Toon posts:

Memtest na bevriezen desktop gedaan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Harry07
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-02 19:52
Mijn vraag
...Na vele opstartmoeilijkheden een memtest kunnen doen en uiteraard 'bevroor' de desktop weer :(
Is er 1 stuk of beide :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Linux Mint

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Memtest

Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Probeer het eens met 1tje?

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Dus je hebt ofwel

Een probleem met je ram
Een probleem met je imc
Een probleem met je moederbord
Een ander probleem bv voeding

Dus dat moet je verder uitsluiten. Als je meteen ook de moeite wil doen om een degelijke startpostte maken (oa met alle details van he systeem er in), kunnen we ook meedenken.

• Harry07
Misschien dat dit al wat helpt:

Huidige desktop heeft deze componenten (m.b.v. Tweakers destijds samengesteld):
https://tweakers.net/gall...inventaris/?inv_id=179650

Draait op Linux Mint.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03 11:55
Je wilt elke module apart testen en laat maar weten wat er uit komt d.m.v. een screenshot.

• Harry07
Update.
Ik had een strip er uitgehaald, pc start goed op, memtest...lijkt okay.
Strip vervangen door de andere...pc geeft telkens 3 korte piepjes, even opgezocht op internet, lijkt me dus defect.
Vraag, kan die kapotte strip het 'bevriezen' van de desktop veroorzaken dan wel veroorzaakt hebben?

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Harry07 ja, de kapotte module kan systeem freezes en alle andere problemen geven.
Ik zou een memtest draaien met de 'goede' module om zeker te weten dat deze geen enkele fout maakt.

Je hebt beide modules wel getest in hetzelfde ram slot neem ik aan?

• Harry07
bierschuit schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:45:
@Harry07
Je hebt beide modules wel getest in hetzelfde ram slot neem ik aan?
Jep :)

Net weer een paar keer reboot gedaan en hij lijkt ook ineens sneller en vooral op internet.

[Voor 18% gewijzigd door Harry07 op 14-02-2023 13:09]

• Harry07
Voor de zekerheid de 'goede' nogmaals door de test gehaald. Ziet er volgens mij (noob ;) ) goed uit.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Om problemen met het moederbord enigszins uit te sluiten zou je beide reepjes ook nog eens afzonderlijk van elkaar kunnen testen / proberen in een andere geheugensleuf. Blijft het met het goede reepje goed gaan dan kun je er wel aardig van uit gaan dat je moederbord goed is en het probleem echt in het andere reepje geheugen zit. Foto van memtest (laatste foto) ziet er prima uit namelijk.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Harry07
Zie vandaag 12:17u. Dus gedaan.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Harry07 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Jep :)

Net weer een paar keer reboot gedaan en hij lijkt ook ineens sneller en vooral op internet.
Alleen nu heb je nog maar 2GB ;)

Dat is natuurlijk wel karig. Tijd om een extra rammetje te scoren en dan kun je weer :)

I reject your reality and substitute my own

• Harry07
Je hebt gelijk. Ik ga uitbreiden als het stabiel blijft.

Dank aan ieder voor de support :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee