Toon posts:

Electrische vloerverwarmingskranen icm Loxone.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23
Mijn gehele woning is voorzien van vloerverwarming, en dat wordt allemaal beheerd door Loxone. Van het sturen van de warmtepomp, tot het openen en sluiten van de kranen. Dat werkt er goed, maar helaas blijken de afsluiters die ik gebruik (deze van Aliexpress) niet erg betrouwbaar. In de afgelopen jaren heb ik al zeker de helft van die kranen moeten vervangen.
Nu kan ik natuurlijk alle kranen vervangen voor de originele Loxone kranen. Maar de reviews daarvan zijn ook niet al te best, en ze zijn een heel stuk duurder. Het gaat om 31 vloerverwarming groepen.
Nu is er voor de woonkamer/keuken 1 complete verdeler van 10 groepen. Voor deze verdeler zit een kogelstopkraan. Bestaan er motoren die ik op die stopkraan kan plaatsen, zodat ik die complete verdeler in 1x kan afsluiten? Dat spaart alvast 10 losse kranen uit. Ik ben al een tijdje rond aan het kijken, maar kan eigenlijk alleen maar complete kranen vinden. Dus inclusief de kogelafsluiter zelf. Ben dus op zoek naar een motor die ik hier gewoon op kan plaatsen. Iemand suggesties?

Dan blijven er nog 21 afsluiters over waar ook een motor op moet. Welke exemplaren hebben jullie in gebruik, en wat zijn daar de ervaringen van? En bestaan er ook afsluiters die ik kan 'dimmen' zodat ze een klein beetje water doorlaten?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee