Toon posts:

Raar probleem RTX2080TI

Pagina: 1
Acties:

• tim199023
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-03 18:59
Ik heb 2 NVIDIA 2080TI kaarten die ik gebruik om te minen.(goedkope stroom)

Gigabyte 2080TI blower edition
MSI 2080TI blower edition(gebaseerd op founders edition volgens mij)

Er is echt een raar probleem. Het betreft oververhitting die direct aantreedt. Echter is dit bij de bovenste kaart in het slot. De kaarten zitten boven elkaar gepositioneerd en de bovenste kaart raakt oververhit na ongeveer 10 seconden en sluit zichzelf af. Echter als ik de kaarten omwissel heeft de andere kaart hetzelfde probleem. Dus de onderste kaart blijft koel en de bovenste raakt direct oververhit. Er moet iets aan de hand zijn want het is niet geleidelijk dat de hitte zich opbouw. Ook blazen ze allebei de lucht aan de zijkant eruit dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. Koelpasta is vervangen van beide kaarten en als ik ze individueel in de kast plaats werken ze perfect. Alleen met elkaar niet. Drivers zijn ook al vernieuwd. Weet iemand wat het kan zijn?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Geen idee, probeer eerst eens je volledige setup te posten en evt wat foto's. :)

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:43
Hebben ze eerder wel gewoon samen gefunctioneerd in dit systeem?

• tim199023
I-5 10400F
Kingston fury beast DDR4 3300MHZ overclocked naar 3600MHZ 4x8GB
Samsung SSD 1 Terabyte
MSI z590 Pro
1x Gigabyte 2080TI blower edition
1x MSI 2080TI blower edition(gebaseerd op founders edition volgens mij)
1x HP RTX 3060
1x EVGA RTX2060OC

Foto zal ik nog plaatsen.

• tim199023
Nee ze hebben nog niet goed samengewerkt. Heb trouwens een NV-link bridge besteld. Geen idee of dat verschil kan maken.

• tim199023
Voorpaneel staat overigens volledig open. En 12 Coolermaster/corsair fans dus luchtdoorstroming kan het volgens mij ook niet zijn.

• tim199023
Nog vergeten:
1x corsair 1000 watt gold
1x coolermaster 650 watt bronze via ATX splitter

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:43
Dat dit systeem überhaupt boot is al een technisch wonder aangezien een 10400 niet op een z690 past... :+

• tim199023
Excuses z590

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is een vrij normaal fenomeen.

Als je er niet minimaal 1 PCIe slot ruimte tussen laat kan de kaart niet ademen. Blower kaarten hebben wel frisse lucht nodig.
Je zou op precies de tussenruimte een paar fans kunnen hangen voor aanvoer (dus geraamte naar onderen, voorkant van de fan naar boven) en kijken of dat helpt.
Met dual slot kaarten zou het dan op zich moeten lukken. Triple slot is een nogo, dan zitten de bovenste alleen maar hete lucht van de achterkant van de kaart eronder aan te zuigen.

I reject your reality and substitute my own

• tim199023
Ja maar het is echt letterlijk nog geen 10 seconden dan schakelt hij zichzelf al uit door oververhitting. Om precies te zijn na 7 seconden.

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-03 13:09
Zijn nogal wat kaarten. Hoe zit het met je voeding? Wat gebruik je? Geen kaart die overigens in 10 seconden oververhit raakt tijdens het opstarten ookal zitten ze op elkaar geplakt. Dus het probleem zit mijn inziens ergens anders. Maken de koeler (bovenkant) en PCB (onderkant) contact met elkaar, misschien iets qua kortsluiting oid?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:00
Ben benieuwd naar de kast met 4 videokaarten.

Welke voedingen zijn het exact? Ze hebben een modelnummer.

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 08:19
Is er überhaupt al gekeken wat er gebeurt met de voltage van de GPU die in de 2de slot zit? Misschien staat deze wel op een veel te hoge value.

Mijn enigste conclusie met de gegeven info is dan dat er een te hoge voltage wordt gegeven aan de 2de kaart, of er is iets mis met de PSU's

Graag zie ik screenshots tegemoet van bijvoorbeeld HWinfo o.i.d.

• tim199023
2 kaarten zitten niet in de kast , heb ik een aparte kast voor gemaakt. Voedingen staan hierboven. 1x1000 watt en 1 x 1600 watt. Kaarten maken geen contact. Ik ga wel voltagen van PCIE slot checken en ik ga HW info uploaden.

• tim199023

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:19
Wel een goeie connectie met de voeding voor beide kaarten? Klinkt eigenlijk als een probleem dat er mogelijk teveel wattage direct uit de PCI-E poort(en) getrokken wordt (moederbord zegt "kaduk").

Misschien wil je iets ertussen doen wat in extra stroom op de PCI-E poort kan voorzien.

Weet je zeker dat deze uit gaat door oververhitting en niet een andere reden?

[Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 13-02-2023 14:44]

• tim199023
Het probleem is gevonden. Het zit hem in het slot van de grafische kaart. Geen idee wat het probleem is. Hij blijft ook hangen in de bios als ik met een kaart in dat slot opstart. Hij start alleen via het onderste slot. Maar moederbord heeft nog garantie. Zal ik hem terugsturen of kan ik zelf nog iets testen?

• tim199023
Nog een toevoeging, als hij eenmaal is opgestart en ik plaats de beelschermkabel in de bovenste gpu functioneert hij wel. Wat erg vreemd is lijkt mij.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:39
tim199023 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:32:
Het probleem is gevonden. Het zit hem in het slot van de grafische kaart. Geen idee wat het probleem is. Hij blijft ook hangen in de bios als ik met een kaart in dat slot opstart. Hij start alleen via het onderste slot. Maar moederbord heeft nog garantie. Zal ik hem terugsturen of kan ik zelf nog iets testen?
Terugsturen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee