Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt gebruikt voor werk (excel, data, etc). Hiervoor voldoet het huidige systeem wel. Echter wordt deze ook gebruikt voor gaming en daar wordt het moeilijk om de recentste titels op een (voor mij) aanvaardbare setting te kunnen spelen.
Ik vraag me af of enkel een upgrade van de grafische kaart verstandig is in afwachting van nieuwe generatie CPU's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben flexibel, 2.5k - 3k (minder mag)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het ontbreekt mij aan kennis om te weten of een upgrade van mijn huidige systeem uberhaupt zin heeft.
Vermoedelijk moet ik minstens een nieuwe voeding.
Tevens een 3440x1440 144hz scherm (+2x 24inch 60hz)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen, mijn huidige PC kan nog alles draaien wat ik wil maar niet zo goed als ik het zou willen.
Met het oog op een eventuele investering in een 4k (of 49") scherm
Noch WiFi noch Bluetooth op mobo vind ik ook best vervelend.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies van kenners ofdat het verstandig is om een volledig nieuwe PC te komen met het oog op future-proof gamen. En zo niet, welke upgrades verstandig zijn voor onderstaande PC
Ik ben totaal niet gehaast dus ook wachten is een valabele optie
Ik had eventueel onderstaande PC reeds in gedachten met de beperkte kennis die ik heb.
Dit is echter een volledige nieuwe build.
Alvast bedankt voor de input !
PC wordt gebruikt voor werk (excel, data, etc). Hiervoor voldoet het huidige systeem wel. Echter wordt deze ook gebruikt voor gaming en daar wordt het moeilijk om de recentste titels op een (voor mij) aanvaardbare setting te kunnen spelen.
Ik vraag me af of enkel een upgrade van de grafische kaart verstandig is in afwachting van nieuwe generatie CPU's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben flexibel, 2.5k - 3k (minder mag)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het ontbreekt mij aan kennis om te weten of een upgrade van mijn huidige systeem uberhaupt zin heeft.
Vermoedelijk moet ik minstens een nieuwe voeding.
Tevens een 3440x1440 144hz scherm (+2x 24inch 60hz)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen, mijn huidige PC kan nog alles draaien wat ik wil maar niet zo goed als ik het zou willen.
Met het oog op een eventuele investering in een 4k (of 49") scherm
Noch WiFi noch Bluetooth op mobo vind ik ook best vervelend.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies van kenners ofdat het verstandig is om een volledig nieuwe PC te komen met het oog op future-proof gamen. En zo niet, welke upgrades verstandig zijn voor onderstaande PC
Ik ben totaal niet gehaast dus ook wachten is een valabele optie
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 305,05 | € 305,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 168,- | € 168,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4S26BFSD | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 250GB | € 94,90 | € 94,90 |
Totaal | € 657,85 |
Ik had eventueel onderstaande PC reeds in gedachten met de beperkte kennis die ik heb.
Dit is echter een volledige nieuwe build.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 319,- | € 319,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 GAMING X AX | € 279,- | € 279,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB VENTUS 3X OC | € 1.399,- | € 1.399,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 62,15 | € 62,15 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 169,- | € 169,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 75,78 | € 75,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.755,81 |
Alvast bedankt voor de input !