We hebben 6 dagen internetstoring gehad. Dit is eindelijk vanochtend verholpen. Nou had/heb ik achter de Fritzbox nog een Deco mesh-routersysteem met eigen subnet. Daar draait op een raspberry pi4 pihole, homeassistant en nog wat spul en kan ik extern benaderen via https://hass.domein via een nginx-reverse-proxy op de pihole.
Zelfs vanochtend na herconfiguratie van de Deco-mesh (want die was na 6 dagen alle info kwijt) werkte het nog, maar ergens is er een bitje omgevallen en wil het niet meer werken. Opnieuw de Deco-mesh ingericht maar zonder succes. Ik raak een beetje lost. Met VPN kan ik wel naar mijn fritzbox, maar helaas (ook) niet meer via webssh naar mijn raspberry pi4.
En op mijn Deco-mesh-router gaan poort 80, 443 en 22 naar de Pi4.
Poorten op de Pi4 staan open, getuige tcping <ip-adres pi4> 80 etc.
Helaas geeft tcping 192.168.178.22 80 aan dat ze niet open zijn. en vanaf mijn fritzbox vpn kon ik naar 192.168.178.22 connecten via ssh en kwam dan mooi op mijn pi4 uit in het 10.x-netwerk.
Na uren zoeken ben ik lost. Wat zie ik hier over het hoofd?
Zelfs vanochtend na herconfiguratie van de Deco-mesh (want die was na 6 dagen alle info kwijt) werkte het nog, maar ergens is er een bitje omgevallen en wil het niet meer werken. Opnieuw de Deco-mesh ingericht maar zonder succes. Ik raak een beetje lost. Met VPN kan ik wel naar mijn fritzbox, maar helaas (ook) niet meer via webssh naar mijn raspberry pi4.
En op mijn Deco-mesh-router gaan poort 80, 443 en 22 naar de Pi4.
Poorten op de Pi4 staan open, getuige tcping <ip-adres pi4> 80 etc.
Helaas geeft tcping 192.168.178.22 80 aan dat ze niet open zijn. en vanaf mijn fritzbox vpn kon ik naar 192.168.178.22 connecten via ssh en kwam dan mooi op mijn pi4 uit in het 10.x-netwerk.
Na uren zoeken ben ik lost. Wat zie ik hier over het hoofd?