Mijn vraag
Ik ben op zoek gegaan naar een UltraWide scherm voor gewone development (niet gaming, grafisch etc).
Ik ga er absoluut geen films op kijken behalve een occassional youtube video. Kleurechtheid is niet van belang.
Ik gebruik Visual studio in dark mode (zoveel mogelijk apps in Dark mode).
Het gaat er mij om dat ik in visual studio zoveel mogelijk tegelijk in beeld heb zonder steeds panels te moeten dichtklappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell i7 laptop met usb-C, hdmi en DPP en Intel HD 620 (ik kom er online niet uit of deze nou 3440*1440P ondersteunt en dan in welke hz maximaal).
Daarnaast nog een Thinkpad met i5 10th generation en Intel HD (ik kan maar niet achterhalen wat voor type) van een andere werkgever.
Als 2e monitor zou ik een Dell Ultrasharp met DPP ernaast willen behouden.
Ook heb ik een Dell D6000 dockingstation met USB-C kabel, 2x DPP en hdmi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
35WN75C -> Mooie LG software, usb-C, 94W PD, maar geen IPS
Dell P3421W -> IPS, slechts 65W PD, Dell software voor indelen scherm in vakken. Ingebouwde KVM Switch?
HP X34 UWQHD -> IPS, hoge refresh rate (die ik ws toch niet haal)
Maar goed, eerst zou ik moeten beslissen tussen IPS en VA en curved vs non curve voordat ik kandidaten ga uitzoeken
Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft met soortgelijke HW en SW
Ik ben op zoek gegaan naar een UltraWide scherm voor gewone development (niet gaming, grafisch etc).
Ik ga er absoluut geen films op kijken behalve een occassional youtube video. Kleurechtheid is niet van belang.
Ik gebruik Visual studio in dark mode (zoveel mogelijk apps in Dark mode).
Het gaat er mij om dat ik in visual studio zoveel mogelijk tegelijk in beeld heb zonder steeds panels te moeten dichtklappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell i7 laptop met usb-C, hdmi en DPP en Intel HD 620 (ik kom er online niet uit of deze nou 3440*1440P ondersteunt en dan in welke hz maximaal).
Daarnaast nog een Thinkpad met i5 10th generation en Intel HD (ik kan maar niet achterhalen wat voor type) van een andere werkgever.
Als 2e monitor zou ik een Dell Ultrasharp met DPP ernaast willen behouden.
Ook heb ik een Dell D6000 dockingstation met USB-C kabel, 2x DPP en hdmi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb begrepen dat VA een beter contrast heeft, maar dat lijkt me voor mijn usecase niet relevant.
Wel zou je bij het scrollen in dark mode veel last hebben van smearing, dat lijkt me niet fijn tijdens het scrollen in code? IPS toch een betere keuze? - Is 60hz nou voldoende voor langdurig beeldschermwerk? Of merk je eigenlijk niets daarboven?
- Als je een monitor hebt met PD (voldoende vermogen) dan zou je een laptop kunnen voeden, maar volgens mij kan ik beter de D6000 blijven gebruiken omdat ik 2 monitoren en 2 laptops blijf gebruiken (beiden vaak door elkaar in gebruik)?
- LG heeft hele mooie software waarbij je 2 laptops tegelijk kunt aansluiten en je easy kunt switchen tussen die 'virtual screens'. Is dit een zgn KWM Switch? Kan dat ook met de meeste andere fabrikanten?
Ook heeft LG een OSD app waarmee je je scherm heel flexibel in vakken kunt indelen. Kunnen anderen dat ook? - Is een curved scherm wel fijn als je werkt met Visual Studio, Excel, lijstjes etc? Zie je niet alles de hele tijd krom? Of is dat een kwestie van gewenning?
- Ik werk ook met de AWS Workspace client om remote in te loggen, daarbinnen draait Visual studio. Zal deze wel full screen kunnen draaien in een scherm met hogere resolutie? Zoniet dan heb ik er nog niet veel aan
- Coolblue mentioned dit:Trillingsvrije technologie
Deze techniek gaat kleine trillingen in het beeld tegen, waardoor je minder snel geïrriteerde ogen en hoofdpijn krijgt. - Wat is dit precies voor een feature en hoe heet het formeel zodat ik ook andere monitoren erop kan checken?
35WN75C -> Mooie LG software, usb-C, 94W PD, maar geen IPS
Dell P3421W -> IPS, slechts 65W PD, Dell software voor indelen scherm in vakken. Ingebouwde KVM Switch?
HP X34 UWQHD -> IPS, hoge refresh rate (die ik ws toch niet haal)
Maar goed, eerst zou ik moeten beslissen tussen IPS en VA en curved vs non curve voordat ik kandidaten ga uitzoeken

Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft met soortgelijke HW en SW