• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 21:50
Momenteel draai ik met een RX5600XT in mijn systeem, omdat ik ook met CAD ga werken op deze machine komt er komende week ook een Radeon Pro W6600.

Wat zijn de stappen die ik moet nemen om deze combo draaiend te krijgen, als deze combinatie überhaupt al mogelijk is ? Ik heb begrepen dat je hardware aan programma's kan toewijzen, om zo (in mijn geval Solidworks) de juiste GPU voor CAD te selecteren. Ik ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn, die mij in de juiste richting kunnen wijzen.

Overige hardware/software betreft Win11, Ryzen9 5900X, Asrock X570 Extreme4, 64GB DDR4-3600 op momenteel 3 monitoren

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij meerdere videokaarten kun je in de beeldscherm instellingen een proces toewijzen aan een videokaart.

Maar kun je de 5600 XT niet gewoon tijdelijk uit je systeem laten? Een W6600 is ook nog eens marginaal sneller. En je hoeft ook niet bang te zijn dat je voeding het niet trekt. :)

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
Welk cad programma is het want sommige programma's nemen automatisch de PRO kaart zelfs als die 100x trager is dan de game kaart.

Heb een VEGA FE (heeft de PRO drivers nodig) gehad met daarnaast een RX570 en later een RX5700X en drivers werken naast elkaar, weet niet of dat de control panels ook tezamen werken.

Mijn tip bij installatie neem Aangepaste/custom installatie en selecteer alleen de driver.

[Voor 3% gewijzigd door Damic op 12-02-2023 22:51]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08

Pat-Juh

Patrick

Los van de eerdere tips:

Let even op dat de bios goee staat ingesteld. Je zal het tweede PCIE16 slot (direct onder je main kaart) op gedeeld moeten zetten. Zo draaien zij bijen op x8 ipv x16 en x1

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 21:50
Hier kan ik al wel wat mee denk ik zo, alvast bedankt voor de inut

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee