Toon posts:

Dvd speler aansluiten op desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chetbaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-03 15:41
Mijn vraag
...
Ik wil een dvd branden en zie dat ik wel een dvd speler in mijn desktop pc heb, naar dat hiervoor geen aansluitkabels aanwezig zijn. Ik zie dat er twee vrije plekken zijn op het moederbord maar geen idee of deze voor de dvd speler geschikt zijn. Hoe kom ik daarachter?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoe stuur ik ook alweer relevante informatie over mijn pc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via chetbaker op 15-02-2023 01:26)

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 08:19
Het lijkt erop dat deze gewoon standaard SATA Data en Power kabels gebruiken.

In principe werkt het gewoon hetzelfde als een HDD aansluiten.

Het gaat dus als volgt: Zoek de SATA Power kabel tussen de kabels van je voeding (PSU) en sluit deze aan op de lange connector. Vervolgens heb je een losse SATA Data kabel nodig, deze sluit je aan op de kleine connector en dan vervolgens op een lege SATA connector op je moederbord.

Voila! Nu heb je een DVD player die werkt.

Alle reacties

• chetbaker
otherboard
Manufacturer ASRock
Model AB350M Pro4 (AM4)
Chipset Vendor AMD
Chipset Model Ryzen SOC
Chipset Revision 00
Southbridge Vendor AMD
Southbridge Model B350
Southbridge Revision 51
System Temperature 25 °C
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version P5.90
Date 3-7-2019
Voltage
CPU CORE 1.248 V
VPPM 0.464 V
AVCC 3.408 V
3VCC 3.408 V
+12V 11.986 V
VDDCR_SOC 0.920 V
DRAM 0.256 V
VIN7 0.200 V
VDDP 1.048 V
+1.8V 1.816 V
VIN11 0.232 V
+5V 5.112 V
Chipset +1.05V 1.048 V
PCI Data
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation PCIE1
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 0
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x16
Slot Designation PCIE2
Slot Number 1
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x4
Slot Designation PCIE3
Slot Number 2
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x4
Slot Designation M2_1
Slot Number 3

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Je hebt inderdaad de juiste sata poorten vrij op dit moederbord en waarschijnlijk ook wel een power aansluiting vrij op je voeding, daarmee sluit je deze aan. Enige wat je dan nog nodig hebt is een sata kabel, even kijken bij een pc winkel, kosten een paar euro.

[Voor 5% gewijzigd door NimRod1337 op 13-02-2023 13:01]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De linker aansluiting is voeding op je DVD drive, de rechter voor (sata) data. Je moet dus even kijken of je nog een vrije voedingsaansluiting beschikbaar hebt op je voeding (lijkt mij wel) en je dient een sata kabeltje te regelen.

Alles aansluiten en uitproberen met de voeding van de kast af.

Testing, one, two ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• KilleBladhark
Het lijkt erop dat deze gewoon standaard SATA Data en Power kabels gebruiken.

In principe werkt het gewoon hetzelfde als een HDD aansluiten.

Het gaat dus als volgt: Zoek de SATA Power kabel tussen de kabels van je voeding (PSU) en sluit deze aan op de lange connector. Vervolgens heb je een losse SATA Data kabel nodig, deze sluit je aan op de kleine connector en dan vervolgens op een lege SATA connector op je moederbord.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

3x een soortgelijk antwoord, dat moet afdoende zijn ;)

Testing, one, two ...

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:01:
3x een soortgelijk antwoord, dat moet afdoende zijn ;)
Dat is ook wel eens anders :D

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zou wel rampzalig zijn als het hier ook het geval zou zijn :+

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KilleBladhark schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:00:
[knip]

V.w.b. dat laatste, je mag je wel afvragen waarom ie eigenlijk niet al is aangesloten? Hopelijk doet ie het ook nog.

Testing, one, two ...

• KilleBladhark
Mogelijk een overgekocht systeem waarbij de vorige eigenaar deze simpelweg heeft afgekoppeld om de kabels ergens anders voor te gebruiken.

Kan me redelijk wat redenen bedenken, maar daar hebben we simpelweg de context niet voor

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KilleBladhark schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:18:
Mogelijk een overgekocht systeem waarbij de vorige eigenaar deze simpelweg heeft afgekoppeld om de kabels ergens anders voor te gebruiken.

Kan me redelijk wat redenen bedenken, maar daar hebben we simpelweg de context niet voor
Dat zou idd ook het geval kunnen zijn, en daarom.... @chetbaker, laat nog even weten of het is gelukt en of het apparaat ook zijn werk doet? 👍

Testing, one, two ...

• chetbaker
Het is gelukt. Ik heb een kabel gekocht met een vertakking . Alles werkt dankzij jullie. Wederom zeer erkentelijk voor de hulp hier. Dvd speler doet het ook goed

[Voor 10% gewijzigd door chetbaker op 15-02-2023 01:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee