Toon posts:

Hoe een zwevende muur aan de constructie bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik maak op zolder 2 kamers, waarvan een (links in de foto) een kantoor wordt.
Vanwege geluid trek ik die kamer in dubbele wanden op, met alle relevante akoestische details (luchtdicht, ontkoppeld bouwen)

Het enige waar ik mee zit is hoe ik de (dubbele) muur aan de dakbalk moet bevestigen. Ik zoek een soort hoekanker met een dempende functie. Ik kon er 1 vinden maar die waren ruim €25 per stuk.

Weet iemand een goedkopere optie? Ik heb voldoende akoestische kit, vloeibaar rubber en rubber pandprofiel om ook zelf iets te maken, maar weet niet wat de beste aanpak is.

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
ik zou niet teveel moeite doen de kap loopt een paar cm hoger via de nokgording ook door.

zorg voor hele goede lucht dichting

rubber of foamband tussen het profiel en de balk en iets van kit langs de eerste laag platen

ontkoppelen doe je met name voor het onderbreken van contact geluid (bv lopende mensen op de vloer erboven) massa toevoegen en kierdichting doe je voor lucht geluid tussen de kamers.
uiteindelijk is de metalstud al de veer in de massa veer massa constructie tussen die kamers die kan je idd nog beter maken door hem te ontkoppelen, maar het is overkill.

zolang je goed op de details let is een enkel muurtje echt heel erg goed.

Kierdichting (rondom het frame en na de eerste laag platen)
elektra dozen (en buizen) zijn een geluidslek behandel die dus ook zo.. zo min mogelijk plaatsen waar je de beste geluidsisolatie wil en als je ze toch wil plaatsen bij voorkeur maar aan 1 kant van de muur, moet het toch aan 2 kanten dan niet bij elkaar in de buurt (minimaal 1 stijl veder)
2elaag platen verspingend ten opzichte van de eerste laag zodat naden niet op elkaar liggen

als je helemaal los wil gaan maak dan dit (maar het is gewoon mega overkill)

[Voor 9% gewijzigd door twain4me op 14-02-2023 11:07]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee