Toon posts:

Geheugen (volgens QVL) voor X570S Aero G

Pagina: 1
Acties:
Ik wil graag 2x 16 GB 3200 MHz in een X570S bord prikken, met een Ryzen 5800 X3D processor.

Als ik de QVL lijst van Gigabyte erbij pak staat er ontzettend veel geheugen in, maar vaak als setje van 4, of een afwijkende snelheid, of niet meer leverbaar, of peperduur. Ik kom er niet uit.

Heeft iemand een tip welk geheugen goed werkt met deze combinatie, verkrijgbaar en enigszins betaalbaar is?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:08
Wat is volgens jouw betaalbaar?

Als je 32GB DDR4 wilt dan kom je al gauw aan de 200 euro.

Je zou deze kunnen nemen: uitvoering: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-32GTZNC

Die kan max 3600 aan, maar kan je altijd terug zetten naar 3200 als dat de max is.

Goedkoop setje dat ik heb kunnen vinden dat op de QVL staat is deze: uitvoering: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18

Die komt op ongeveer 70 euro uit.
Zorg wel dat je versie 3.31 minimaal hebt!

Betreft 4x 8 en 2x 8 zie ik ipv 2x 16. Excuus.

Ik vermoed dat deze wel gaat werken: uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC

De f4-3600c16d staat op de lijst alleen niet specifiek de 32GVKC. Je zou die kunnen proberen. Mocht het niet werken, stuur je het terug (bij online aanschaf).

[Voor 23% gewijzigd door Wylana op 13-02-2023 14:27]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Met goedkoop doel ik op dit, maar dat is blijkbaar niet geschikt voor het mobo.

uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 13:10
Ik heb ook een gigabyte x570 bord icm met dit geheugen, uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-32GVK.
Het 32GB setje staat ook niet op de qvl van mijn bord maar de 16GB wel, bij werkt alles feilloos.

C16 vs c18 maakt voor een 5800x3d misschien een procent of 2 á 3 uit in prestaties, in dagelijks gebruik zul je er niks van merken.
Dank, daar kan ik wat mee d:)b

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 20:59
Zie mijn signature voor de combi die ik succesvol gebruik. Succes met je zoektocht / keuze...

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 18:42

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zou me toch niet teveel blind staren op een QVL.... de kans dat een setje geheugen prima werkt en niet op de QVL staat is vele malen groter dan dat het niet werkt.

Ik zet al een jaar of 20+ systemen in elkaar en die paar keer dat geheugen echt niet wilde werken in al die jaren is op 1 hand te tellen. Ik kijk alleen naar capaciteit, snelheid en prijs en druk zonder me wat van een QVL aan te trekken alles in elkaar.

Enige wat ik wel heb ervaren met het AM4 platform is dat soms het geheugen niet vanzelf goed op snelheid gezet wordt, vaak kom ik 2666 MHz of 3200 MHz geheugen tegen dat standaard op de basissnelheid van 2133 MHz wordt gezet door het moederbord. Meestal is het afdoende om 1 of 2 keer de juiste XMP config in te stellen in het BIOS.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee