Toon posts:

Verwijderde reacties bij review Hogwarts Legacy

Pagina: 1
Acties:

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:23
In review: Hogwarts Legacy - In alles een magische game zijn een aantal reacties verwijderd omdat er gereageerd werd op iemand die potentieel te ver ging en dus is waarschijnlijk die hele reeks inclusief onderliggende reacties verwijderd.

Dit vind ik jammer omdat een aantal reacties wel verduidelijken waarom transfobie (en discriminatie) een probleem is en vooral ook waarom het in de review toch genoemd wordt. Daarnaast zaten er opmerkingen in die verduidelijking geven over transities van man naar vrouw of vice versa (inclusief alle problemen waar deze mensen tegenaan lopen) - iets waar blijkbaar lang niet alle lezers kennis van hebben. Had het niet beter geweest te modereren op de persoon ipv de hele ketting aan reacties te verwijderen?

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 22:49

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

IMHO, horen die reacties over transgender (pro en contra) eigenlijk niet thuis in die reacties. Ik vind het eigenlijk zeer mooi hoe Jurian Ubachs het heeft verwoord in zijn review zonder echt partij te kiezen.

Uiteindelijk heeft hij enkel gemeld dat er controverse is (wat een feit is), of die terecht is wordt niet besproken (want niet relevant). Die controverse niet vernoemen zou ook niet goed zijn.

Dus dikke 👍 voor het artikel 👎 voor de comments.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Merethil
IStealYourGun schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:42:
IMHO, horen die reacties over transgender (pro en contra) eigenlijk niet thuis in die reacties. Ik vind het eigenlijk zeer mooi hoe Jurian Ubachs het heeft verwoord in zijn review zonder echt partij te kiezen.

Uiteindelijk heeft hij enkel gemeld dat er controverse is (wat een feit is), of die terecht is wordt niet besproken (want niet relevant). Die controverse niet vernoemen zou ook niet goed zijn.

Dus dikke 👍 voor het artikel 👎 voor de comments.
Eens dat de discussie er niet hoort, maar hij staat er alsnog in veel andere reactiereeksen. Deze reeks was mijns inziens niet heel anders dan de andere die er nog staan, minus de oorspronkelijke reactie die iets te ver ging.

Ik zou het dan logischer vinden dat alle reacties omtrent de transfobie weggehaald zouden worden.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01

nst6ldr

Down with Big Tech.

IStealYourGun schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:42:
Die controverse niet vernoemen zou ook niet goed zijn.
Ergens vind ik dat wel discutabel aangezien het niet gebruikelijk is bij reviews, neem bijvoorbeeld de Foxconn suicides die bij iPhone reviews niet terugkomen - en heel gek is dat ook niet want we verwachten het niet. De sourcing van materialen zien we alleen terug als pluspunt bij FairPhone maar krijgt geen benoeming bij overigen toestellen (en dan wel weer bij TweakersGear). Of neem Huawei en het feit dat het een commerciëel verlengde is van de CPC.

Ik vind het niet raar dat deze selectieve benoeming wordt gezien als pandering, het is vrij ongebruikelijk bij reviews.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 22:49

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

De helft van (sociale) media heeft het over de controverse er rond, dus het niet benoemen zou eerder vreemd ogen en misschien onbewust een ander signaal geveven.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 22:21
De controverse wordt gevoed door een bijzonder kleine en marginale agressieve club , maar die is zeker niet gedeeld door het grote publiek.

Dus, als er in de review had gestaan dat er wat rumoer rond het persoon Rowling is op ( vooral ) twitter, dan had het voldaan. Zodra men met uitermate vage subjectieve termen als transfoob aan komt zetten is het hek van de dam.
En krijg je dus ook de reacties die werkelijk niets met het spel te maken hebben met als gevolg een warboel aan downmods die feitelijk getriggerd worden door de review zelf.

Dus nee, gemiste kans, reacties onleesbaar, en wacht wel op een volgende review poging?

[Voor 7% gewijzigd door DIKKEHENK op 15-02-2023 15:31]

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:28
Is het mogelijk om een reactie te verwijderen en de onderliggende reacties te behouden?

Als het antwoord nee is dan lijkt mij dit een goed moment voor een feature request.

• Merethil
DVX73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:35:
Is het mogelijk om een reactie te verwijderen en de onderliggende reacties te behouden?

Als het antwoord nee is dan lijkt mij dit een goed moment voor een feature request.
Kwestie van de reactie leeghalen lijkt me.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:22

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik reageer altijd graag op reviews van games maar toen ik zag hoe iedereen los ging in de comments en dat die comments niks meer met de game te maken hadden heb ik niet gereageerd. Ik vind dan ook dat die hele discussie niet thuis hoort op een platform als Tweakers. Hier moet je gewoon over de game kunnen praten als het om een game review gaat en ik vind het goed dat ze dus blijkbaar een zooi comments hebben verwijderd.

Ik was de hele review aan het mijden vanwege die hele discussie en kwam er door deze topic achter dat ze de boel opgeschoond hebben dus ik ga er nu even kijken of er wel gewoon over de game gepraat kan worden :P

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Merethil
Freakiebeakie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:00:
ik reageer altijd graag op reviews van games maar toen ik zag hoe iedereen los ging in de comments en dat die comments niks meer met de game te maken hadden heb ik niet gereageerd. Ik vind dan ook dat die hele discussie niet thuis hoort op een platform als Tweakers. Hier moet je gewoon over de game kunnen praten als het om een game review gaat en ik vind het goed dat ze dus blijkbaar een zooi comments hebben verwijderd.

Ik was de hele review aan het mijden vanwege die hele discussie en kwam er door deze topic achter dat ze de boel opgeschoond hebben dus ik ga er nu even kijken of er wel gewoon over de game gepraat kan worden :P
Het punt van dit topic is juist dat ze één reeks hebben weggehaald maar alle andere reeksen hebben laten staan. Het staat er nog steeds bomvol meningen over alles behalve de game, maar expliciet deze reeks was weggehaald. Het is wel een hot item, met bijna 1000 comments :+

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:22

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ja het word al snel een welles nietes oorlog tussen de voorstanders en tegenstanders. Het zou fijn zijn als mensen niet altijd hun punt proberen te maken en elkaar in hun waarde laten en accepteren dat andere mensen anders zijn of andere meningen hebben. Ikzelf vind van alles over dat onderwerp, en vele zullen het niet met mij eens zijn maar ik ga niet overal mijn mening over dat onderwerp geven puur en alleen omdat ik vind dat ik die mensen niet wil beledigen met mijn mening. Ze mogen wat mij betreft allemaal doen en zijn wat ze zelf willen ook al begrijp ik het vaak niet 😉

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Merethil schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Kwestie van de reactie leeghalen lijkt me.
Dat lijkt me in een geval, waar de reacties wel passend en net geformuleerd zijn, de beste oplossing. Nodeloos botte zaken al dan niet bedoeld om te provoceren is niemand bij gediend, nuance daarentegen kan bijdragen aan begrip, in beide richtingen.

Overigens wil ik ook aanstippen dat de eerste reactie die fier bovenaan staat duidelijk een gevalletje foutieve moderatie is. Aangezien het artikel de controverse noemt en de reactie daarover gaat, is het on-topic, maar alle +3 reacties, net zoals de -1 reacties, zijn natuurlijk pure voorbeelden van meningmodden.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:32

AlphaRomeo

FP PowerMod
We hebben op meerdere manieren ingegrepen onder dat artikel. Een aantal respectloze, kwetsende en/of onvriendelijke reacties hebben we weggehaald. En een aantal reacties met wellicht wat ongenuanceerde meningen zijn blijven staat waarbij de mogelijkheid is gehouden om er over te discussiëren.

Alles wat indruist tegen de huisregels verwijderen we per definitie zodra we er achter komen.

In dit geval was er een groot aantal reports voor de reacties in dat artikel waarbij we per report de afweging hebben gemaakt om wel of niet de reactie te verwijderen.

• Merethil
AlphaRomeo schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:31:
We hebben op meerdere manieren ingegrepen onder dat artikel. Een aantal respectloze, kwetsende en/of onvriendelijke reacties hebben we weggehaald. En een aantal reacties met wellicht wat ongenuanceerde meningen zijn blijven staat waarbij de mogelijkheid is gehouden om er over te discussiëren.

Alles wat indruist tegen de huisregels verwijderen we per definitie zodra we er achter komen.

In dit geval was er een groot aantal reports voor de reacties in dat artikel waarbij we per report de afweging hebben gemaakt om wel of niet de reactie te verwijderen.
Ik snap niet zo goed waarom in het ene geval een reactie leeggemaakt wordt en voorzien wordt van een mod-waarschuwing, terwijl de andere daadwerkelijk volledig verwijderd wordt. In het ene geval verwijder je dus ook nuttige discussie eronder terwijl in het andere geval dat iig blijft staan.

Op het forum is het ook 90% (?) van de tijd leegmaken van de post inclusief waarschuwing ipv helemaal verwijderen.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:04
nst6ldr schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Ergens vind ik dat wel discutabel aangezien het niet gebruikelijk is bij reviews, neem bijvoorbeeld de Foxconn suicides die bij iPhone reviews niet terugkomen - en heel gek is dat ook niet want we verwachten het niet.
Dat komt ook niet terug omdat het:

Van jaren geleden is. Bij een bericht over Volkswagen vermelden we ook niet het oorlogsverleden van Duitsland, op een gegeven moment moet iets een keer ophouden.

Daarnaast was er erg veel aandacht in de media maar ondersteunen de cijfers helemaal niet de gedachte dat er echt een probleem was. In 2010 vonden er in China op elke 100.000 mensen 22.23 mensen de dood door zelfmoord. Bij Foxconn werkten destijds 930.000 mensen waarvan er 14 zijn overleden door zelfmoord dan is dus 1,5 op de 100.000. Conclusie: De gemiddelde Chinees pleegt 14,82 maal zoveel zelfmoord dan een werknemer bij Foxconn. Wil dat zeggen dat er geen probleem was omtrent de werkomstandigheden bij Foxconn, nee en die waren inderdaad niet perfect. Maar was er aanleiding voor de grote aandacht en de controverse die er ontstond, nee absoluut niet. Het zou naast dat het iets van jaren terug is dus nogal dom zijn om dit er bij te vermelden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee