Toon posts:

Welk geheugen voor dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om morgen een 256 geheugen module te halen, en dan was mijn vraag van wat voor merk. En wat met de bus frequency gekeken naar mijn systeem?

Ik ben ook verteld omdat ik een 810i moederbord (ja die agp loze), dat ik een geheugen module moet nemen met aan beide kanten chips. Is dit duurder? En waar kan ik dit het beste halen? Ik wil ongeveer 200,- kwijt aan een geheugen module..

Ik heb een Iconnect van Packard Bell
810i chipset
Mijn moederbord code is 6wmm7
Intel Celeron 700 MHz
63 mb ram
Voodoo5 5500 PCI
Windows ME

Help me out!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Je moet gewoon normale SDRAM-dimmetjes halen.

Deze dimmen zijn tegenwoordig allemaal Double-Sided, dus aan beide kanten chips.

Een kijk in de pricewatch leert ons dat op 31-8 de normale 256 SDRAM-dimm PC133 Fl 62,- kost.

Kijk even bij jouw locale computerboer wat zo'n module kost, is het veel duurder, bestel het dan eventueel online of rij er heen (let wel op de verzendkosten)

-

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het dan met die 133 terwijl ik maar 100MHz heb? Werkt dat gewoon?

En zijn deze van goede kwaliteit en als het zo goedkoop is neem ik anders gelijk 512 dat kan toch?

En P.s wat betekent dat van alleen voor VIA-chipsets heb ik dat?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Bij Gistron staat er in het lijstje dat bepaalde modules niet werken op Intel borden, en dat zijn inderdaad de single-side dimms. Ze zijn ook ietsie duurder, maar dat valt voor de 256MB dimms wel mee.

Enne: "kost dit duurder" is grammaticaal fout, het is OF "kost dit meer" OF "is dit duurder". ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dit is je vierde topic over hetzelfde probleem.
Als je wilt dat mensen je hier nog een beetje serieus nemen hou je dan wat beter aan de regels.
Dus 1 probleem -> 1 topic.
En niet de hele tijd je topic omhoog kicken.
Lees de faq er maar eens op na, er staan nog meer mooie regels in.

Aan het eind van het vorige topic was al duidelijk dat je een double sided sdram dimmetje nodig had en dat de frequentie niet uit maakt.

Who is John Galt?

Verwijderd

Dat werkt gewoon, maar op 100 Mhz dan uiteraard ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat toch over wat anders want, nu vraag ik over wat ik moet kopen?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33
Niet alle dimmetjes zijn double sided hoor...:)

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Precies want dat was mijn vorige topic want wat bleek had dus geen double-sided geheugen..

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:53 schreef maarten_verweij het volgende:

En zijn deze van goede kwaliteit en als het zo goedkoop is neem ik anders gelijk 512 dat kan toch?

Dat maakt niet uit, hij kan 133MHz aan, maar op 100MHz doet hij 't ook gewoon (dat is hetzelfde als je Celeron 700 op 500MHz te laten lopen, dan doet 'ie 't ook wel, alleen hij kan meer aan).

Ik zou gewoon 256MB kopen, zodat je 320MB geheugen hebt. Als je nl. meer dan 512MB geheugen in je systeem hebt zitten, kan Windows 95/98/98SE/ME problemen gaan geven, en zal je moeten overstappen op Windows 2000 of XP.

Je hebt een Intel 810 chipset, dus geen VIA-chipset.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:53 schreef maarten_verweij het volgende:

Ja, dat zal gewoon werken.

Ik heb effe in je profile gekeken en zie dat je vlakbij Ridderkerk woont.
In Ridderkerk zit het bedrijf Alternate gevestigd, dit is een bedrijf met redelijk lage prijzen en ze hebben daar ook kwaliteitsspul.

Een 256MB dimm kost incl. BTW: HFL 105.91 (bij Alternate)

Als je een goedkopere zaak kent, moet het daar even vragen, dit is een van de zaken die ik ken met een uitgebreid assortiment met redelijk lage prijzen.

Misschien dat er nog andere GoT-ters zijn die in de buurt van R'dam een goedkoop computerzaakje kennen met goede producten en service.

Bedenk overigens wel dat Win98/ME niet goed overweg kunnen met 512MB of meer, dit heeft te maken met een slecht geheugenbeheer.
Denk je erover om over te stappen naar Win2K, dan is die 512MB aan te raden, blijf je met Win98/ME werken dan is 256MB voldoende.

-

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:58 schreef maarten_verweij het volgende:
Precies want dat was mijn vorige topic want wat bleek had dus geen double-sided geheugen..
Grmbl.
Nog hardleers ook.
Probleem was dat je je net gekochte geheugen niet aan de gang kreeg.
Na een lange zoektocht naar de juiste informatie bleek je de verkeerde gekocht te hebben, namelijk single sided.
De tip was ga ruilen voor double sided, met als toegift frequentie maakt niet uit.
Nu open je weer een topic met 'welk geheugen moet ik kopen?'.
Is jouw probleem soms zo belangrijk dat je van alle tweakers een bevestiging wilt hebben?

Who is John Galt?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vergis ik me nou? Volgens mij kan de i810 maar 512Mb geheugen in totaal aan, volgens mij uitgaande van 2 DIMM's, dus moet je sowiezo 256Mb als grootste DIMM kopen, want de 512Mb DIMM wordt niet ondersteund...

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:12 schreef Kippenijzer het volgende:
Vergis ik me nou? Volgens mij kan de i810 maar 512Mb geheugen in totaal aan, volgens mij uitgaande van 2 DIMM's, dus moet je sowiezo 256Mb als grootste DIMM kopen, want de 512Mb DIMM wordt niet ondersteund...
jupz: http://www.intel.com/design/chipsets/linecard/valuepc.htm?iid=PCG+devside&

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:02 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

In Ridderkerk zit het bedrijf Alternate gevestigd, dit is een bedrijf met redelijk lage prijzen en ze hebben daar ook kwaliteitsspul.

Een 256MB dimm kost incl. BTW: HFL 105.91 (bij Alternate)

Als je een goedkopere zaak kent, moet het daar even vragen, dit is een van de zaken die ik ken met een uitgebreid assortiment met redelijk lage prijzen.
Hoe kan ik op de site zien of een geheugen module double sided is?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:57 schreef maarten_verweij het volgende:

[..]

Hoe kan ik op de site zien of een geheugen module double sided is?
Op die site? Als je de Dane-Elec neemt weet je zeker dat je een goede hebt (double-sided, 16 SDRAM's 16Mx8) en ben je voor 89 piek klaar. Ga je nog een topic openen over hoe je nu bij Alternate zo'n DIMM moet bestellen? ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1