Vast ip adres bij Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00
Ik wil graag een vast ip adres via een gewone telefoonlijn. Ik heb namelijk een ISDN verbinding. Ik ben iets aan het maken dat ik via het internet een lamp kan schakelen, maar daar heb ik een vast ip adres voor nodig. Ik heb al eens bij de eigenschappen van de inbelverbinding gekeken en heb bij het ip adres het volgende ingevuld. IP : 169.254.0.0 en dns: zijn de gegevens die ik van de provider heb gekregen. Maar het werkt niet. Kan iemand me helpen? PS ik gebruik win2K.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of er (nog) providers zijn die een vast ip adres uitgeven bij inbellen. Volgens mij niet eigenlijk.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik ken iemand en die heeft al een hele tijd bij Demon een dail-up met een vast IP-adres

Meh!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
een vast ip adres met ISDN :?

Verbinden en dan niet disconnecten...dan houd je hetzelfde ip....maar ook een gigantische rekening..

isdn = inbellen = ip toegewezen door provider = dhcp lease = elke keer een ander ip adres...

correct me if i'm wrong..

Battle.net tag

• Vulpecula
Ik heb bij TMFweb bij internetverbinding. Dus daar kan ik geen vast ip op een of andere manier krijgen?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:48 schreef frankschers het volgende:
Ik heb bij TMFweb bij internetverbinding. Dus daar kan ik geen vast ip op een of andere manier krijgen?
Volgens mij niet. Of er moet al een of andere vage oplossing zijn via een omweg.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
nope... niet mogelijk

Battle.net tag

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

demon levert toch vaste IPjes, moet je daar ff een abo nemen :)

Met wat instellingen omhacken kom je er niet denk ik .. :P

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Cistron internet.
ik heb nog een dial in daarvan met vast ip :D

Maar kheb nu Xs4all adsl.. ook fast ip >:)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

Al jaren een vast ip met inbellen. Lang leve xs4alll. Kun je gewoon aanvragen.. iets van 30 piek eenmalig..
bSMTP erbij lang leve de lol..

Maar het is dus heel goed mogelijk met inbellen (analoog/isdn).

• Vulpecula
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:55 schreef bakkerl het volgende:
Al jaren een vast ip met inbellen. Lang leve xs4alll. Kun je gewoon aanvragen.. iets van 30 piek eenmalig..
bSMTP erbij lang leve de lol..

Maar het is dus heel goed mogelijk met inbellen (analoog/isdn).
En de maandelijkse kosten? En waar kan ik me aanmelden? Graag een precieze link.

Verwijderd

En anders neem je gewoon zoiets als een IP-poster. Een programmaatje wat je variable IP naar het internet post op het moment dat je bent ingebeld.

Te downloaden bij Tucows bijvoorbeeld

• Vulpecula
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:59 schreef Slaapkop het volgende:
En anders neem je gewoon zoiets als een IP-poster. Een programmaatje wat je variable IP naar het internet post op het moment dat je bent ingebeld.

Te downloaden bij Tucows bijvoorbeeld
Leg eens ff uit hoe dit werkt? Kan ik dan wel een firewall gebruiken?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef frankschers het volgende:

[..]

Je krijgt dan gewoon een vaste hostname die bij de service wordt gekoppeld aan je actuele ip-adres. Heb ik ook een tijdje gebruikt. Je IP-adres kun je dan achterhalen bij de service op het internet.
Je kunt ook gewoon een programma gebruiken http://xs4all-nl.tucows.com/ip95.html

Services:

http://www.dyndns.org/
http://www.yi.org/

Verwijderd

Kijk eens bij Demon internet!
Zij geven je een vast ip-adres bij je account.
Ik zit er al een jaar of 5 en tot op heden nog steeds zeer tevreden.

Verwijderd

Je kunt het ook oplossen met behulp van een shell account bij xs4all b.v.

Dan heb je via de shell altijd een vast ip. En kun je voor de extra veiligheid, checken op ident enz....

Of bebruik een bouncer.

• Vulpecula
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:12 schreef gido-e het volgende:
Je kunt het ook oplossen met behulp van een shell account bij xs4all b.v.

Dan heb je via de shell altijd een vast ip. En kun je voor de extra veiligheid, checken op ident enz....

Of bebruik een bouncer.
Wat kost dat bij XS4ALL? Maandelijkse kosten en eenmalige kosten.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

XS4all maandijkse kosten standaard account 30,-
vast ip 1 malig 50,-

I believe what I want to Believe

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dus ook gewoon een gloeiende pesthekel aan die niet-vaste IP-adressen! :( :( :( })

Ik heb hem dus nog wel! M'n vaste IP-adres! 212.187.14.178, ik ken hem nu uit mijn hoofd :) En dat is heel erg handig om bijvoorbeeld op school even in te loggen op je pc en dan wat bestaden ophalen of 'wegzetten'. En als je een goede firewall heb dan is er niks aan de hand hor!

Je krijgt toch ook niet elke keer als je je huis verlaat een nieuwe postcode? Ik vind het gewoon onzin en daarme basta! :)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Vulpecula
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:26 schreef laupro het volgende:
Ik heb dus ook gewoon een gloeiende pesthekel aan die niet-vaste IP-adressen! :( :( :( })

Ik heb hem dus nog wel! M'n vaste IP-adres! 212.187.14.178, ik ken hem nu uit mijn hoofd :) En dat is heel erg handig om bijvoorbeeld op school even in te loggen op je pc en dan wat bestaden ophalen of 'wegzetten'. En als je een goede firewall heb dan is er niks aan de hand hor!

Je krijgt toch ook niet elke keer als je je huis verlaat een nieuwe postcode? Ik vind het gewoon onzin en daarme basta! :)
Ik vraag me ook af waarom altijd een nieuw ip adres wordt aangemaakt. Als het nu een en de zelfde bleven was het makkelijker, zoals jij dat al zei.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:59 schreef frankschers het volgende:
En de maandelijkse kosten? En waar kan ik me aanmelden? Graag een precieze link.
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef frankschers het volgende:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:14 schreef frankschers het volgende:
Wat kost dat bij XS4ALL? Maandelijkse kosten en eenmalige kosten.
Naar aanleiding van reacties zoals onderandere de bovenstaanden help ik je graag nog eens aan het volgende stukje van de [topic=152460]:

Twee providers die een statisch IP aanbieden zijn XS4All en Demon internet. Adressen:Die had je overigens ook zelf kunnen bedenken. Prijsinformatie kun je op de pagina's van de provider opzoeken.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Nicap

Tsssk....

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:00 schreef frankschers het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af waarom altijd een nieuw ip adres wordt aangemaakt. Als het nu een en de zelfde bleven was het makkelijker, zoals jij dat al zei.
Omdat de IP-adressen "schaars" zijn en het niet echt nodig is bij inbellende accounts. Stel dat een ISP 1000 abbo's heeft. Die 1000 abbo's zitten nooit allemaal tegelijk op het internet. Stel dat 50% van die abbo's elkaar overlappen in de tijd dat ze internetten. Dan heb je dus maar 500 IP adressen nodig(wat dus veel goedkoper is dan 1000.
Pagina: 1