Toon posts:

Meest geschikte UltraWide scherm voor development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:09
Mijn vraag

Ik ben op zoek gegaan naar een UltraWide scherm voor gewone development (niet gaming, grafisch etc).
Ik ga er absoluut geen films op kijken behalve een occassional youtube video. Kleurechtheid is niet van belang.
Ik gebruik Visual studio in dark mode (zoveel mogelijk apps in Dark mode).
Het gaat er mij om dat ik in visual studio zoveel mogelijk tegelijk in beeld heb zonder steeds panels te moeten dichtklappen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dell i7 laptop met usb-C, hdmi en DPP en Intel HD 620 (ik kom er online niet uit of deze nou 3440*1440P ondersteunt en dan in welke hz maximaal).

Daarnaast nog een Thinkpad met i5 10th generation en Intel HD (ik kan maar niet achterhalen wat voor type) van een andere werkgever.

Als 2e monitor zou ik een Dell Ultrasharp met DPP ernaast willen behouden.

Ook heb ik een Dell D6000 dockingstation met USB-C kabel, 2x DPP en hdmi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Ik heb begrepen dat VA een beter contrast heeft, maar dat lijkt me voor mijn usecase niet relevant.
    Wel zou je bij het scrollen in dark mode veel last hebben van smearing, dat lijkt me niet fijn tijdens het scrollen in code? IPS toch een betere keuze?
  • Is 60hz nou voldoende voor langdurig beeldschermwerk? Of merk je eigenlijk niets daarboven?
  • Als je een monitor hebt met PD (voldoende vermogen) dan zou je een laptop kunnen voeden, maar volgens mij kan ik beter de D6000 blijven gebruiken omdat ik 2 monitoren en 2 laptops blijf gebruiken (beiden vaak door elkaar in gebruik)?
  • LG heeft hele mooie software waarbij je 2 laptops tegelijk kunt aansluiten en je easy kunt switchen tussen die 'virtual screens'. Is dit een zgn KWM Switch? Kan dat ook met de meeste andere fabrikanten?
    Ook heeft LG een OSD app waarmee je je scherm heel flexibel in vakken kunt indelen. Kunnen anderen dat ook?
  • Is een curved scherm wel fijn als je werkt met Visual Studio, Excel, lijstjes etc? Zie je niet alles de hele tijd krom? Of is dat een kwestie van gewenning?
  • Ik werk ook met de AWS Workspace client om remote in te loggen, daarbinnen draait Visual studio. Zal deze wel full screen kunnen draaien in een scherm met hogere resolutie? Zoniet dan heb ik er nog niet veel aan 8)7
  • Coolblue mentioned dit:
    Trillingsvrije technologie

Deze techniek gaat kleine trillingen in het beeld tegen, waardoor je minder snel geïrriteerde ogen en hoofdpijn krijgt.
  • Wat is dit precies voor een feature en hoe heet het formeel zodat ik ook andere monitoren erop kan checken?
Kandidaten
35WN75C -> Mooie LG software, usb-C, 94W PD, maar geen IPS
Dell P3421W -> IPS, slechts 65W PD, Dell software voor indelen scherm in vakken. Ingebouwde KVM Switch?
HP X34 UWQHD -> IPS, hoge refresh rate (die ik ws toch niet haal)

Maar goed, eerst zou ik moeten beslissen tussen IPS en VA en curved vs non curve voordat ik kandidaten ga uitzoeken :)
Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft met soortgelijke HW en SW :)

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 18:47
@LaTiNo156
Waarom niet gewoon een 4K scherm?
Meer pixels en vaak nog goedkoper ook.
Kan al goedkoop:
uitvoering: Samsung LU28R550UQR Grijs, Zwart
of een 32"
uitvoering: Dell S3221QS Grijs, Zwart

[Voor 62% gewijzigd door chrisborst op 12-02-2023 18:08]

• LaTiNo156
chrisborst schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:03:
@LaTiNo156
Waarom niet gewoon een 4K scherm?
Meer pixels en vaak nog goedkoper ook.
Wat ik daarvan begreep was dat je alsnog een hoge dpi moet instellen om überhaupt nog de lettertjes te kunnen lezen, waardoor je in de breedte toch niet veel wint. Of je moet een 40" tv size neerzetten.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Workspaces heeft ondersteuning ervoor: https://docs.aws.amazon.c...ide/high_dpi_support.html wel even optie aanklikken.

