Problemen bedienen Apple TV met iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn vraag

Al dik een jaar een raar probleem met het bedienen van de Apple TV 4 met de standaars ingebouwde remote in IOS.

Mijn vriendin kan met de IOS app de apple tv in eerste instantie gewoon normaal bedienen zonder enig issue.

Echter zodra ik de apple tv eenmalig met mijn telefoon bedien is zij naderhand niet meer in staat opzij of naar boven/beneden te navigeren. Enter en Back werken nog wel.

Het vreemde is dat als ik de remote open zet op mijn toestel ze wel weer opzij kan navigeren. Sluit ik de remote op mijn telefoon kan ze weer enkel Enter en Back.

Andersom komt dit probleem nooit voor. Dus issue is elke keer dat als zij de apple tv volledig wilt bedienen ik de remote app op mijn voorgrond moet zetten.

Devices:
- apple tv 4 volledig geüpdate
- iphone 14 pro (van mij) up2date
- iphone 13 pro (van haar) up2date

Beiden een eigen icloud.

Het probleem doet zich al zeker 6 tot 12 maanden voor. En op internet kan ik niks vergelijkbaars vinden.

Alvast dankt!
Iemand dit ooit gezien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20

FeaR

In GoT we trust

Apple TV is een mediapseler en op dat vlak snap ik de keuze om het topic in Televisies, projectors & mediaspelers te openen. Echter zit het issue voor mijn gevoel in de iPhone waardoor ik dit topic ga verhuizen naar iPhones, iPads en Apple Watch. Mocht ik verkeerd zitten dan kan er zo weer terug worden verhuisd :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Kijk eens naar de instellingen op de Apple TV, mbt toegang in “AirPlay en Homekit”. Ik stuitte op een soortgelijk probleem en het hielp om daar de toegang instelling te zetten op “alleen personen in deze woning”.