Toon posts:

Geen beeld vanaf Denon AVR-X2600h

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 10:00
Hallo allen,

Ik heb al een tijdje een Denon x2600h, waarbij het tot op heden prima heeft gewerkt om geluid vanaf de tv richting mijn speakers te sturen. Wat ik echter tot op heden niet voor elkaar heb gekregen is om beeld vanaf de receiver richting de TV te sturen...

Eerste probleem: met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar om de Denon Setup GUI te tonen op de TV.

Tweede probleem: als ik een Chromecast met Google TV via de receiver aansluit komt het beeld niet richting de TV (werkt prima als de Chromecast direct in de TV geplugged is).

Setup:

1. HDMI cable van de Denon (HDMI Out Monitor 1 (e)ARC) naar de TV LG55C9 (HDMI 2 In ARC)
2. Chromecast with Google TV verbonden met de Denon via HDMI 5 Media Player.

Heeft iemand enig idee waar ik hier de mist in ga? Op de TV staat eARC aan.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:51
Je zet de tv op de juiste hdmi 2 kanaal?
Als je dan info of setup knop indrukt van de Denon afstandsbediening?

Hdmi instellingen vd de Denon ook goed ingesteld?

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Bastiaan1994
kevinmastah2005 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:39:
Je zet de tv op de juiste hdmi 2 kanaal?
Als je dan info of setup knop indrukt van de Denon afstandsbediening?

[Afbeelding]
Zojuist de instellingen van de Denon bekeken via het schermpje op de receiver zelf, deze zijn exact zo ingesteld als op jouw screenshot.

Tv staat inderdaad op HDMI2, echter krijg ik dan dus "no signal" in beeld:

[Voor 15% gewijzigd door Bastiaan1994 op 12-02-2023 21:12]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Bastiaan1994 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:34:
Heeft iemand enig idee waar ik hier de mist in ga? Op de TV staat eARC aan.
Handleiding nagelopen? Achterin is een kop "Menuscherm wordt niet weergegeven op de tv". Staat daar iets tussen? Basic opties als kabels vervangen reeds gedaan? Probleem één en twee zijn mijns inziens grotendeels gelijk. Enige is dat met een externe bron de toewijzing in de Denon verkeerd kan staan, met GUI niet.

Geen GUI op de input van de TV neig ik naar dat mogelijk "Monitor 2" in is gesteld. Andere optie zou kunnen zijn dat de gehele HDMI Out defect is maar zie je niet vaak. Werkt HDMI eARC wel?

Aanvullend:
HDMI eARC heeft niets te maken met beeld van de Denon naar de TV. Puur of geluid van de TV (apps en direct gekoppelde bronnen) geluid retour sturen.
kevinmastah2005 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:39:
[Afbeelding]
Die settings zeggen niets over het probleem van TS, ik zou eerder het tabblad eronder nakijken, "Output settings ".

Verder verhuis ik dit topic naar AUD aangezien het issue eerder in de Denon ligt dan de LG: TPM > AUD

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-02-2023 21:40]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bastiaan1994
Hele handleiding al meerdere keren doorgelopen ja 😅. Ook Output settings bekeken, HDMI1 staat ingesteld.
Heb al een keer HDMI kabel vervangen welke arc ondersteunt, zal de kabel voor de zekerheid toch maar even met andere devices testen of het toch niet daar aan ligt... En anders ga ik even bij de verkoper langs (Hifi Klubben) om hun ernaar te laten kijken!

Dank voor de hulp!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Bastiaan1994 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:47:
Hele handleiding al meerdere keren doorgelopen ja 😅. Ook Output settings bekeken, HDMI1 staat ingesteld.
Heb al een keer HDMI kabel vervangen welke arc ondersteunt, zal de kabel voor de zekerheid toch maar even met andere devices testen of het toch niet daar aan ligt... En anders ga ik even bij de verkoper langs (Hifi Klubben) om hun ernaar te laten kijken!

Dank voor de hulp!
HDMI ARC (of eARC) is puur voor geluid terug. Dat HDMI ARC wel werkt betekent dat een deel van de HDMI Out van de Denon het doet. Des te gekker is het dat beeld niet wordt getoond (en ik het gevoel heb dat het issue in de Denon zit).

Denon ook eens aangesloten op een andere ingang van de TV? Of, mogelijk lastiger te testen, op een andere TV (of monitor met HDMI In)? Roep de GUI eens op als de Denon niet op HDMI ARC (TV) als bron staat. Denon op een andere HDMI IN op de TV aansluiten kan ook, dan valt HDMI ARC ook om. OSD weergegeven met ARC als input gaat niet mogelijk niet. Al zou dat niet verklaren waarom een externe bron (Chromecast) geen beeld geeft, dan gebruik je geen HDMI ARC (geluid komt immers nooit bij de TV aan).

Hier hetzelfde issue met ook dat ARC niet actief mag zijn: https://www.avforums.com/...no-set-up-screen.2265305/

[Voor 38% gewijzigd door FeaR op 13-02-2023 01:54]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee