Toon posts:

Vakantie bij Umbrië, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

we zitten met de vakantieplannen te spelen en kijken naar een 8-daagse autovakantie in Umbrië.
Dit zou voor ons de eerste keer Italië worden dus helemaal blanco nog...

Zijn er Tweakers die al in dit gebied geweest zijn? Zo ja, hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden, looproutes etc?

Join het GoT Pulse-Team!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:08
Dien liever een TR in.

[Voor 82% gewijzigd door Ardana op 16-02-2023 22:31]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 19:57
Assisi is heel leuk om te bezoeken

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
<knip> Reageer dan ook zelf niet op 'n slechte reactie.
@Renzzie : thanks!

[Voor 24% gewijzigd door Ardana op 16-02-2023 22:32]

Join het GoT Pulse-Team!

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44

H_H

'Tis but a scratch!

Magic666 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Het te verwachten antwoord... :O
Maar gelijk heeft ie wel. In je TS staat niets over je interesses, gezinssamenstelling, wat je zelf al gevonden hebt, enz. Dus ja, dan kan je zo’n reactie verwachten. Welkom op Tweakers.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Och, loop al een tijdje op Tweakers en als ik zo door de topics heen kijk kan een hoop met het antwoord "is Google stuk?" afgedaan worden.

Beetje interactie is wel leuk denk ik dan, zeker als er Tweakers zijn met tips die je niet krijgt op de bekende reiswebsites.

Interesses staan er toch? Bezienswaardigheden en loop/wandelroutes.
Zelf bezig met een aantal opties maar Italië zou, zoals vermeldt, een eerste keer zijn. Meestal komen er dan wel leuke en bruikbare tips hier binnen.
Gezinssamenstelling is niet relevant denk ik voor bovenstaande maar vooruit: 2 man, mijn vriendin en ik.

Join het GoT Pulse-Team!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:56
@Magic666 kijk eens rond in de app van Komoot. daarin staan veel wandelroutes met de mooiste plekjes in Umbrië. als je van actieve vakanties bent, dan zou je een route rondom het meer van Trassimeno kunnen overwegen. prima in een dagje te doen. en wat je zeker ook zou moeten zien zijn de watervallen van Marmore. die zetten ze namelijk op gezette tijden uit. heel apart om naast een razende waterval te staan, en dat die dan een half uur later nog maar een druppend stroompje is.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:33
of ga eens naar de bibliotheek daar hebben ze hele leuke boeken over Italie. Uren langs leesplezier.

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-03 12:59
Wat betreft cultuur zijn Perugia en Assisi de absolute hoogtepunten. Maar ook kleinere plaatsen als Todo & Orvieto zijn leuk.
Wat betreft natuur zijn er veel leuke stukken om te wandelen maar let wel goed op, de wandelroutes zijn lang niet altijd goed onderhouden of aangegeven.
In het oosten liggen ook wat hogere bergen die de moeite waard zijn.

• anandus
  • Niet online
Ga bij Assisi ook langs de Basilica di Santa Maria degli Angeli. Is paar kilometer verder, maar wel leuk, een kerk in een kerk.

Verder kan ik ook Perugia, Gubbio, Spoleto, Todi en Orvieto aanraden. En zoveel meer.

Het is een mooi gebied met veel leuke dorpjes en stadjes.

Wikivoyage is altijd handig bij dit soort dingen:
https://en.wikivoyage.org/wiki/Umbria

[Voor 14% gewijzigd door anandus op 12-02-2023 19:09]

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Als ik ergens op vakantie ging kocht ik vaak een Lonely Planet gids van de omgeving of het land. Veel tips over plekken om te bezoeken, of juist weg te blijven. Tips over restaurants.
LP heeft een online gids over Umbrië, alleen zie ik daar weinig over wandelroutes.
https://www.lonelyplanet.com/italy/umbria

Je kunt eens kijken of je de papieren gids kunt vinden in een buitensportzaak o.i.d.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Kijk, mooie tips even zo in de avond :)
Bedankt zover!

Join het GoT Pulse-Team!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-03 13:04

Bommes

Capo del formaggio

https://ciaotutti.nl/
Hebben ook een app en nieuwsbrief, erg veel leuke tips voor compleet Italië.
Specifiek Umbië: https://ciaotutti.nl/reizen-door-italie/umbrie/
Hun tips voor overnachting locaties zijn wel aan de prijzige kant, niet voor de kleine beurs zeg maar.

Wat ik me zo herinner van toen ik daar was:
Norcia, maar daar hebben ze volgens mij best wat schade opgelopen een aantal jaar terug met een aardbeving. Orvieto, Spoleto.
Hoogvlakte Pian Grande, zeker in het voorjaar prachtig vol met bloemen. https://www.google.nl/map...hl=nl&coh=164777&entry=tt

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Dank je @Bommes !

Join het GoT Pulse-Team!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-03 13:35

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien de insteek van TS, het gebrek aan inzet en de steken onder water onderling cq de hoeveelheid off-topic posts, ga ik deze op slot zetten. @Magic666 svp inderdaad voortaan graag íets meer inzet. Lees ook even: Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit!

No good deed goes unpunished.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee