heen verwijst.
Ah top dat heb ik gevonden. Er staat '' Je domein is gekoppeld aan een hostingpakket. Dit betekent dat je DNS door je hostingpakket wordt beheerd.''

En daaronder een knop wijzig DNS.

Alleen bij de gegevens van Versio zie ik DSN beheer uit staan, moet ik dat aan zetten?
Bij accountgegevens zie ik alleen: FTPS host met tekst erachter maar niets van DNS.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:06

Detmer

Professioneel prutser

Kom je hier verder mee: https://www.vimexx.eu/hel...ver-en-hoe-wijzig-ik-deze ?

Je nameservers van Versio staan als het goed is in de mail met inloggegevens die je destijds hebt gekregen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Gebruik je de hosting van Versio, dan blijft het zoals het is. Gebruik je een andere server waarop je site staat, gebruik dan de knop om DNS te wijzigen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Als het er alleen om gaat dat je zelf de oude site kunt bereiken, kun je beter even een regel toevoegen aan de hostsfile op je eigen PC. In Windows vind je dat in c:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts. Gewoon simpelweg een regel toevoegen met IP adres en domeinnaam, bijvoorbeeld:
code:
1
213.239.154.31 tweakers.net

Dit werkt direct en wanneer je de regel weer verwijdert wordt direct de normale DNS weer gebruikt (dus kom je weer bij de nieuwe hostingpartij uit).

Als je dit met DNS-instellingen bij de hoster oplost zit je afhankelijk van de ingestelde TTL misschien wel 2x 24 uur te wachten, dit is nergens voor nodig.

Maar, je bent er toch ook bijna zonder die migratietool? Alle bestanden geupload via FTP, de database geïmporteerd via PHPMyAdmin, dan alleen nog even de config goed aanpassen?

Zie:
Oon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:34:
@T_Verhoeven om even het relevante stukje van de log hier in dit topic te houden:

code:
1
Backend fatal error: PHP Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Access denied for user '<gebruikersnaam>'@'localhost' (using password: YES)

Waar ik <gebruikersnaam> van heb gemaakt staat je gebruikersnaam, volgens de log klopt die gebruikersnaam of het wachtwoord dat je erbij hebt gezet in wp-config.php niet. Ik zou die eens controleren. Dat is de gebruikersnaam en wachtwoord voor je nieuwe host, dus tenzij je die specifiek hetzelfde hebt gemaakt zal die niet overeen komen.
Dus gewoon het wp-config.php bestand openen in een texteditor, de juiste gegevens invullen en weer uploaden via FTP? (Of een editor gebruiken in de DirectAdmin omgeving van de hoster?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Met enkel de juiste database-gegevens in de wp-config.php moet het weer werken. Zolang je de *.sql netjes hebt ingeladen en geïmporteerd via phpMyAdmin of iets dergelijks. (Ik doe dat via de command-line, veel sneller)

De DNS settings zijn verder niet van toepassing.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee