There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Anders ben je en je wifi aan het testen, en je netwerk aan het testen, en weet je niet eens wat de snelheid eigenlijk zou moeten zijn.
Normaal zou rond de 150 MPs moeten zijn.
Ben geconnecteerd met een standaard Telenet router, maar heb daar gisteren een TP Link repeater tussen geplaatst die letterlijk 30 centimer van mijn laptop staat,... dus zou top moeten zijn.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Draadloos.Hahn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:25:
Is die repeater met netwerkkabel aangesloten, of draadloos?
En waarom denk je dan dat dat top zou moeten zijn? Als je een repeater neerzet waar het draadloze signaal van je router amper kan komen, dan gaat je repeater ook moeite hebben om daar wat fatsoenlijks van te maken.
Test eens dichterbij de bron (dus je router die wél met netwerkkabel aangesloten is).
The devil is in the details.
Zo`n ding kan ook het slechte signaal doorsturen (bouncen)
DPC Chef-kok :)

Zou het mijn el cheapo HP laptop zijn die het simpelweg niet aankan???
[Voor 30% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:30]
Je kan het wel blijven herhalen over je repeater (pun intended), maar een wifi repeater neerzetten waar het signaal al slecht is, gaat niks oplossen.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:29:
Haal nu amper 35 mpbsmet een repeater naast dat ding. Damn networks. I hate IT.
Je wifi repeater heeft een goed en sterk signaal nodig om vervolgens zelf het signaal weer goed en sterk door te kunnen zetten.
Zet de wifi repeater uit, ga dichtbij je router staan die aangesloten is met netwerkkabel, en test eerst daar wat wifi doet.
Haal je repeater er eens tussenuit. Trek dat ding helemaal uit, en test op een paar centimeter afstand van je router als bedraad écht geen optie is.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:29:
Haal nu amper 35 mpbsmet een repeater naast dat ding. Damn networks. I hate IT.
Zou het mijn el cheapo HP laptop zijn die het simpelweg niet aankan???
Bedraad is helaas géén optie aangezien die HP laptop niet eens meer een UTP aansluiting heeft. Tot voor kort haalde ik 150 Mbps download moeiteloos, nu blijkbaar niet meer.Oon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:37:
[...]
Haal je repeater er eens tussenuit. Trek dat ding helemaal uit, en test op een paar centimeter afstand van je router als bedraad écht geen optie is.

Blijkft hangen op 25 Mpbs, zal wel de goedkope hardware in de goedkope HP zijjn... Zal er mee moeten leren leven, zo slecht is dat nu ook niet zo weer

[Voor 19% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:40]
Je hebt ook nog steeds niet de hardware gemeld die je hebt.
[Voor 23% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 18:41]
Heb allles wat gesuggereerd werd, geprobeerd. Misschien is die el cheapo HP laptop voor niks meer geschikt....corporalnl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:40:
En wat is er veranderd in de tussentijd? Daarnaast kijk is rustig naar de geboden oplossingen/test situaties en lees die goed ipv half.
Geen idee. Weet niet eens welke Laptop je hebt. En wat er anders is dan voorheen.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:41:
[...]
Heb allles wat gesuggereerd werd, geprobeerd. Misschien is die el cheapo HP laptop voor niks meer geschikt....
UTP is bijna altijd een optie. Koop bijvoorbeeld een USB-UTP dongle en stop die in een USB-poort van je laptop.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:38:
[...]
Bedraad is helaas géén optie aangezien die HP laptop niet eens meer een UTP aansluiting heeft. Tot voor kort haalde ik 150 Mbps download moeiteloos, nu blijkbaar niet meer.
Blijkft hangen op 25 Mpbs, zal wel de goedkope hardware in de goedkope HP zijjn... Zal er mee moeten leren leven, zo slecht is dat nu ook niet zo weermaar is toch niet de 150 Mpbs die ik verwachtte...
Je hebt alles in de laatste 10 minuten al geprobeerd ja? Wat heb je precies getest en wat waren de resultaten dan?demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:41:
[...]
Heb allles wat gesuggereerd werd, geprobeerd. Misschien is die el cheapo HP laptop voor niks meer geschikt....
Je hebt dus je laptop opgepakt en 30cm van je router gezet? En de repeater uitgezet? En toen opnieuw getest?demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:41:
[...]
En wat was de snelheid toen?
Effe proberen....dragon2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:44:
[...]
Je hebt dus je laptop opgepakt en 30cm van je router gezet? En de repeater uitgezet? En toen opnieuw getest?
En wat was de snelheid toen?
UPDATE... zonder repeat behaal ik hetzelde povere resultaat
Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat de investering van 50 Euro in een repeater resulteert in betere resultaten op mijn laptop er net naast? Net niet. Vroeger zag ik 150 Mpbs, nu amper 35 Mpbs. God, haat ik computers al verdien ik er al 25 jaar ruim mijn brood mee.

[Voor 37% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:51]
Kun je eens eindelijk rustig alle posts lezen, doen wat er staat en de antwoorden posten?demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:46:
[...]
Effe proberen....
UPDATE... zonder repeat behaal ik hetzelde povere resultaat
Die vragen worden niet voor niets gesteld.
Heb ik allemaal geprobeerd. Denk ik.Kheos schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:50:
[...]
Kun je eens eindelijk rustig alle posts lezen, doen wat er staat en de antwoorden posten?
Die vragen worden niet voor niets gesteld.
@demichel dit mis ik nog steeds?corporalnl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:15:
Begin eerst met het plaatsen van de volledige situatie. Welke hardware en netwerk apparatuur heb je en hoe is het aangesloten?
En dat was? Zie door het bos de bomen niet meer.dragon2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Het eerste antwoord heb je al niet gedaan.

Misschien niet zo snel door het bos racen. Maar rustig doorheen wandelendemichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:00:
[...]
En dat was? Zie door het bos de bomen niet meer.

corporalnl in "Telenet download speed"
corporalnl in "Telenet download speed"
[Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 19:02]
Scroll omhoog naar de eerste post. Lees. Voer uit. Noteer. Ga naar de tweede post. Lees. Voer uit. Enzovoort. Breng dan verslag uit.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:00:
[...]
En dat was? Zie door het bos de bomen niet meer.
Hardware: el cheapo HP laptop zonder UTP poort, enkel wireless
Software: Windows 11
Dan dien je een topic report in aub.
[Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2023 19:18]
Trollen, dus.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:05:
[...]
[Voor 104% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2023 19:18]
Nou succes verder. Hier kunnen we niks mee. Hier steek ik mijn energie niet meer in.demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:05:
[...]
Als je geen normaal antwoord kan geven kunnen we niet helpen.
[Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 19:07]
Laptop 1 meter naast access point. Zonder muur er tussen.
Access point vastzetten op alleen 2.4Ghz
Check op laptop welke kanalen overbezet zijn, met iets als https://apps.microsoft.co...BLGGH33N0N?hl=en-gb&gl=gb
Herhaal op de plaats waar je je laptop wilt hebben
Bedenk welk kanaal op beide plaatsen het meest vrij is, stel in in access point
Edit: dude... Of drie keer adem halen? Men probeert je te helpen.
[Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2023 19:11]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.