Wraak review van moem01 op profiel van copywizard

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedendag,

Ik heb een slechte review geplaatst omdat een koper na 6 dagen en meerdere berichten niet meer reageerde ondanks dat er een afspraak was over de prijs.

Nadat ik de review plaatste kon er binnen 1 min worden gereageerd dat de persoon dit niet fijn vond.

Na enige tijd heeft deze Tweaker een wraak review geplaatst en zou deze graag hebben verwijderd.

Het betreft de review van moem01 op 13 februari.

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

Alvast erg bedankt.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen een negatief review achterlaten bij geen reactie op hun berichten.

Ik snap dat het niet leuk is als je geen reactie krijgt, maar die persoon kan ook ziek zijn of iets anders bij spelen. Soms kan hij het zijn vergeten, meerdere reacties hebben gekregen of vond hij het toch geen goede deal.

Wat is er mis met gewoon afzien van de koop, nog een bericht te sturen naar de koper, i.p.v. meteen een negatief review met één ster?

Ik heb ook zo'n review gekregen, vind het erg jammer dat T.net die toelaat.

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 13-02-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@HollowGamer Bedankt voor je bericht en begrijp je frustratie maar het is nou eenmaal de regel sinds kort dat dit gewoon is toegestaan op Tweakers.

"mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst."

Het achterlaten van een "slechte" review help andere Tweakers een duidelijke keuze te kunnen maken of zei wel of niet een product willen kopen of verkopen aan deze persoon.

Dit is dan ook de reden waarom ik zo enorm stinkend mijn best doe om mijn rating op dat niveau te houden.

Wat ik helaas niet kan begrijpen is de persoon in kwestie had toch ook al dagen geleden even een berichtje kunnen sturen "het komt nu even niet uit" of "ik kom er later op terug" maar dit kon WEL 1 min na het plaatsen van de slechte review?

Ik ben dan ook super blij met deze functie omdat het een stuk beter en eerlijker werkt dan op marktplaats.

[ Voor 6% gewijzigd door copywizard op 13-02-2023 19:50 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
copywizard schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:49:
@HollowGamer Bedankt voor je bericht en begrijp je frustratie maar het is nou eenmaal de regel sinds kort dat dit gewoon is toegestaan op Tweakers.

"mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst."

Het achterlaten van een "slechte" review help andere Tweakers een duidelijke keuze te kunnen maken of zei wel of niet een product willen kopen of verkopen aan deze persoon.

Dit is dan ook de reden waarom ik zo enorm stinkend mijn best doe om mijn rating op dat niveau te houden.

Wat ik helaas niet kan begrijpen is de persoon in kwestie had toch ook al dagen geleden even een berichtje kunnen sturen "het komt nu even niet uit" of "ik kom er later op terug" maar dit kon WEL 1 min na het plaatsen van de slechte review?

Ik ben dan ook super blij met deze functie omdat het een stuk beter en eerlijker werkt dan op marktplaats.
Ja, ik weet inmiddels ook dat het mag en is toegestaan op T.net. Het probleem is dan wel dat je rating door één negatief review flink omlaag wordt gehaald, terwijl het niets zegt over hoe je verder bent als verkoper.

Soms zijn er omstandigheden en je zit nog altijd met particulieren te praten, en niet met een bedrijf (handelaars uitgesloten). Als je nu al hebt betaald, snap ik een negatief review, niet als er enkel een akkoord is gegeven door de verkoper.

Dat er vaak daarna wel wordt gereageerd is vrij logisch, je schrikt gewoon ervan en vind het niet leuk omdat je toch je best probeert te doen.

Als ik bij iedereen die niet (meer) reageert op mijn berichten, een negatief review plaats, dan krijg je alleen maar nog wraakreviews straks op T.net. Maakt dat leuker dan?

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 13-02-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ik ga eens kijken...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Reviews zijn alleen voor na het sluiten van een deal. Dus nadat er gezegd is "akkoord" van beide kanten. Wat er dan gebeurd kan je review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Galinsky schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:00:
Reviews zijn alleen voor na het sluiten van een deal. Dus nadat er gezegd is "akkoord" van beide kanten. Wat er dan gebeurd kan je review schrijven.
Helaas niet, bij mij werd deze ook niet verwijderd.

Je mag gewoon volgens de regels een negatief review achterlaten bij geen reactie. Ook als je bijvoorbeeld boos bent als iemand anders de deal heeft gekregen en jij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 13-02-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er was gewoon een overeenkomst, @moem01 heeft deze niet nagekomen. Zijn review is dus bij deze verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.