sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Beste vloer voor op zolder

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:56

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
We gaan onze zolder verbouwen.
Daar bevinden zich een sportkamer, een kantoortje, een technische ruimte en de overloop waar de wasmachine en droger komen te staan.
Het liefste zou ik in alle ruimtes hetzelfde materiaal op de vloer willen leggen.

Maar wat is dan een goede keuze?
In de sportkamer komen nog matten te liggen.
Goed en makkelijk schoon te maken is een pré.
Duurzaam in de zin van dat het lang meegaat en toch mooi blijft.

Prijs is natuurlijk ook van belang, maar niet het belangrijkste (al zal ik er geen parket neerleggen)

De ondervloer is beton.
Moet nog wel vlak gemaakt worden in de sportkamer, want dat is asbesthoudende lijm verwijderd door een saneerder.

[Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 13-02-2023 12:44]

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28
gietvloer, plakpvc

[Voor 31% gewijzigd door mgizmo op 13-02-2023 09:50]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02

keur0000

-------- N O N E --------

PVC
https://bacovloeren.nl/wp...21/03/IMG_0116-scaled.jpg

[Voor 92% gewijzigd door keur0000 op 13-02-2023 09:53]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Linoleum

Kies er dan eentje in projectkwaliteit, die ook in kantoren gebruikt wordt.

[Voor 83% gewijzigd door Joris748 op 13-02-2023 09:52]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Joris748 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:51:
Linoleum

Kies er dan eentje in projectkwaliteit, die ook in kantoren gebruikt wordt.
Wat is het grote voordeel van Linoleum op Vinyl?

(Ik was de rollen Vinyl-vloer al weer helemaal vergeten)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02

keur0000

-------- N O N E --------

Rzaan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Dit zijn losse plakstrips in PVC, neem ik aan?
Ja, of met lijm ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Rzaan misschien goed om even te vermelden wat de onderliggende constructie is. Is dat mooi vlak beton, of een ouderwetse houten balkenlaag (en in dat laatste geval: hoe vlak is die)? In hoeverre is temperatuur/geluidsisolatie nog een factor in de materiaalkeuze?

[Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 13-02-2023 12:27]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:26:
@Rzaan misschien goed om even te vermelden wat de onderliggende constructie is. Is dat mooi vlak beton, of een ouderwetse houten balkenlaag (en in dat laatste geval: hoe vlak is die)? In hoeverre is temperatuur/geluidsisolatie nog een factor in de materiaalkeuze?
Dank voor de tip.
Aangepast in de OP.

De ondervloer is beton.
Moet nog wel vlak gemaakt worden in de sportkamer, want daar is asbesthoudende lijm verwijderd door een saneerder.

Temperatuur en geluid zijn niet van het hoogste belang.
Mooi meegenomen, maar geen must.

In de sportkamer wordt vooral gesport op van die 5 cm dikke judomatten.

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:48
Ik heb op zolder een kantoor, middenstuk en was/technische ruimte. De cementdekvloer is niet heel mooi en vlak. Ik heb een ondervloer gelegd van die bruine platen. Dempt & egaliseert goed. Daaroverheen een laminaat met vochtwering. Er zijn wel betere oplossingen, maar voor een zolder vond ik het mooi zat en mbt prijs goed.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:33
Als er gesaneerd is ivm asbest houdende lijm zal je eerst egaliseren voordat je een andere vloer gaat leggen.

Voor wat jij beschrijft zou ik pvc vloer nemen is toch wat warmer dan een Linoleum vloer maar dat is smaak.

Zal wel krasvaste vloer nemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Rzaan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:48:
In de sportkamer komen nog matten te liggen.
Pas daar even mee op. Dat soort matten kunnen weekmakers bevatten en dat gaat niet zo goed samen met PVC, vinyl en bepaalde soorten gietvloeren. Het zou zonde zijn als je na een paar jaar je matten opruimt en een grote uitgebeten plek overhoudt.

Ik zou in een sportzaaltje niet per se dezelfde vloer willen leggen als op de rest van de zolder. Leg daar goedkope tapijttegels ofzo, dat dempt geluid ook wat beter en het is niet meteen kapot als je eens een gewicht ofzo laat vallen naast de matten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Sterre_Silver
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-02 09:23
*snip* zie pushmessage

[Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 14-02-2023 09:52]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Xander schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:47:
Pas daar even mee op. Dat soort matten kunnen weekmakers bevatten
Ik associeer weekmakers met iets dat eigenlijk verboden is.
Maar heb je dat gewoon nodig in zo'n mat?
En hoe weer je dat die erin zitten?

Wat ik wel merk is dat waar de matten gelegen hadden, een onderliggende laminaatvloer veel gladder werd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee