Toon posts:

Casual gaming opstelling ~€1250

Pagina: 1
Acties:

• iamdjerry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-03 18:26
Dit systeem komt er ter vervanging van de bbg uit 2014, heeft altijd goed zijn dienst gedaan, maar loopt op zijn einde.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gaming, hoeft niet het van het te zijn. Hopelijk terug 8-10 jaar kunnen rekenen op de machine, dus inzetten op de lange termijn (zonder uitwisselen hardware)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de €1250, het mag ietsje meer zijn dan toen in 2014 (+- 1000).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case zou ik nog kunnen hergebruiken, en de disks (500GB SSD, 1TB HDD en 2TB HDD), maar de case is nu niet de hoofdkost en het oog wil ook eens iets anders. Zou de computer eventueel nog voor een prikje wegdoen, en zonder case nogal moeilijk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om in de toekomst niet te veel te moeten verplaatsen tussen schijven, toch minstens een 1TB SSD en een videokaart die verbruik en prestaties correct balanceren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua verbruik en prestaties lijkt mij een AMD built de voorkeur te hebben, anders eigenlijk niet echt merkgebonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een stille omgeving, maar ik vermoed met de specs in mijn hoofd dat die terug enkele jaren fluisterstil kan draaien (geen overclock).

Ga je overklokken?
Nee dus

Wat verwacht je van ons?[i]
Assistentie bij
  • "passen de componenten in de case"
  • heeft mijn built voldoende stroom (vooral sterkte maar ook betrouwbaarheid, ik lees beperkte beschikbaarheid voor voedingen)
  • voornamelijk volgende opmerking die ik ergens las bij zoekwerk naar compabiliteit met het moederbord:

When using motherboards with the B550 chipset, you still have PCIe 4.0 lanes from the CPU for PCI-Express slots; however, all PCIe or M.2 slots connected via these chipsets will run at PCIe 3.0 speeds.
Hierbij mijn voorlopige keuze:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 202,55€ 202,55
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT (11306-08-20G)€ 519,-€ 519,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 104,89€ 104,89
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 77,-€ 77,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 550W FM€ 83,89€ 83,89
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,89€ 59,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,12

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
voor de meerprijs van 3 bezorgpizza's heb je uitvoering: Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B. Die hoor je echt niet. De Tranquillo is veel value for money, maar die hoor je nog wel.

Echter de grootste geluidsbronnen zijn de 1TB en 2TB schijven. Die wil je er zo snel mogelijk uithebben.

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:20
Als je echt een fluisterstil systeem wilt met veel opslag (wel zonder USB-C) zou je ook naar zoiets kunnen kijken :
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Tray€ 196,25€ 196,25
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)€ 99,84€ 99,84
1VideokaartenASRock Radeon RX 6700 XT Challenger D 12GB€ 409,-€ 409,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 79,86€ 79,86
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B€ 62,15€ 62,15
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 74,49€ 74,49
1VoedingenAsus ROG Strix 550W Gold€ 75,-€ 75,-
1Solid state drivesLexar NM620 2TB€ 97,90€ 97,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,31€ 59,31
Totaal€ 1.153,80

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:52
De meerprijs voor de Sapphire is best veel, wellicht: https://tweakers.net/pric...deon-rx-6700-xt-12gb.html
550W kan nog net, maar zeker gezien deze opmerking: "The selected GPU generates high peaks of electric load. As a result some PSUs are excluded from the recommendations." zou ik toch voor 650W gaan.
https://www.bequiet.com/en/psucalculator
Ik zou een nvme SSD kiezen, iets sneller en je hebt geen kabels aan te sluiten.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:48

Thomg

Aww yiss

Woezik schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:00:
De meerprijs voor de Sapphire is best veel, wellicht: https://tweakers.net/pric...deon-rx-6700-xt-12gb.html
550W kan nog net, maar zeker gezien deze opmerking: "The selected GPU generates high peaks of electric load. As a result some PSUs are excluded from the recommendations." zou ik toch voor 650W gaan.
https://www.bequiet.com/en/psucalculator
Ik zou een nvme SSD kiezen, iets sneller en je hebt geen kabels aan te sluiten.
Een moderne voeding kan hiermee omgaan. Dit is een blanket statement om hunzelf in te dekken.

• Mitta
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 19:59
Djarune schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:24:
voor de meerprijs van 3 bezorgpizza's heb je uitvoering: Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B. Die hoor je echt niet. De Tranquillo is veel value for money, maar die hoor je nog wel.

Echter de grootste geluidsbronnen zijn de 1TB en 2TB schijven. Die wil je er zo snel mogelijk uithebben.
Mocht je deze koeler kopen (@iamdjerry ) ben ik wel benieuwd hoe die presteert op de 7 5700X, ik heb dezelfde cpu, mobo en case als jij maar ik heb er de Hyper 212 Evo op. Hij doet an sich z'n werk maar het kan een stuk beter, vind ik.

Ik ga denk ik de Dark Rock Pro 4 kopen, maar ben dus wel benieuwd mocht je deze Scythe kopen hoe die het doet op "onze" cpu!

• Newborn Nerd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-03 10:27
Ik zou zelf tientje meer neerleggen voor deze cpu (zelf ook deze afweging gemaakt). Beste budget gaming cpu op dit moment volgens PC Gamer (https://www.pcgamer.com/i...13400f-review-benchmarks/).

1ProcessorsIntel Core i5-13400F Boxed€ 214,95€ 214,95

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 16:25
Djarune schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:24:
review: De populairste cpu-luchtkoelers - Top 10 uit de Pricewatch getest
Ja, er zit verschil in koelprestaties; maar ze zijn beide gewoon op 15dB te zetten toch? De Tranquillo wordt dan wat warmer, maar is even stil. Kwestie van fancurves instellen; die paar graden extra warmer zal qua prestaties niets of nauwelijk iets schelen.

Als je echt voor price/performance wilt gaan is de Thermalright PA120 te vinden in Duitsland: https://www.amazon.de/-/e...-Technology/dp/B09NSTR7JZ

[Voor 9% gewijzigd door Razortek op 15-02-2023 10:24]

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zou ook gaan voor de i5-13400(F) die Newborn aanhaalt.

Als CPU koeler kun je ook nog de be quiet! Dark Rock Slim en de Dark Rock 4 bekijken. Ik persoonlijk heb de grote Dark Rock Pro 4 die lekker stil is (PWM via Mainboard), maar deze joekel heb je bij de i5-13400(F) en de Ryzen 5 zeker niet nodig.

Bij de HDD vraag ik mij af hoe oud die al zijn en of een upgrade naar een 2 TB SSD nut heeft. Eventueel upgraden naar één WD Blue 2 of 4 TB voor bulk storage.

Voor de GPU zou ik 2nd hand (Vraag & Aanbod) ook kunnen aanraden (bijv. RTX 3070).

[Voor 4% gewijzigd door Jacco011 op 15-02-2023 16:33]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:48

Thomg

Aww yiss

Newborn Nerd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:10:
Ik zou zelf tientje meer neerleggen voor deze cpu (zelf ook deze afweging gemaakt). Beste budget gaming cpu op dit moment volgens PC Gamer (https://www.pcgamer.com/i...13400f-review-benchmarks/).

1ProcessorsIntel Core i5-13400F Boxed€ 214,95€ 214,95
Zie
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74359634

De review kijkt niet naar de 5000 series en dat is best wel problematisch.

• Mitta
Jacco011 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:29:
Ik zou ook gaan voor de i5-13400(F) die Newborn aanhaalt.

Als CPU koeler kun je ook nog de be quiet! Dark Rock Slim en de Dark Rock 4 bekijken. Ik persoonlijk heb de grote Dark Rock Pro 4 die lekker stil is (PWM via Mainboard), maar deze joekel heb je bij de i5-13400(F) en de Ryzen 5 zeker niet nodig.

Bij de HDD vraag ik mij af hoe oud die al zijn en of een upgrade naar een 2 TB SSD nut heeft. Eventueel upgraden naar één WD Blue 2 of 4 TB voor bulk storage.

Voor de GPU zou ik 2nd hand (Vraag & Aanbod) ook kunnen aanraden (bijv. RTX 3070).
Ik twijfel tussen de Dark Rock Pro 4 en de Scythe Mugen 5 PCGH edition rev B voor mijn Ryzen 7 5700X. Jij vind dus dat een DRP4 overkill is?

Ik heb nu de Hyper Evo 212 en vind hem best wat geluid maken. Daarnaast wordt de CPU ook best warm (gaming load 75 tot 80 graden, wat nog wel kan met Ryzen maar liever niet). Maar vooral het geluid irriteert me van de Hyper 212.

• Razortek
Een Dark Rock 4 Pro heeft een hogere max RPM dan de Scythe Mugen 5 PCGH; hierdoor kan hij dus hogere temperaturen aan, in ruil voor meer geluid.
De Scythe Mugen 5 PCGH heeft twee fans die een best lage max hebben, hij *kan* dus niet luid worden, maar hij kan ook iets minder goed omgaan met echt hoge heatloads. Een CPU als een 5700X is daarom ook prima.

Verder blijf ik nogsteeds bij mijn mening dat een Thermalright PA120 SE van 40 euro minstens net zo goed kan zijn; het vergt alleen iets meer pielen met je fancurves omdat de PA120 juist een relatief hoge max RPM heeft. Stock fancurve kan dan luid zijn; zie ook onder andere dit filmpje waar die nek-aan-nek zit met een D15 YouTube: These are the Best CPU Air Coolers Right Now

Kleine sidenote: Een 5800X is nu ook wel interessant zolang die in de aanbieding is voor dezelfde prijs als een 5700X. Wel dan aan te raden om wat te pielen met het max verbruik, maar dan zou die best-case een wat betere bin kunnen hebben, en worst case een avondje pielen. Alleen als je van tweaken houdt, dus.

[Voor 15% gewijzigd door Razortek op 15-02-2023 18:03]

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mitta schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:25:
[...]
Ik twijfel tussen de Dark Rock Pro 4 en de Scythe Mugen 5 PCGH edition rev B voor mijn Ryzen 7 5700X. Jij vind dus dat een DRP4 overkill is?
Meer is altijd beter. Ik wil wel benadrukken dat ik dus m'n fans wel per PWM via het Mainboard stuur inkl. 0dB mode (dus de fan helemaal uit).
Hier een vergelijking.
Als je kijkt naar de Mugen Review van Tweakers, dan zie je dat de Mugen het goed doet bij de 15 dB test. Echter mocht je CPU meer verbruiken en we gaan kijken naar de 20 dB lijst, dan gaat het met de Mugen al achteruit.
Met de 13400(F) zul je vast genoeg hebben aan de Mugen. Dan is de vraag of je de Mugen esthetisch vindt. Ik persoonlijk had voor het uiterlijk de Dark Rock Slim of de Dark Rock 4 gekocht. Maar dat moet iamdjerry zelf beslissen.

De Thermalright Peerless Assassin ziet er ook goed uit, maar schijnt slecht verkrijgbaar te zijn?

• Razortek
Jacco011 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:05:
[...]
De Thermalright ziet er ook goed uit, maar schijnt slecht verkrijgbaar te zijn?
Ja, eigenlijk alleen via amazon.de, jammer genoeg.
Ik denk dat je echt met zowat elke redelijke 120mm towerkoeler een 5700X wel stil kan krijgen; gewoon pielen met fancurve en 'm eventueel wat warmer laten worden. Zelfs een 30 euro Tranquillo kan dat nog.

Als je fancurves aanpassen eng vind (of gewoon te veel gedoe) is een Mugen PCGH een prima optie; die fan RPMs zijn dus zo gekortwiekt dat ie gewoon niet luid kan worden.

[Voor 16% gewijzigd door Razortek op 15-02-2023 18:10]

• Mitta
Bedankt voor alle uitgebreide onderbouwingen, ik wil tevens OP z'n topic niet kapen, maar gezien het toch al over de CPU koeler ging..

Zelf zoek ik de juiste balans tussen geluid/ koeling. Als de Mugen niet goed genoeg koelt maar wel stil is heb je er alsnog niet heel veel aan, natuurlijk. Met mijn Hyper 212 Evo R2 heb ik ook aardig veel fan curves lopen tweaken maar ben nog niet echt tevreden.

Om nog op je 5800X punt in te gaan: Bij die CPU had ik gelezen dat dat een one of a kind CPU is met hele extreme temperaturen, wat dat betreft dus wel blij dat ik de 5700X heb genomen, al vind ik deze ook aardig warm oplopen nontheless.

• iamdjerry
Bedankt reeds voor de talrijke feedback.
Ik vermeld graag mijn gedachtegang achter mijn voorkeur van componenten, omdat veel van de alternatieven ook bij mij zijn opgekomen. Door veel lees/opzoekwerk tot deze conclusie gekomen.

Eerst de koeler: aangezien die naast het opspinnen van de disks een grote geluidsbron is (momenteel de grootste, samen met die op de GPU) voor mij belangrijk. Ik heb deze topic van nog niet zo heel lang geleden gebruikt als laatste doorslaggevend argument. Mijn eerste impuls was de scythe mugen, als best value en stilste. Maar ik wil bij hogere load niet boeten op koeling, dan liever iets meer geluid. Als ik me niet vergis, zal de case ook iets meer demping bieden dan wat ik nu heb. Eens de machine ouder wordt en outdated specs zal hebben, zal die CPU meer load hebben en sowieso geluid maken. Daarom overweeg ik ook eventueel later dan een ugprade naar deze:

1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 280€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 96,-

Omtrent de GPU: ik heb lang de afweging gemaakt tussen de sapphire (Desktop BBG van september) of een alternatief merk. Daar 2 beweegredenen: behalve de prijs weinig opmerkingen omtrent performantie of geluid, terwijl dat van de andere merken hier en daar wel opduikt, bvb de powercoler uit de BBG van december. Er is wat meer marge in het budget ivm 9 jaar terug, dus speel ik liever op safe.
Als ik al zou twijfelen, dan was het inderdaad de asus omdat daar nog de beste feedback op komt. Maar behalve het merk, waar zou nog verschil op zitten ivm de Sapphire?

Naast de GPU (enkel merk, want over het model "AMD 6700 XT" is er niet lang twijfel geweest), is er ook veel overweging gemaakt naar CPU. Doorheen de tweaker forums lijkt het dat de performance/budget ratio voor de ryzen (naast de 5 5600) de 7 5700 heel goed eruit komt (bvb reactie in topic BBG Maart). En zuinig.
Reden voor keuze 7 5700 is 8-core toekomst gericht. Voor nu is de 6-core 5 5600 nog voldoende (net zoals 16 GB RAM), maar terug richten op minstens 8 jaar hiermee verder kunnen.

Qua moederbord, is de DS3H niet een downgrade tov de AORUS? Ik acht de AORUS als een degelijk, goedkope keuze, maar voldoende voor wat ik erop wil plaatsen. Behalve budget, is er een reden om toch voor de DS3H te kiezen?

Overige componenten kort gebundeld:
* De HDD disks zijn meestal idle, alle actieve zaken draaien op SSD momenteel (dus gewoon echt opslag)
* RAM is voor dat geld een no brainer
* Case: enkel riskant las ik als ik zou kiezen voor een closed loop CPU koeler zoals eerder gelinkt), anders zeer goede reviews en vind ik een goed uitziende case.
* Zoals Thomg aanhaalde, denk ik dat de waarschuwing van toepassing is op upgrade van systemen, waar dan wel eens een oudere voeding inzit. Ik dacht dat de be quiet PP 11 550 relatief recent is, en hier inderdaad tegen kan.

Overigens nog opmerkingen omtrent plaatsing in case of de melding van de lanes op het moederbord en M2?

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:53
Ik zou de 13400 niet nemen. Het is een slechte CPU volgens Hardware Unboxed en GamersNexus.

• Newborn Nerd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-03 10:27
mootjee schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:16:
Ik zou de 13400 niet nemen. Het is een slechte CPU volgens Hardware Unboxed en GamersNexus.
Een slechte cpu is het sowieso niet, het gaat hooguit om de bang for buck. Bovendien lees ik wisselende resultaten en kun je met een goedkoper Intel moederbord ook nog verschil in prijs opheffen.

https://www.tomshardware....core-i5-13400f-cpu-review

• Woezik
iamdjerry schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:23:
Qua moederbord, is de DS3H niet een downgrade tov de AORUS? Ik acht de AORUS als een degelijk, goedkope keuze, maar voldoende voor wat ik erop wil plaatsen. Behalve budget, is er een reden om toch voor de DS3H te kiezen?
Overigens nog opmerkingen omtrent plaatsing in case of de melding van de lanes op het moederbord en M2?
De DS3H is een kort mATX moederbord, niet fraai in een ATX-behuizing met window. De AORUS heeft de betere stroomvoorziening. Belangrijkste is echter dat het tweede M2 slot uit de chipset van de DS3H maar PCIe3.0 x2 ondersteunt, terwijl bij de AORUS dit wel gewoon een PCIe3.0 x4 slot is.
Aangezien je twee PCIe3.0 x4 SSD's gebruikt altijd voor de AORUS gaan, ook in andere opzichten het completere moederbord.
iamdjerry schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:23:
* Zoals Thomg aanhaalde, denk ik dat de waarschuwing van toepassing is op upgrade van systemen, waar dan wel eens een oudere voeding inzit. Ik dacht dat de be quiet PP 11 550 relatief recent is, en hier inderdaad tegen kan.
De Be Quiet 11 is een prima voeding, echter de opmerking werd nota bene door Be Quiet zelf gemaakt in de eigen PSU calculator.

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:53
Newborn Nerd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Een slechte cpu is het sowieso niet, het gaat hooguit om de bang for buck. Bovendien lees ik wisselende resultaten en kun je met een goedkoper Intel moederbord ook nog verschil in prijs opheffen.

https://www.tomshardware....core-i5-13400f-cpu-review
Ik vertrouw Hardware Unboxed en GamerNexus meer dan Tomshardware.
Voor de prijs is 13400 een slechte CPU. Je kan beter een AMD ryzen 5 5700x nemen met een goedkoper moederbord dan die van Intel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• iamdjerry
Bedankt voor alle advies, ik ben finaal voor deze build gegaan:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 197,77€ 197,77
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 141,75€ 141,75
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT (11306-08-20G)€ 519,-€ 519,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 104,90€ 104,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B€ 62,15€ 62,15
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 74,90€ 74,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 550W FM€ 82,26€ 82,26
1Solid state drivesWD Blue SN570 2TB€ 132,90€ 132,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.315,63

• iamdjerry
Blijkbaar is de RAM niet compatibel (volgens Gigabyte niet , maar volgens G.Skill wel).
Dus ik denk een alternatief setje te zoeken.

Met dit moederbord en CPU (van de Vermeer familie, zie docu) zou ik tot 4400 MT/S kunnen gaan. Hoeveel meerwaarde zou een upgrade van RAM van 3200 MT/s naar hogere waarde hebben (bvb de eerstevolgende 3600 MT/s). Is dat aanzienlijk, of kost/MT/s niet waard?

Kan iemand een interessant setje aanraden (hoeft niet per se G.Skill te zijn, maar dat kwam ik overal tegen als "best budget buy").

Reden waarom ik RAM heb beginnen opzoeken, is omdat de build niet opstart. De PSU start en de kastverlichting werkt, maar de fans draaien zelfs niet (behalve die op de PSU).

• Woezik
Welke revisie van het Aorus moederbord heb je?
Rev. 1.2 wordt geleverd met bios FB en dan wordt een 5700X direct ondersteund.
Rev. 1.0/1.1 ondersteunt een 5700X pas vanaf bios versie F14.

Bij AM4 niet hoger gaan dan 3733mhz.
Een upgrade naar 3600CL16 geeft snellere toegangstijd, maar meer dan € 20,- zou ik er niet aan uitgeven.

• iamdjerry
Woezik schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:20:
Welke revisie van het Aorus moederbord heb je?
Rev. 1.2 wordt geleverd met bios FB en dan wordt een 5700X direct ondersteund.
Rev. 1.0/1.1 ondersteunt een 5700X pas vanaf bios versie F14.

Bij AM4 niet hoger gaan dan 3733mhz.
Een upgrade naar 3600CL16 geeft snellere toegangstijd, maar meer dan € 20,- zou ik er niet aan uitgeven.
Het is de 1.2, ik las inderdaad ook dat ik geen toeren moet uithalen om die meteen werkende te krijgen.Ik maak me dus geen zorgen voor de mobo en CPU combo, maar wel dus in combinatie met de RAM.

Waarop baseer je de stelling niet hoger te gaan voor de AM4 borden met jouw opgegeven waarde, terwijl ze officieel wel ondersteund zouden zijn (ook met de wetenschap dat ze daar altijd voorzichtig mee zijn bij het posten van compabiliteit).

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
Hmm, Gigabyte moederborden hebben het blijkbaar vaak moeilijk met dat G.Skill Aegis geheugen.
Kan je onderstaand geheugen eens proberen?

1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 79,04€ 79,04

Iemand anders had een gelijkaardig probleem, en dit setje loste het probleem voor hem op.

• Woezik
Ik heb het ergens anders gelezen, maar hier wordt het ook uitgelegd: https://www.pcgamesn.com/...y-overclocking-sweet-spot

• iamdjerry
LievenD schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:48:
Hmm, Gigabyte moederborden hebben het blijkbaar vaak moeilijk met dat G.Skill Aegis geheugen.
Kan je onderstaand geheugen eens proberen?

1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 79,04€ 79,04

Iemand anders had een gelijkaardig probleem, en dit setje loste het probleem voor hem op.
Setje staat jammer genoeg ook niet op de lijst, ik neem liever geen risico.

Ik merk dat veel van de RAM latjes niet meer verkrijgbaar zijn. Is dit Mobo dan zo outdated?

[Voor 4% gewijzigd door iamdjerry op 09-03-2023 22:30]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
Dat setje staat niet op de lijst, nee, maar dat vind ik zeer vreemd gezien dit setje wel op de lijst staat:

1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 49,70€ 49,70

Het enige verschil tussen beide setjes is de capaciteit, dit setje is 2 x 8 GB terwijl het andere 2 x 16 GB is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee