Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over een maandje of 2 wordt er hier thuis een hybride warmtepomp geïnstalleerd, een Remeha Elga Ace 4, naast de Remeha Calenta 28 CW4 CV ketel. We hebben nu de iSense thermostaat hiervoor hangen.

Nu had ik vandaag een werkvoorbereidingsgesprek, en toen gaf die werkvoorbereider aan dat het beter was om de iSense te vervangen voor de eTwist, want die was zelflerend en zorgde er dus vanzelf voor dat je zuiniger ging stoken. Verder is ie connected (ik weiger het woord slim te gebruiken voor dit soort apparatuur ;-)), maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd.

Nu had ik toch wat twijfels, en ben ik op de Remeha website gaan zoeken. Behalve dat de eTwist nogal wat kuurtjes lijkt te hebben (daar is de iSense ook niet helemaal vrij van, die 'slijt' nogal hard is mijn ervaring), lijkt er behalve de connected functionaliteit helemaal geen zelflerend verhaal in te zitten. Ik heb zelfs nog even de klantenservice van Remeha gebeld, en die dame adviseerde me zelfs om vooral niet voor de eTwist te gaan. Die zelflerende functionaliteit zit er nog helemaal niet in, misschien in de toekomst, maar dat is nog in ontwikkeling. En de iSense zou gewoon veel beter zijn.

Nu neig ik er dus sterk naar on mn huidige iSense gewoon te houden, scheelt toch een flink bedrag. Maar toch even hier m'n oor te luister leggen of er mensen zijn die ervaring hebben met de 2, en of de eTwist nog iets toevoegt als ik die niet-connected gebruik?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:01
Er is dus geen voordeel in jouw situatie ik het goed lees? Dan simpel antwoord: nee

Hoeveel rekent degene hiervoor? Meer dan €210? (Daarvoor kun je hem online krijgen)

Een thermostaat vervangen stelt echt niks voor. Dat is meestal 2 draadjes. Als dit later wel nodig is kan je dit zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn vraag is óf er voordeel te behalen valt door over te stappen op de eTwist. Ik heb tenslotte nu 2 verhalen (installateur zegt van wel, want zelflerend en werkt goed samen met warmtepomp, Remeha zegt van niet). Dus ik hoor dan graag ervaringen van mensen of het ene of het andere verhaal klopt.

Ik geloof ook wel dat ik prima later kan overstappen, draai m'n hand niet om voor een thermostaat vervangen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Tees op 13-02-2023 17:42 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb er 1 en vind het een rotding die eTwist, zeer traag, loopt regelmatig vast, etc.
(Calenta Ace CW6 40L)