Toon posts:

GPU Upgrade Acer Aspire TC 1660-UR12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 00:11
Geachte Mensen,

Mijn vriend zou graag een GPU in zijn computer upgraden, hij heeft de volgende prebuilt

Ik heb al op enkele sites gekeken maar vindt niet welk type PSU deze heeft om te weten welke GPU's compatibel zijn en of we dan eventueel ook moeten upgraden van PSU, weten jullie dit eventueel?
Zoja, we zoeken naar een upgrade die een stuk performance gain geeft, maar niet te prijzig is.

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt :)

[Voor 7% gewijzigd door BertDeDikkerd op 14-02-2023 01:13]

Alle reacties

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

nhanssen

QVL is non-tweakers

Volgens deze site: 300 W

Dus kijken voor een GPU onder dat wattage of een PSU upgrade en betere GPU.

[Voor 40% gewijzigd door nhanssen op 14-02-2023 02:58]

Spec's PC

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 00:11
nhanssen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 02:56:
Volgens deze site: 300 W

Dus kijken voor een GPU onder dat wattage of een PSU upgrade en betere GPU.
Bedankt voor je antwoord.

Hierbij staat toch maximum power supply wattage, betekent dit niet dat er maximaal een PSU in kan van 300W?
Dit is toch niet de huidige die er in zit of heb ik dit verkeerd?

Alvast bedankt!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
300w zit erin maar het is een 12vO voeding met merkeigen connectors dus upgraden is niet eenvoudig. Wil je de voeding vervangen voor een normale ATX voeding dan moet je ook het moederbord en de behuizing vervangen. Dit soort systemen is niet geschikt om te upgraden omdat de OEM liever ziet dat je een nieuw, zwaarder systeem koopt.

Voor nu is de snelste videokaart die erin kan een GTX 1650 D6 die het af kan met alleen voeding uit het PCI-e slot zoals uitvoering: Gigabyte GeForce GTX 1650 D6 OC Low Profile 4G

[Voor 48% gewijzigd door Uszka op 14-02-2023 06:36]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Een RX 6400 zou ook een alternatief kunnen zijn die ook geen voedingsconnector nodig heeft, zit rond de GTX 1650 qua prestaties en een stukje goedkoper. Maar dan wel best op een moederbord met PCIe 4.0 wegens het beperkt aantal PCIe lanes van die kaart, en ik kan zo niet vinden of het PCIe x16 slot 3.0 of 4.0 is in die prebuilt. De CPU ondersteunt PCIe 4.0 maar het hangt ook van het moederbord af en ik schat de kans niet zo groot in dat Acer dat voorzien heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee