Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn vraag
De gemeten ruimte temperatuur zichtbaar op de Round thermostaat en EvoHome bedieningspaneel zijn correct en gelijk. Maar in de app (en dus ook in mijn Domotica) is deze opeens sinds vanochtend onveranderlijk en fout.
Ik heb al veel geprobeerd, maar geen resultaat.
Weet iemand de oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft dus EvoHome wifi, met de laatste FW een Round Thermostaat en een HR90 radiatorkraan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al:
On line op het portal een check gedaan (daar zie ik hetzelfde probleem als in de APP)
De APP afgesloten en weer geopend.
In de APP refresh uitgevoerd.
De zone apparatuur van nieuwe batterijen voorzien
De EvoHome centrale gereset
De desbetreffende zone verwijderd en weer aangemaakt.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 14:43
Wat heel sporadisch nog wel eens wil gebeuren, is dat er in de app iets misgaat. Een ander bekend issue is een nieuwe "spookzone", die niet bestaat in je EvoHome Touch zones, maar wel in de App (en site), met een temperatuur van 35 graden (zo uit het hoofd).

De oplossing die dan veelal werkt, is om het systeem uit de lokatie te verwijderen via site, en deze dan na 5 minuten weer toe te voegen. Denk er wel aan dat je de CRC code en het MAC adres van je EvoHome Touch nodig hebt om hem weer toe te voegen.

Die kun je vooraf bekijken in de site, of anders op het EvoHome touch panel vinden door het frontje eraf te klikken.

Verwijderen van de Thermostaat kan via de juiste lokatie, naar de knop "Systeem weergeven". Daar staan de MAC en CRC gegevens, makkelijk te copy/pasten ;) Rechts onderin zit een linkje naar "Thermostaat verwijderen".

Daarna kun je via een knop op dezelfde plek de thermostaat na 5 minuten weer toevegen.

Mogelijk werkt dat ook om deze specifieke issue op te lossen...

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Powerplay enabled | 1x Sessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De oorzaak ligt bij de server van TTC. In de App verscheen bijgevoegde mededeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBqykbwe5rCiMV0Xcx9dfKrKtec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KxbAbdnhTDV4i9jgqKM7HZwx.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 14-02-2023 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En na ruim meer dan 24 uur is eindelijk de storing verholpen lijkt het. Ik krijg weer de juiste ruimtetemperaturen binnen van de web-api.