Dit systeem komt er ter vervanging van de bbg uit 2014, heeft altijd goed zijn dienst gedaan, maar loopt op zijn einde.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gaming, hoeft niet het van het te zijn. Hopelijk terug 8-10 jaar kunnen rekenen op de machine, dus inzetten op de lange termijn (zonder uitwisselen hardware)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de €1250, het mag ietsje meer zijn dan toen in 2014 (+- 1000).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case zou ik nog kunnen hergebruiken, en de disks (500GB SSD, 1TB HDD en 2TB HDD), maar de case is nu niet de hoofdkost en het oog wil ook eens iets anders. Zou de computer eventueel nog voor een prikje wegdoen, en zonder case nogal moeilijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om in de toekomst niet te veel te moeten verplaatsen tussen schijven, toch minstens een 1TB SSD en een videokaart die verbruik en prestaties correct balanceren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua verbruik en prestaties lijkt mij een AMD built de voorkeur te hebben, anders eigenlijk niet echt merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een stille omgeving, maar ik vermoed met de specs in mijn hoofd dat die terug enkele jaren fluisterstil kan draaien (geen overclock).
Ga je overklokken?
Nee dus
Wat verwacht je van ons?[i]
Assistentie bij
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gaming, hoeft niet het van het te zijn. Hopelijk terug 8-10 jaar kunnen rekenen op de machine, dus inzetten op de lange termijn (zonder uitwisselen hardware)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de €1250, het mag ietsje meer zijn dan toen in 2014 (+- 1000).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case zou ik nog kunnen hergebruiken, en de disks (500GB SSD, 1TB HDD en 2TB HDD), maar de case is nu niet de hoofdkost en het oog wil ook eens iets anders. Zou de computer eventueel nog voor een prikje wegdoen, en zonder case nogal moeilijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om in de toekomst niet te veel te moeten verplaatsen tussen schijven, toch minstens een 1TB SSD en een videokaart die verbruik en prestaties correct balanceren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua verbruik en prestaties lijkt mij een AMD built de voorkeur te hebben, anders eigenlijk niet echt merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een stille omgeving, maar ik vermoed met de specs in mijn hoofd dat die terug enkele jaren fluisterstil kan draaien (geen overclock).
Ga je overklokken?
Nee dus
Wat verwacht je van ons?[i]
Assistentie bij
- "passen de componenten in de case"
- heeft mijn built voldoende stroom (vooral sterkte maar ook betrouwbaarheid, ik lees beperkte beschikbaarheid voor voedingen)
- voornamelijk volgende opmerking die ik ergens las bij zoekwerk naar compabiliteit met het moederbord:
When using motherboards with the B550 chipset, you still have PCIe 4.0 lanes from the CPU for PCI-Express slots; however, all PCIe or M.2 slots connected via these chipsets will run at PCIe 3.0 speeds.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 202,55 | € 202,55 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT (11306-08-20G) | € 519,- | € 519,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 77,- | € 77,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 550W FM | € 83,89 | € 83,89 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,89 | € 59,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.216,12 |