144hz vind ik veel prettiger dan 60hz. Minder last van mijn ogen, einde werkdag.

4k is tegenwoordig wel heeulll prettig als engineer.

Curved is niet mijn ding, zeker als er nog een 2e monitor bij aanhangt.

Ik werk zelf trouwens met mijn laptop onder de grootte monitor, type dus gewoon op mijn laptop-toetsenbord.. wel externe muis. Scheelt ruimte in de breedte en je hebt zowel portrait als landscape.

In Windows kan je zorgen dat de lettertjes niet te klein zijn. Daar kun je gewoon standaard bijv. op 150% zetten.

[Voor 9% gewijzigd door Falcon op 12-02-2023 18:10]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:21
Ik ben geen software engineer, maar als bouwkundig engineer werk ik veel met Excel, tekeningen en 3d modellen.

Ik heb een curves ultrawide met 5120x1440 op 240 hz. En sterk gecurved. Mijn lievelingscherm. Lekker breed. Geen bezel halverwege. Lekker rustig aan de ogen. Of je curves fijn vindt is heel persoonlijk. Ik wel, maar ik weet genoeg die het niet fijn vinden.

Mijn scherm heeft geen usb-c in. Zou ik wel fijn vinden, als het tenminste ook oplaadt met pd.

Nadeel is wel dat je laptop usb-c displayport alt mode moet ondersteunen. Anders wordt het niks. En jouw huidige Dell dock werkt eigenlijk bij alles. Zou ik niet zomaar wegdoen voordat je al je apparaten hebt getest.

• LaTiNo156
Falcon schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:09:
Workspaces heeft ondersteuning ervoor: https://docs.aws.amazon.c...ide/high_dpi_support.html wel even optie aanklikken.

144hz vind ik veel prettiger dan 60hz. Minder last van mijn ogen, einde werkdag.

4k is tegenwoordig wel heeulll prettig als engineer.
Wat voor graphics card heb jij er in zitten?
Die Intel 620 kan dus max 60Hz aan op 4K, zal voor QHD ook niet hoger zijn vrees ik :|
Curved is niet mijn ding, zeker als er nog een 2e monitor bij aanhangt.
In mijn setup zou de curved in de hoek van het bureau komen te staan (L-shaped) en de gewone platte ernaast.
ZatarraNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:17:

Ik heb een curves ultrawide met 5120x1440 op 240 hz. En sterk gecurved. Mijn lievelingscherm. Lekker breed. Geen bezel halverwege. Lekker rustig aan de ogen. Of je curves fijn vindt is heel persoonlijk. Ik wel, maar ik weet genoeg die het niet fijn vinden.
Wat voor videokaart heb je die die hoge refresh aankan?

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 14:10
Als je een curved ultrawide recht voor je neus hebt staan zou ik er niet zo snel nog een scherm naast zetten, dat vind ik te breed.

Zelf heb ik een tijdje terug gekozen voor 2x 1440p op 27" (IPS). Is ook wat aan de brede kant, maar werkt wel erg prettig als je vaak met meerdere vensters werkt van verschillende applicaties.
Op 1 breed scherm kan je wel met snapping zones werken, maar werkt toch lang niet zo lekker (vind ik) als twee losse schermen.

Nog een voordeel is, als je veel met remote desktop werkt, kan je mooi op 1 scherm je RDP sessie fullscreen hebben (waar je keyboard shorcuts dan ook normaal werken) en op het andere je IDE waarin je aan het werk bent.

Ik zie ook veel engineers werken met een laptop voor op het bureau en een grote monitor daarachter. En dan typen op het laptop toetsenbord, qua scherm verdeling ook wel handig denk ik, alleen zou ik niet willen typen op een laptop toetsenbord.

[Voor 15% gewijzigd door Bensjero op 13-02-2023 13:12]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:56

Creesch

bla bla!

Bensjero schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:09:
Als je een curved ultrawide recht voor je neus hebt staan zou ik er niet zo snel nog een scherm naast zetten, dat vind ik te breed.
Doe ik soms nog wel op het kantoor in de vorm van mijn laptop. Dit is dan puur het scherm waar ik Teams en Outlook heb op heb staan zodat de widescreen puur gebruikt kan worden voor werk en ik ook niet hoef te switchen.

Wat ik ook nog mensen regelmatig zie doen is een tweede scherm boven de widescreen plaatsen.

@LaTiNo156
LaTiNo156 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:59:
  • Ik heb begrepen dat VA een beter contrast heeft, maar dat lijkt me voor mijn usecase niet relevant.
    Wel zou je bij het scrollen in dark mode veel last hebben van smearing, dat lijkt me niet fijn tijdens het scrollen in code? IPS toch een betere keuze?
Inderdaad weinig relevant tenzij je echt wil dat dark mode ook echt heel dark is. Wel is het zo dat veel ultrawideschermen vaak nog VA zijn. Ik weet niet of het smearing effect ook relevant is bij scrollen of alleen bij gaming.
  • Is 60hz nou voldoende voor langdurig beeldschermwerk? Of merk je eigenlijk niets daarboven?
Zou in principe voldoende moeten zijn. 75hz kan nog de moeite waard zijn (mits je GPU het aankan) aangezien het allemaal net wat soepeler oogt. Alles daarboven is inderdaad weinig relevant voor jou gebruik.
  • Als je een monitor hebt met PD (voldoende vermogen) dan zou je een laptop kunnen voeden, maar volgens mij kan ik beter de D6000 blijven gebruiken omdat ik 2 monitoren en 2 laptops blijf gebruiken (beiden vaak door elkaar in gebruik)?
Als je nu inderdaad alles via de docking station doet zou ik dat ook blijven doen. Dan is het inderdaad een kwestie van de usb-c kabel ompluggen naar de andere laptop. Zeker als je regelmatig de laptop meeneemt ergens mee naar toe.
  • LG heeft hele mooie software waarbij je 2 laptops tegelijk kunt aansluiten en je easy kunt switchen tussen die 'virtual screens'. Is dit een zgn KWM Switch? Kan dat ook met de meeste andere fabrikanten?
Durf ik zo niet te zeggen voor LG specifiek. Maar op het moment dat een beeldscherm de mogelijkheid heeft om voor KVM switch te spelen dan zal het vaak duidelijk vermeld zijn en zitten er ook USB-A aansluitingen op de monitor voor muis, toetsenbord, etc. Meestal gaat dit uit van een laptop met USB-C en een USB-B aansluiting naar je desktop computer (of een andere laptop waarbij je geen gebruik maakt van USB-C).

Je hebt echter al een prima docking station waarbij je met alleen het ompluggen van een usb-c kabel hetzelfde kan bereiken met ook nog je tweede scherm. Plus dat het bij monitoren vaak nog maar even afwachten is hoe goed dat soort spul werkt. Mijn ervaring is dat zelfs simpele USB hubs soms nog moeilijk zijn voor sommige monitoren.
  • Ook heeft LG een OSD app waarmee je je scherm heel flexibel in vakken kunt indelen. Kunnen anderen dat ook?
Niet relevant. In windows 11 zit tegenwoordig uitgebreide functionaliteit waarmee dit kan. Nog uitgebreider via Microsoft PowerToys FancyZones
  • Is een curved scherm wel fijn als je werkt met Visual Studio, Excel, lijstjes etc? Zie je niet alles de hele tijd krom? Of is dat een kwestie van gewenning?
Het is zeker fijn, met twee normale schermen naast elkaar zullen de meeste mensen die ook in een hoek hebben staan. De curve volgt feitenlijk het draaien van je hoofd/lichaam zodat je bij opzij kijken ook nog steeds recht tegen de content aan het kijken bent.

Ik heb hier overigens alleen ervaring met beeldschermen met een relatief subtiele curve.
  • Ik werk ook met de AWS Workspace client om remote in te loggen, daarbinnen draait Visual studio. Zal deze wel full screen kunnen draaien in een scherm met hogere resolutie? Zoniet dan heb ik er nog niet veel aan 8)7
https://docs.aws.amazon.c...ide/high_dpi_support.html

Lijkt te moeten werken, zelfs twee beeldschermen moet kunnen via windows.
Coolblue mentioned dit:

[...]

Wat is dit precies voor een feature en hoe heet het formeel zodat ik ook andere monitoren erop kan checken?
Lijkt mij meer marketing dan daadwerkelijk relevant. Zeker bij coolblue als het uit het plus en minpunten lijstje komt is het meer vulling dan echt relevant.
Maar goed, eerst zou ik moeten beslissen tussen IPS en VA en curved vs non curve voordat ik kandidaten ga uitzoeken :)
Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft met soortgelijke HW en SW :)
Curved voor een ultrawide heeft wel de voorkeur. Met twee losse beeldschermen naast elkaar zullen de meeste mensen deze ook in een hoek zetten en niet compleet vlak naast elkaar.

Ik zou sowieso als je nog twijfelt eens kijken of er winkels in de buurt zijn die ultrawide schermen verkopen en in de showroom hebben staan. Simpelweg zodat je er even naar kan kijken en er een beeld bij kan vormen. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens, mocht je in de buurt wonen van een Coolblue winkel dan zou je daar geluk kunnen hebben.

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Falcon schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:09:
Ik ben dan toch nieuwsgierig hoe dit mogelijk is :?

Vroeger ten tijde van de CRT beeldschermen had je één kathode straal die zigzaggend over het beeld ging om tijdelijk een pixel op te lichten. Toendertijd was de verversing frequentie daadwerkelijk heel belangrijk bij stilstaande tekst.

Tegenwoordig hebben we LED schermen waarbij iedere pixel afzonderlijk aan- of uitstaat. Bij stilstaand tekst op beeld is het onmogelijk het verschil te zien tussen 30hz of 144hz; een pixel staat aan of uit maar er verandert niets. Bij gaming wordt is het natuurlijk een ander verhaal.

Oh ja, on topic; mijn advies is om een 4k scherm te nemen. Schaling kan je tegenwoordig goed instellen, dus optimaal gebruik van de pixels.

deepin linux addict

• LaTiNo156
Vishari Beduk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Oh ja, on topic; mijn advies is om een 4k scherm te nemen. Schaling kan je tegenwoordig goed instellen, dus optimaal gebruik van de pixels.
Ik ben alleen bang dat je een heel groot scherm moet nemen om zowel de lettertjes te kunnen blijven lezen als 50+'er en ook nog eens al die extra ruimte in de breedte te krijgen als bij een Ultra-Wide.

Dat kun je eigenlijk alleen maar echt uittesten. Ik heb alleen niet de juiste vrienden/collega's hiervoor :D

1 iemand heeft een 24" 4k scherm (veel te klein lijkt me)
1 ander heeft een curved QHD 16:9 scherm.

• LaTiNo156
Bensjero schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Ik zie ook veel engineers werken met een laptop voor op het bureau en een grote monitor daarachter. En dan typen op het laptop toetsenbord, qua scherm verdeling ook wel handig denk ik, alleen zou ik niet willen typen op een laptop toetsenbord.
Ja dat kan ik ook echt niet, werken op een laptop keyboard!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

• LaTiNo156
Creesch schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:41:

Doe ik soms nog wel op het kantoor in de vorm van mijn laptop. Dit is dan puur het scherm waar ik Teams en Outlook heb op heb staan zodat de widescreen puur gebruikt kan worden voor werk en ik ook niet hoef te switchen.
Dat is ook mijn usecase, teams, slack, outlook.
Wat ik ook nog mensen regelmatig zie doen is een tweede scherm boven de widescreen plaatsen.
Die ruimte in de hoogte heb ik niet, dan zou dat scherm ook veel te hoog staan, volgens mij kun je ergonomisch gezien beter van links naar rechts moeten kijken dan naar boven of tever naar beneden?
Inderdaad weinig relevant tenzij je echt wil dat dark mode ook echt heel dark is. Wel is het zo dat veel ultrawideschermen vaak nog VA zijn. Ik weet niet of het smearing effect ook relevant is bij scrollen of alleen bij gaming.
ook iets dat je helaas alleen maar kunt ervaren door het te proberen :|
Zou in principe voldoende moeten zijn. 75hz kan nog de moeite waard zijn (mits je GPU het aankan) aangezien het allemaal net wat soepeler oogt. Alles daarboven is inderdaad weinig relevant voor jou gebruik.
er inmiddels achter dat 60hz het maximale is voor die intel graphic adapters, zelfs op lage resoluties :'(
Toch lijkt het me handig om een monitor te nemen met 100/120Hz om deze futureproof te houden.
Als je nu inderdaad alles via de docking station doet zou ik dat ook blijven doen. Dan is het inderdaad een kwestie van de usb-c kabel ompluggen naar de andere laptop. Zeker als je regelmatig de laptop meeneemt ergens mee naar toe.
Ja ik denk dat de docking blijven gebruiken het eenvoudigste is, maar ooit gaat die 2e werklaptop weg, en dan zou het wel fijn zijn dat het kan.
[...]
Plus dat het bij monitoren vaak nog maar even afwachten is hoe goed dat soort spul werkt. Mijn ervaring is dat zelfs simpele USB hubs soms nog moeilijk zijn voor sommige monitoren.
Ja het zal niet de eerste keer zijn dat je iets kiest/koopt specifiek voor een bepaalde feature en dat die dan niet werkt zoals het behoort :(
Niet relevant. In windows 11 zit tegenwoordig uitgebreide functionaliteit waarmee dit kan. Nog uitgebreider via Microsoft PowerToys FancyZones
Ah super! Thanks
Ik zou sowieso als je nog twijfelt eens kijken of er winkels in de buurt zijn die ultrawide schermen verkopen en in de showroom hebben staan. Simpelweg zodat je er even naar kan kijken en er een beeld bij kan vormen. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens, mocht je in de buurt wonen van een Coolblue winkel dan zou je daar geluk kunnen hebben.
Tot nu toe alleen wat Ultrawides gezien bij Coolblue, maar die gingen net dicht. Mediamarkt (2x) had er geen enkele. Ik ga eens vragen of ik er mijn laptop op aan mag sluiten! Dan kun je het scrollen (smearing), de videokaart mogelijkheden en de beoogde winst in de breedte even goed uittesten.

• LaTiNo156

• Creesch

Creesch

bla bla!

LaTiNo156 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:42:

Die ruimte in de hoogte heb ik niet, dan zou dat scherm ook veel te hoog staan, volgens mij kun je ergonomisch gezien beter van links naar rechts moeten kijken dan naar boven of tever naar beneden?
Als je actief de schermen gebruikt klopt dat. Ter referentie waar je af en toe op kijkt maakt het iets minder uit. enfin, als je de ruimte niet hebt maakt het ook niet uit.
Tot nu toe alleen wat Ultrawides gezien bij Coolblue, maar die gingen net dicht. Mediamarkt (2x) had er geen enkele. Ik ga eens vragen of ik er mijn laptop op aan mag sluiten! Dan kun je het scrollen (smearing), de videokaart mogelijkheden en de beoogde winst in de breedte even goed uittesten.
Fysiek monitoren proberen is inderdaad helaas een uitdaging.

• LaTiNo156
Sjo, ik ben vandaag langs kantoor gegaan. Bleek dat ze daar twee Samsung Ultrawides hebben staan die ik even kon uitproberen met beide laptops en de dockingstation.

Ik ben overtuigd! Het is fantastisch om Visual Studio open te hebben waarbij je ook nog de test explorer, solution explorer naast elkaar open hebt en dan NOG voldoende ruimte hebt voor je code :)

Het was een VA scherm, ik heb nog uitvoerig door de code gescrolled met zwarte achtergrond en geen last van smearing, ik weet niet of het scherm er geen last van had of mijn ogen niet :)

Mijn laptops gaan niet hoger dan 60hz, dus dat is sowieso de bottleneck, maar ik ga wel op zoek naar een futureproef scherm met minstens 100hz.

Nu dus een scherm uitzoeken met usb-C en PD van min. 90W, en het liefst een netwerkaansluiting zodat op termijn ook die dockingstation eruit kan.
Mijn favoriet tot nu toe was de LG 35WN75C , die heeft alleen geen netwerkaansluiting.

Samsung heeft ook leuke software voor het indelen van je scherm. Windows 11 heeft tegenwoordig zoiets ingebouwd, maar mijn werklaptops hebben nog Windows 10, en ook het AWS OS is Win10.

• Creesch

Creesch

bla bla!

LaTiNo156 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:24:

Samsung heeft ook leuke software voor het indelen van je scherm. Windows 11 heeft tegenwoordig zoiets ingebouwd, maar mijn werklaptops hebben nog Windows 10, en ook het AWS OS is Win10.

[Afbeelding]
Nogmaals, Microsoft PowerToys FancyZones werkt op windows 10 en werkt onafhankelijk van merk.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 15:57
Voor wat het waard is: Ik werk al een paar jaar op een 144p ultrawide, VA paneel op 100Hz. Bij het verschuiven van vensters is het fijn hoe soepel het werkt, alles wat je met de muis doet eigenlijk. Werk je via een remote desktop is dat voordeel natuurlijk meteen teniet gedaan.

Black smear is niet echt een issue. Ja ik merk als ik door dit draadje scroll in dark mode dat het wellicht mooier zou kunnen, Maar met tekst valt het mij eigenlijk het minste op. Waar het mij meer opvalt is bijvoorbeeld wanneer ik Stellaris speel, daar heb je donker op donker. En dan is de trailing makkelijker op te merken. Ik zou het zo weer kiezen wanneer IPS het enige alternatief is :)

De curve heb ik nooit last van gehad, maar dat is letterlijk een kwestie van perspectief. Een te sterke curve is op afstand natuurlijk erg vreemd. Een te zwakke curve werkt juist de nadelen van VA panelen in de hand wanneer je te dicht op je scherm zit. Een VA paneel heeft immers slechte horizontale kijkhoeken, de curve zorgt er voor dat de kijkhoek op iedere pixel identiek is, als je op de juiste afstand zit. Dat rechte lijnen optisch niet recht zouden zijn, heeft mij nog geen enkel moment gestoord. Maar ik doe dan ook geen geometrische zaken. In Excel en dergelijke kan je garanderen dat het geen probleem zou zijn.

Ik heb er hier overigens nog een tweede beeldscherm naast staan in portrait mode voor chats en muziek. Dat is ook wel erg fijn.

• LaTiNo156
De kogel is door de kerk.
Het is de LG 38WP85-C geworden!

uitvoering: LG 38WP85C-W Wit, Zwart

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarom geen 49" voor kleine meerprijs? Maar goed, prima keuze! Succes, voor werk is het echt ideaal.

• LaTiNo156
SYQ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:20:
Waarom geen 49" voor kleine meerprijs? Maar goed, prima keuze! Succes, voor werk is het echt ideaal.
Die is TE breed voor mijn situatie. En een collega heeft er zo eentje en die had zelf achteraf liever een Ultrawide en extra monitor ernaast gehad zegt ie.
Oh, en die 38" was al een stukje duurder dan de 34 inchers die ik hiervoor op het oog had ;)

[Voor 11% gewijzigd door LaTiNo156 op 09-03-2023 09:22]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah ok, dan zeg ik niks :)

(Hier met beide gewerkt en op dit moment een 49", vandaar m'n vraag)

• LaTiNo156
SYQ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:23:
Ah ok, dan zeg ik niks :)

(Hier met beide gewerkt en op dit moment een 49", vandaar m'n vraag)
Uiteraard ben ik dan wel benieuwd waarom je bent overgestapt van UW naar SUW? :)

• Simonwitlof
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-03 15:39
Is er een bepaald merk dat wordt aangeraden en zo ja welk merk raden jullie mij aan? Ik heb namelijk een nieuwe pc gekocht en heb nog een nieuw beeldscherm nodig.

• LaTiNo156
Simonwitlof schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:14:
Is er een bepaald merk dat wordt aangeraden en zo ja welk merk raden jullie mij aan? Ik heb namelijk een nieuwe pc gekocht en heb nog een nieuw beeldscherm nodig.
Ik ben zelf in mijn zoektocht niet echt merken tegengekomen die werden afgeraden om technische redenen, hoogstens dat de fabrikant slechte klantenservice heeft. Lenovo is er zo eentje.

Ik denk dat je vooral moet gaan kijken naar de eigenschappen die je wilt terugzien in je monitor, zo'n beetje waar ik allemaal naar heb gekeken:

- gaming of kantoor?
- formaat
- IPS vs VA
- kvm switch voor als je wisselt tussen pc's/laptop
- curved of niet curved
- UltraWide, SuperUltrawide of gewoon 16:9
- 4K of 2K
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee