Toon posts:

Koptelefoon vraag, zal wel een Sennheiser worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-03 05:37
Wat ik nu heb, een Sennheiser GSP 300 (epos) Een Scarlett Solo en twee Adam TV5.

Ik wil een andere koptelefoon.

Ik denk aan 100 - 150 euro. Desnoods iets meer.

Ik ben al jaren een Sennheiser fan, maar krijg de laatste tijd toch het idee, dat de kwaliteit (duurzaamheid) minder word.

Van de GSP 300 word nu al weer de volume knop minder. Ik hoop dat dit vooral door enos komt.

Ik heb natuurlijk al gezocht en kom het begrip open koptelefoon tegen.

Als ik dat goed begrijp is dat precies wat ik niet wil. Ik vind het juist prettig als een koptelefoon het omgevingsgeluid dempt.

Ik wil dus een gesloten model? Over the ear ?

Deze dus niet ?
https://www.sennheiser-hearing.com/nl-NL/p/hd-599/

Via bol com zag ik deze al voor 159.

Ik wil ook niet draadloos en het liefst een 6.5mm jack want die past goed in de solo.

Ik heb het wel een beetje gehad met die 3.5mm jacks, waar ik dan weer een adapter voor nodig heb bij de solo.
Ook lijken die 3.5 mm stekkers nooit echt goed in het moederbord te passen.
Dan moet ik aan de stekker gaan draaien om goed contact te krijgen.

Gebruik koptelefoon, luisteren naar muziek en muziek maken met een daw. (LMMS)
Voor het mixen van me eigen muziek zijn ook de Adam TV5 aangeschaft.

Op zich werkt de GSP nog prima, maar ik wil een iets betere koptelefoon, geen headset meer.
Als ik echt een headset nodig heb, dan heb ik altijd de GSP 300 nog. :)

Alle reacties

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
Ik zou voor een Beyerdynamic DT 770 Pro gaan, het is een hele fijne headphone zeker in die prijsklasse. :)

It's All In The "Mix"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DT770Pro past in je budget, is een uitstekend ding en gaat lang mee; ik heb er zelf een die ik in 2004 heb gekocht. Komt wel met een 3.5mm plug maar dan wel met een adapter die erop schroeft, dat is quasi je beste optie want hoofdtelefoons in die prijscategorie die met een 6.3mm plug komen (zonder adapter) zijn er eigenlijk niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Philips Fidelio X2HR of Sennheiser HD560S.

Heb de Fidelio al aantal jaren en bevalt nog steeds goed. Maar bij nieuwe aanschaf zou ik de Sennheiser kopen. De 560S is beter dan de 599.

[Voor 58% gewijzigd door Zenix op 13-02-2023 01:34]

• Gps4l
Dank jullie wel en apart dat de 6.3 mm niet binnen mijn budget passen.

Een adapter die je er op schroeft klinkt al beter als die klik dingen.

Grappig dat ik via bol weer bij bax music uitkom.

Daar komen de adam tv5 en solo ook vandaan, net als me midi keyboard.

Toeval ?

Ik vind het een geweldige winkel, verkopers met langhaar en een bord. No stairway to heaven. :P

Misschien daar weer eens langs gaan.

• Gps4l
Zenix schreef op maandag 13 februari 2023 @ 01:30:
Philips Fidelio X2HR of Sennheiser HD560S.

Heb de Fidelio al aantal jaren en bevalt nog steeds goed. Maar bij nieuwe aanschaf zou ik de Sennheiser kopen. De 560S is beter dan de 599.
Misschien moet ik eens gaan luisteren in een winkel. Die 560s lijkt me op zich wel iets, maar is wel van het open type.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik heb wel eens een 2e hands HifiMan Sundara op Marktplaats gezien voor €200, maar dat is nog steeds buiten je budget, toch?

https://www.audiosciencer...a-review-headphone.22529/

[Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 13-02-2023 17:41]

too old, too cold

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Gps4l schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Misschien moet ik eens gaan luisteren in een winkel. Die 560s lijkt me op zich wel iets, maar is wel van het open type.
HD599 ook, vandaar dat ik ook met deze suggesties kwam. Ik heb een voorkeur voor open binnen huis.
Luisteren is inderdaad het beste wat je kan doen :)

• Gps4l
Ik heb gezocht op het verschil tussen open en dicht.

Het was wat ik al vermoedde en ik wil dus geen open koptelefoon.

De vorige keer dat ik bij BAX music was, was het daar nou niet bepaald stil.
Misschien wel een plus punt in dit geval, want dan merk ik gelijk hoe goed het omgeving geluid gedempt word.

Voor wie BAX music niets zegt, het is een muziek winkel. Gitaren, synthesizers, piano's, drumstellen en van die DJ gear. (en dus ook koptelefoons, speakers en microfoons met de toevoeging studio)
Veel apparatuur / instrumenten kan je ook testen.

Sennheiser PXC 550-II (En we zitten rond de 250 euro)

[Voor 5% gewijzigd door Gps4l op 13-02-2023 22:50]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben ook voorstander van Beyerdynamic, hoewel ik de 880 serie heb. Deze is halfopen en dus niet helemaal wat je zoekt. De DT770 is een heel erg veel gebruikte koptelefoon. Zeker een goed en degelijk alternatief!

Life is not about specs, it is about joy!

• Gps4l
Die Beyerdynamic DT770 zie ik wel vaker, oa in youtube video's, van mensen die serieus zijn met geluid.

Misschien een afwijking van mij, maar ik kijk vaak of ik kan zien wat het merk van hun koptelefoon is.

Ik denk dat je Sony, Beyerdynamic en Sennheiser het meeste ziet.

Probleem wat ik al heel lang heb, me oren zijn beter als me budget, maar daar hebben meer mensen last van.

Wel apart dat je dood gegooid word met wireless Sennheiser terwijl hun eigen site, zegt dat bedrade koptelefoons een iets beter geluid hebben.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:18
Gps4l schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:42:
Die Beyerdynamic DT770 zie ik wel vaker, oa in youtube video's, van mensen die serieus zijn met geluid.

Probleem wat ik al heel lang heb, me oren zijn beter als me budget, maar daar hebben meer mensen last van.
Dan is die DT770 wat voor jou.

Ik heb een Sennheiser HD580 (open) en dat is mijn referentie koptelefoon. Ik vind die fantastisch klinken en ben ook erg kritisch.

De DT770 Pro (ik heb het 250 Ohm model) is gesloten en dat doet iets met je geluidsbeleving, maar ik vind hem fantastisch klinken. Ik geef de voorkeur aan open, maar dat wordt in een gedeelde ruimte niet gewaardeerd, dus het is een compromis.

En ja, het kan altijd beter... en duurder... maar ik vind dit enorm goede price/value ratio. Verder moet je de reviews erover maar lezen.

iRacing Profiel

• Gps4l
Ik heb iets om over na te denken, ik twijfel tussen de Bayer DT770 en de 100euro duurdere Sennheiser PXC 550-II.

Als ik voor die Bayer ga word dat de eerste keer in zeker 30 jaar dat ik geen Sennheiser koop.

Toch heb ik wel de indruk dat Sennheiser uit het budget gedeelte niet meer de kwaliteit heeft die het ooit had.
GSP 300 als voorbeeld. Die gaat toch iets minder lang mee als ik gewend ben van Sennheiser.

Dit is overigens mijn tweede, de vorige had nog alleen Sennheiser als merknaam, zonder epos dus.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:23

GforceNL

Out of memory....

Nog een vote voor de DT770, top ding!

<Zinloze tekst hier>

• SlaadjeBla
Gps4l schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 02:12:
Toch heb ik wel de indruk dat Sennheiser uit het budget gedeelte niet meer de kwaliteit heeft die het ooit had.
Volgens mij heeft Sennheiser al jaren niet meer de consistente hoge bouwkwaliteit die jij denkt dat ze hebben. De HD 598 had bijvoorbeeld veel last van scheuren in het kunstof bij de schelpen en was toch ook niet een goedkoop ding. In het lagere en "gamer" segment is het erg wisselvallig.

Mijn HD580 uit eind jaren 90 doet het echter nog steeds prima. Keer de kussentjes en kabel moeten vervangen, maar dat was simpelweg slijtage en onvoorzichtigheid.

iRacing Profiel

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Check ook even de AKG K371.
https://www.thomann.de/nl/akg_k_371.htm

too old, too cold

• Gps4l
SlaadjeBla schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Volgens mij heeft Sennheiser al jaren niet meer de consistente hoge bouwkwaliteit die jij denkt dat ze hebben. De HD 598 had bijvoorbeeld veel last van scheuren in het kunstof bij de schelpen en was toch ook niet een goedkoop ding. In het lagere en "gamer" segment is het erg wisselvallig.

Mijn HD580 uit eind jaren 90 doet het echter nog steeds prima. Keer de kussentjes en kabel moeten vervangen, maar dat was simpelweg slijtage en onvoorzichtigheid.
Je bevestigd mijn vermoeden. Mijn eerste Sennheiser was in de jaren 80 en die was niet stuk te krijgen.
Ook niet als hij weer eens op de grond viel, en ik bij het opstaan voor de zoveelste keer op het snoer ging staan en de koptelefoon dus van me hoofd trok.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36
Inderdaad, en dan eigenlijk meteen naast die Beyer D. Dezelfde prijsklasse, de BD al wat ouder; zou een interessante vergelijking kunnen zijn.

Ik heb de Sennheiser HD560S gekocht vorig jaar; klinkt erg goed, maar is idd wel open, en dat is niet in alle omstandigheden prettig. Ik zit in een rustige woonkamer of zelfs boven op een eigen kamer te luisteren; als er om jou heen meerdere mensen met meerdere soorten geluid zijn, dan wil je zo goed mogelijke demping, denk ik.

• Gps4l
Ik zat net de reviews te lezen, hier op de site van de Bayer DT770

Wil ik nou de 32 ohm, 80 ohm of de 250 ohm ? :?

Die 250 ohm zal wel niet op een moederbord van een pc kunnen ?

Beoogt gebruik zal op een Scarlett solo zijn.

• Gps4l
Bax music raad de 32 ohm versie aan.

https://www.bax-shop.nl/b...dtelefoons-en-impedantie/
Voor o.a. USB-gevoede apparaten adviseren we de 32 ohm versie

• SlaadjeBla
Ik heb de 250Ohm variant gekocht omdat ik ook een headphone amp heb, maar hij werkt ook uitstekend zonder op mijn telefoon, computer etc.

Met de 32Ohmn zit je altijd goed.

iRacing Profiel

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee