Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.
Vraag
Alle reacties
Dus je hebt ofwel
Een probleem met je ram
Een probleem met je imc
Een probleem met je moederbord
Een ander probleem bv voeding
Dus dat moet je verder uitsluiten. Als je meteen ook de moeite wil doen om een degelijke startpostte maken (oa met alle details van he systeem er in), kunnen we ook meedenken.
Een probleem met je ram
Een probleem met je imc
Een probleem met je moederbord
Een ander probleem bv voeding
Dus dat moet je verder uitsluiten. Als je meteen ook de moeite wil doen om een degelijke startpostte maken (oa met alle details van he systeem er in), kunnen we ook meedenken.
Misschien dat dit al wat helpt:
Huidige desktop heeft deze componenten (m.b.v. Tweakers destijds samengesteld):
https://tweakers.net/gall...inventaris/?inv_id=179650
Draait op Linux Mint.
Huidige desktop heeft deze componenten (m.b.v. Tweakers destijds samengesteld):
https://tweakers.net/gall...inventaris/?inv_id=179650
Draait op Linux Mint.
Je wilt elke module apart testen en laat maar weten wat er uit komt d.m.v. een screenshot.
Update.
Ik had een strip er uitgehaald, pc start goed op, memtest...lijkt okay.
Strip vervangen door de andere...pc geeft telkens 3 korte piepjes, even opgezocht op internet, lijkt me dus defect.
Vraag, kan die kapotte strip het 'bevriezen' van de desktop veroorzaken dan wel veroorzaakt hebben?
Ik had een strip er uitgehaald, pc start goed op, memtest...lijkt okay.
Strip vervangen door de andere...pc geeft telkens 3 korte piepjes, even opgezocht op internet, lijkt me dus defect.
Vraag, kan die kapotte strip het 'bevriezen' van de desktop veroorzaken dan wel veroorzaakt hebben?
@Harry07 ja, de kapotte module kan systeem freezes en alle andere problemen geven.
Ik zou een memtest draaien met de 'goede' module om zeker te weten dat deze geen enkele fout maakt.
Je hebt beide modules wel getest in hetzelfde ram slot neem ik aan?
Ik zou een memtest draaien met de 'goede' module om zeker te weten dat deze geen enkele fout maakt.
Jepbierschuit schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:45:
@Harry07

Net weer een paar keer reboot gedaan en hij lijkt ook ineens sneller en vooral op internet.
[Voor 18% gewijzigd door Harry07 op 14-02-2023 13:09]
Om problemen met het moederbord enigszins uit te sluiten zou je beide reepjes ook nog eens afzonderlijk van elkaar kunnen testen / proberen in een andere geheugensleuf. Blijft het met het goede reepje goed gaan dan kun je er wel aardig van uit gaan dat je moederbord goed is en het probleem echt in het andere reepje geheugen zit. Foto van memtest (laatste foto) ziet er prima uit namelijk.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Zie vandaag 12:17u. Dus gedaan.
Alleen nu heb je nog maar 2GBHarry07 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:57:
[...]
Jep
Net weer een paar keer reboot gedaan en hij lijkt ook ineens sneller en vooral op internet.

Dat is natuurlijk wel karig. Tijd om een extra rammetje te scoren en dan kun je weer

I reject your reality and substitute my own
Je hebt gelijk. Ik ga uitbreiden als het stabiel blijft.
Dank aan ieder voor de support
Dank aan ieder voor de support

Pagina: 1