sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Telenet download speed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.123 views

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 20:50
Vreemd. Ik doe de test op "Telent speedtest". Soms is die 160 Mpbs, uitstekend. Soms is die 2 Mpbs, huilen met de pet op. Een Wifi Repeater staat letterlijk 20 centimeter van mijn laptop....

Iemand een idee?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Begin eerst met het plaatsen van de volledige situatie. Welke hardware en netwerk apparatuur heb je en hoe is het aangesloten?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bovenstaande, en speedtest doe je eerst bedraad, rechtstreeks vanaf je modem/router, dus niks ertussen.

Anders ben je en je wifi aan het testen, en je netwerk aan het testen, en weet je niet eens wat de snelheid eigenlijk zou moeten zijn.

• demichel
Ben draadloos aan het testen. Laptop heeft niet eens een UTP aansluiting meer...

Normaal zou rond de 150 MPs moeten zijn.

Ben geconnecteerd met een standaard Telenet router, maar heb daar gisteren een TP Link repeater tussen geplaatst die letterlijk 30 centimer van mijn laptop staat,... dus zou top moeten zijn.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is die repeater met netwerkkabel aangesloten, of draadloos?

The devil is in the details.

• demichel
Hahn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:25:
Is die repeater met netwerkkabel aangesloten, of draadloos?
Draadloos.

• Hahn
  • Nu online
En waarom denk je dan dat dat top zou moeten zijn? Als je een repeater neerzet waar het draadloze signaal van je router amper kan komen, dan gaat je repeater ook moeite hebben om daar wat fatsoenlijks van te maken.

Test eens dichterbij de bron (dus je router die wél met netwerkkabel aangesloten is).

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
Ik zou beginnen om de repeater even los te halen.
Zo`n ding kan ook het slechte signaal doorsturen (bouncen)

DPC Chef-kok :)

• demichel
Haal nu amper 35 mpbs :( met een repeater naast dat ding. Damn networks. I hate IT.

Zou het mijn el cheapo HP laptop zijn die het simpelweg niet aankan???

[Voor 30% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:30]

• Hahn
  • Nu online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:29:
Haal nu amper 35 mpbs :( met een repeater naast dat ding. Damn networks. I hate IT.
Je kan het wel blijven herhalen over je repeater (pun intended), maar een wifi repeater neerzetten waar het signaal al slecht is, gaat niks oplossen.

Je wifi repeater heeft een goed en sterk signaal nodig om vervolgens zelf het signaal weer goed en sterk door te kunnen zetten.

Zet de wifi repeater uit, ga dichtbij je router staan die aangesloten is met netwerkkabel, en test eerst daar wat wifi doet.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:13
Repeater maakt het signaal niet magische beter, als deze vlak bij je laptop staat zie je geen verbetering. Je zou hem ergens halverwege kunnen zetten en kijken of dat beter werkt, of, nog beter, deze met een draad aansluiten op je router.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:29:

Zou het mijn el cheapo HP laptop zijn die het simpelweg niet aankan???
Haal je repeater er eens tussenuit. Trek dat ding helemaal uit, en test op een paar centimeter afstand van je router als bedraad écht geen optie is.

• demichel
Oon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:37:
[...]

Haal je repeater er eens tussenuit. Trek dat ding helemaal uit, en test op een paar centimeter afstand van je router als bedraad écht geen optie is.
Bedraad is helaas géén optie aangezien die HP laptop niet eens meer een UTP aansluiting heeft. Tot voor kort haalde ik 150 Mbps download moeiteloos, nu blijkbaar niet meer. :(

Blijkft hangen op 25 Mpbs, zal wel de goedkope hardware in de goedkope HP zijjn... Zal er mee moeten leren leven, zo slecht is dat nu ook niet zo weer :( maar is toch niet de 150 Mpbs die ik verwachtte...

[Voor 19% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:40]

• corporalnl
  • Nu online
En wat is er veranderd in de tussentijd? Daarnaast kijk is rustig naar de geboden oplossingen/test situaties en lees die goed ipv half.

Je hebt ook nog steeds niet de hardware gemeld die je hebt.

[Voor 23% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 18:41]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18
Usb c naar utpverloopje kost een paar euro.

• demichel
corporalnl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:40:
En wat is er veranderd in de tussentijd? Daarnaast kijk is rustig naar de geboden oplossingen/test situaties en lees die goed ipv half.
Heb allles wat gesuggereerd werd, geprobeerd. Misschien is die el cheapo HP laptop voor niks meer geschikt....

• corporalnl
  • Nu online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:41:
[...]

Heb allles wat gesuggereerd werd, geprobeerd. Misschien is die el cheapo HP laptop voor niks meer geschikt....
Geen idee. Weet niet eens welke Laptop je hebt. En wat er anders is dan voorheen.

• Hahn
  • Nu online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:38:
[...]

Bedraad is helaas géén optie aangezien die HP laptop niet eens meer een UTP aansluiting heeft. Tot voor kort haalde ik 150 Mbps download moeiteloos, nu blijkbaar niet meer. :(

Blijkft hangen op 25 Mpbs, zal wel de goedkope hardware in de goedkope HP zijjn... Zal er mee moeten leren leven, zo slecht is dat nu ook niet zo weer :( maar is toch niet de 150 Mpbs die ik verwachtte...
UTP is bijna altijd een optie. Koop bijvoorbeeld een USB-UTP dongle en stop die in een USB-poort van je laptop.

• Hahn
  • Nu online
[...]

Je hebt alles in de laatste 10 minuten al geprobeerd ja? Wat heb je precies getest en wat waren de resultaten dan?

• dragon2
  • Niet online
[...]

Je hebt dus je laptop opgepakt en 30cm van je router gezet? En de repeater uitgezet? En toen opnieuw getest?
En wat was de snelheid toen?

• demichel
dragon2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:44:
[...]

Je hebt dus je laptop opgepakt en 30cm van je router gezet? En de repeater uitgezet? En toen opnieuw getest?
En wat was de snelheid toen?
Effe proberen....

UPDATE... zonder repeat behaal ik hetzelde povere resultaat

Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat de investering van 50 Euro in een repeater resulteert in betere resultaten op mijn laptop er net naast? Net niet. Vroeger zag ik 150 Mpbs, nu amper 35 Mpbs. God, haat ik computers al verdien ik er al 25 jaar ruim mijn brood mee. :'(

[Voor 37% gewijzigd door demichel op 13-02-2023 18:51]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:52
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:46:
[...]

Effe proberen....

UPDATE... zonder repeat behaal ik hetzelde povere resultaat
Kun je eens eindelijk rustig alle posts lezen, doen wat er staat en de antwoorden posten?
Die vragen worden niet voor niets gesteld.

• demichel
Kheos schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:50:
[...]

Kun je eens eindelijk rustig alle posts lezen, doen wat er staat en de antwoorden posten?
Die vragen worden niet voor niets gesteld.
Heb ik allemaal geprobeerd. Denk ik.

• corporalnl
  • Nu online
corporalnl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:15:
Begin eerst met het plaatsen van de volledige situatie. Welke hardware en netwerk apparatuur heb je en hoe is het aangesloten?
@demichel dit mis ik nog steeds?

• dragon2
  • Niet online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:52:
[...]
Heb ik allemaal geprobeerd. Denk ik.
Het eerste antwoord heb je al niet gedaan.

• demichel
dragon2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Het eerste antwoord heb je al niet gedaan.
En dat was? Zie door het bos de bomen niet meer. :(

• corporalnl
  • Nu online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Misschien niet zo snel door het bos racen. Maar rustig doorheen wandelen ;) Heb je al eerder gequote.

corporalnl in "Telenet download speed"

corporalnl in "Telenet download speed"

[Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 19:02]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:52
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Scroll omhoog naar de eerste post. Lees. Voer uit. Noteer. Ga naar de tweede post. Lees. Voer uit. Enzovoort. Breng dan verslag uit.

• demichel
Hardware: el cheapo HP laptop zonder UTP poort, enkel wireless
Software: Windows 11

• dragon2
  • Niet online
*knip*
Dan dien je een topic report in aub.

[Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2023 19:18]

• dragon2
  • Niet online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Trollen, dus.

• demichel
Modbreak:Dit heeft hier niks te zoeken.

[Voor 104% gewijzigd door tweakduke op 13-02-2023 19:18]

• corporalnl
  • Nu online
demichel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Nou succes verder. Hier kunnen we niks mee. Hier steek ik mijn energie niet meer in.

Als je geen normaal antwoord kan geven kunnen we niet helpen.

[Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 13-02-2023 19:07]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stekker uit repeater.
Laptop 1 meter naast access point. Zonder muur er tussen.
Access point vastzetten op alleen 2.4Ghz
Check op laptop welke kanalen overbezet zijn, met iets als https://apps.microsoft.co...BLGGH33N0N?hl=en-gb&gl=gb
Herhaal op de plaats waar je je laptop wilt hebben
Bedenk welk kanaal op beide plaatsen het meest vrij is, stel in in access point

Edit: dude... Of drie keer adem halen? Men probeert je te helpen.

[Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2023 19:11]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit heeft niks te zoeken in AZ en zo gaan we niet met elkaar verder. Het topic gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee