Toon posts:

Lood komt omhoog thv verluchtingsbuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thmrts
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03 23:23
Hoi iedereen! Long time lurker, first time poster. Ik merkte vandaag op dat het lood rond onze verluchtingsbuis geplooid staat, maar begrijp niet goed hoe dit gekomen is.

Ik heb een foto toegevoegd:

Nu vroeg ik mij af of dit gehele stuk vervangen dient te worden of kan ik dat makkelijk terug plat krijgen? Enige tips of ideeën hoe ik dat zelf snel kan oplossen? Of schakel ik gewoon beter een dakwerker? (Lijkt mij gewoon een te kleine klus) :)

Beste antwoord (via thmrts op 13-02-2023 17:33)

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03 07:23
Het is net of dat de buis omhoog gekomen is. Zit hij misschien los?
Je zou (als het lood nog heel is) de buis voorzichtig om laag kunnen drukken en daarna even het lood aanduwen zodat het weer netjes afsluit.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03 07:23
Je zou (als het lood nog heel is) de buis voorzichtig om laag kunnen drukken en daarna even het lood aanduwen zodat het weer netjes afsluit.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

talin

My god is the sun!

de aarde draait wel heel hard rond maar dit lijkt me toch van binnenuit gekomen te zijn.
check de buis eens binnen ( onder het dak ) daar zal volgens mij de oorzaak liggen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• thmrts
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03 23:23
Scheppie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:48:
Yep, je had gelijk. Hebben het terug mooi kunnen aandrukken en plat gekregen. Wel gezien dat er al water is binnengekomen, maar niks dramatisch (gelukkig maar!)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik zou er nu wel ernstig rekening mee houden dat de waterdichtheid niet meer gegarandeerd is. Goed in de gaten houden dus. Na een bui weet je meer ;)

Hier staat tekst

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee