Op vrijdag 31 augustus 2001 17:35 schreef Darkman het volgende:
Niet dat ik geen forse aanhanger was van supersocket7 in die tijd hoor, maar wat doen jullie nou nog met die ss7 k6/2's en k6/3's in jullie systemen ?? zijn jullie er echt zo hard aan vastgerot ? die dingen presteren echt knaak vergeleken met een duron 600 dus ja misschien tijd om te upgraden een keertje ? of spellen jullie geen spelletjes

Ik had ook een heel mooi SS7 systeempje (k6-3+ 450@600), maar dat heb ik laatst verkloot door per ongeluk veelsteveel volt door die processor heen te jagen

Het mooie deraan was dat je toch nog een mooie upgrade kon krijgen zonder veel geld kwijt te zijn aan een nieuw mobo, nieuw geheugen en een nieuwe processor. En vergis je niet in de snelheid van die k6-3+... die was even snel als een gelijkgeklokte P3 in kantoorapplicaties! Alleen in spelletjes liep hij nog steeds iets achter op een P3 (megahertz of 50) door de slechte FPU. Dit werd wel weer wat rechtgetrokken door die supersnelle L2 cache en als bonus het cache op je mobo dat als L3 cache ging werken maar nog net niet helemaal voldoende om een gelijkgeklokte P3 bij te benen in spelletjes.
Bovendien genereerde hij slechts zeer weinig warmte (20 watt), waardoor je er heel mooi een superstil systeempje van kunt maken (is me net niet gelukt om een compleet passief gekoeld systeem te maken), en had hij PowerNow waarmee je lekker onder windows de multiplier on the fly kon veranderen
Op zich was ik zelfs nog van plan om nog een jaartje door te gaan met dat systeempje, want ik speel dus idd niet zoveel spelletjes (kheb ook nog een voodoo3). Maar nu ik die processor verkloot heb, ben ik dus idd ook maar gaan upgraden (K7T Turbo, 1Ghz Athlon, 512MB, 80GB). Geld is het probleem niet, maar ik had gewoon niet iets snellers nodig voor m'n kantoorapplicaties en dat P5A mobo had ook alles wat ik nodig had (USB, UDMA/33, AGP, enz).
Verder is
dit misschien nog wel een leuk draadje om te lezen. Daar staat veel in over het verschil in snelheid & overklokbaarheid van een k6-2+ en k6-3+ (heb ze beide gehad). Helaas is het draadje wat daaraan vooraf ging (met veel info over de mobiele plus serie in het algemeen) verloren gegaan in BC3